Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Valg av Webhotell?

Anbefalte innlegg

Skal ha meg et Webhotell og har sett meg ut en av disse tilbudene:

www.servetheworld.no

1500MB

Gratis .COM, .NET ++++ domene (!)

8GB Transfer

Ubegrenset antall E-Post-konto

59,-/mnd

www.hostean.net

150mb

20GB Transfer

Ubegrenset antall E-Post-konto

11,-/mnd

Skal også registrere et .COM domene og regner med at jeg kommer til å bruke Frontpage 2003 (muligens Dreamwaver MX) til hjemmesiden. Muligens litt Flash siden.

Er 100% amatør på dette, og lurer på hva som er det beste valget for meg? Ønsker noe som er lett i bruk (enkelt kontroll-panel), og som støtter de eventuelle programmene jeg skal bruke.

Trenger ikke mer enn 150MB side, og et par e-poster.

Og hva blir billigst i lengden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Serveren trenger ikke støtte programmene, bare den støtter fil-typene programmet lager. ;)

hostean.net blir vell billigst i lengden når du ser på at de koster 11 kr i måneden + 150 (ca!) for et .com domene.

12 måneder gange 11 kr + 150= 282 kroner (www.hostean.net)

12 måneder gange 59 kroner = 708 kroner (www.servetheworld.no)

Håper dette hjalp litt :)

Lenke til kommentar

OK FOLKENS. HER KOMMER EN ADVARSEL FOR DE SOM LAR SEG IMPONERE AV PRISEN OG BRUKERGRENSESNITTET TIL SERVE THE WORLD!!!! HUSK AT GOD SUPPORT ER EN VIKTIG FAKTOR, OG S.T.W. MANGLER DENNE DELEN FULLSTENDIG!!! :thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Jeg fikk problemer med sitebuilder programmet (sitestudio) de har inkludert i hotellet for 1,5 måned siden(rett etter at de oppgraderte programversjonen og forandret litt på grensesnittet). Jeg kunne rett og slett ikke komme inn og administrere siden min (noe som fortsatt er et faktum) og jeg har sendt brev etter brev til support avdelingen. Eneste jeg har fått tilbake er datagenererte meldinger som forteller at man normalt sett skal motta svar innen to arbeidsdager. Nå har det som sagt ikke kommet noe svar på 50 dager!!! I tillegg virker det som om Serve The World har overbelastet kapasiteten, fordi alt administrering på webbhotellet går utrolig treigt (noe som har vært tilfellet hele tiden jeg har vært kunde, dvs.8 måneder). Da jeg ikke har nok kunskap til å bruke mere avanserte webbdesign programmer, ble hele siden min avhengig av Sitestudio programmet liggende tilgjengelig på hotellet. Derfor er det meget vanskelig for meg å bytte leverandør nå, uten å måtte lage hele siden (som er omfattende) helt på nytt!!!

Hvis noen har tips angående hva jeg kan gjøre, mottar jeg de med takk. Er det forresten noen som kjenner til Serve The World personlig? Er det en person som utgir seg for å være en bedrift? Nå begynner jeg å bli mektig lei dette her...send meg en mail på lavtrekk{at}hotmail.com

Peter

Endret av Lavtrekk
Lenke til kommentar

At servetheworld har dårlig kundeservice syns jeg virker idiotisk. Selv har jeg kontaktet dem flere ganger pga diverse ting, og har alltid fått svar innen 48 timer.

Er det flere som har kommentarer til servetheworld? Jeg kunne tenkt meg å se flere kjefte på de så kraftig som her.

Lenke til kommentar
At servetheworld har dårlig kundeservice syns jeg virker idiotisk. Selv har jeg kontaktet dem flere ganger pga diverse ting, og har alltid fått svar innen 48 timer.

Når det gjelder spørsmål angående faktura og andre administrative ting fikk jeg tidligere meget raske tilbakemeldinger, noen ganger t.o.m. på samme dagen! Desverre er dette ikke realiteten idag. En og halv måneds venting på svar (sendte inn flere detalierte mailer) er uholdbart, spesielt når det er snakk om en kritisk feil som totalt forhindrer administrering av siden! Og selv om det kanskje er bare en av hundre som opplever så elendig service, er det en for mye!

Lenke til kommentar

Svar innen 48 timer er jo absolutt ingenting å skryte over...

Og jeg kan godt fortelle om min erfaring med STW:

- Som nevnt var de treg på support (minst et døgn), og som regel veldig korte svar, de besvarte gjerne bare noen av spørmålene. Når jeg registrere meg tok det derimot bare en time eller noe sånt før jeg ble oppringt! :ermm:

- Treg/ustabil respons på mysql serveren. Virket som om de hadde presset enormt mange kunder på Mysql serveren jeg brukte. Sidegenerering gikk tregt pga det, vanligvis over sekundet på noe som normalt skal ta 0.05 sekunder. Opplevde også ofte at jeg måtte vente i oppmot 30 sekunder på at siden skulle generes ferdig.

- Kontrollpanelet var utrolig tregt, og enkelte funksjoner der var nesten ubrukelig som følge av det. Dette var de visst klar over, og er vel sikkert fikset nå.

Jeg benyttet meg av 30 dagers angrefrist tilbudet dems, noe som skulle vise seg å bli litt vanskelig. Totalt tok det en måned før pengene var på kontoen min, og i begynnelsen virket det nesten som om de ikke brydde seg så mye. Til slutt var de imidlertid veldig hjelpsom med å få overført pengene tilbake.

STW har kanskje gode tilbud, men for meg virker det som om de har for mange kunder.

Etter enormt masse flytting frem mellom forskjellige webhotell, har jeg nå havnet hos ISPNordic, som jeg etter ca 2 måneder er veldig fornøyd med. Dette er vel mer eller mindre et nystartet firma, som består av en ungdomsgjeng, noe som kanskje vil skremme bort en del. Men så lenge webhotellet fungerer, serverene er raske og det er svært lite nedetid, er det ikke så mye mer å kreve. Utenom support, og her stiller de veldig sterkt. De har en egen IRC kanal, og siden de er 5 ansatte, er som regel alltid en av dem tilgjengelig, og kan hjelpe meg med det meste. Det er også andre som hjelper, hvis det ikke krever direkte tilgang til serveren.

Prismessig er det kanskje ikke de beste, men jeg betaler heller litt for noe som fungerer, enn for noe som bare delvis fungerer. De kan fikse webhotell etter egne ønsker i størrelse/trafikk etc.

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
- Treg/ustabil respons på mysql serveren. Virket som om de hadde presset enormt mange kunder på Mysql serveren jeg brukte. Sidegenerering gikk tregt pga det, vanligvis over sekundet på noe som normalt skal ta 0.05 sekunder. Opplevde også ofte at jeg måtte vente i oppmot 30 sekunder på at siden skulle generes ferdig.

- Kontrollpanelet var utrolig tregt, og enkelte funksjoner der var nesten ubrukelig som følge av det.

JEG OPPLEVDE NØYAKTIG DET SAMME, MEN I TILLEGG OPPSTO DET PROBLEMER MED SITE BUILDEREN, NOE JEG ER 100% AVHENGIG AV...

Dette var de visst klar over, og er vel sikkert fikset nå.

Tinga går fortsatt like treigt, om ikke treigere - så NEI, de har ikke fikset noe!!!Brukergrensesnittet er noe forandret, og sitebuilderen oppdatert til en nyere versjon (uten valget å beholde gamle versjonen som fungerte godt). Os supporten...Som sagt 1,5 måned...Jeg har sendt en oppgitt henvendelse til de igår, så vi kan se om det kommer noe svar denne (femte) gangen.

Er det noen som vet om Serve The World er en enmansbedrift???

Lenke til kommentar

Dag 3 (Dag 53 siden første ubesvarte henvendelse til S.T.W.)

FORTSATT IKKE ET PIP FRA SERVE THE WORLD...OG DET GJELDER FAKTISK ET VELDIG SERIØST PROBLEM. JEG KAN IKKE ADMINISTRERE SIDEN MIN...JEG SKAL HOLDE DERE OPPDATERT HVOR LANG TID DET TAR Å FÅ SUPPORT HOS DE. TIL SKREKK OG ADVARSEL FOR BRUKERE AV DETTE EMINENTE FORUM!!! :thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Endret av Lavtrekk
Lenke til kommentar
Dag 3 (Dag 53 siden første ubesvarte henvendelse til S.T.W.)

FORTSATT IKKE ET PIP FRA SERVE THE WORLD...OG DET GJELDER FAKTISK ET VELDIG SERIØST PROBLEM. JEG KAN IKKE ADMINISTRERE SIDEN MIN...JEG SKAL HOLDE DERE OPPDATERT HVOR LANG TID DET TAR Å FÅ SUPPORT HOS DE. TIL SKREKK OG ADVARSEL FOR BRUKERE AV DETTE EMINENTE FORUM!!! :thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Prøvd å få svar via live hjelp funksjonen på siden deres ? er stort sett folk der på dagtid.

Lenke til kommentar
.com domene der koster foresten 170 kr ;)

Denne posten er egetlig bortkastet, men lurer på hvorfor i helve*e koster .jp 1950 kr/året ?

Og enda mer off-topic... Hvem i all verden ønsker et .jp domene... :roll:

hørt om jeypea... på nrk topp20 (før i hverfall)

:!:

Lenke til kommentar
Da jeg ikke har nok kunskap til å bruke mere avanserte webbdesign programmer, ble hele siden min avhengig av Sitestudio programmet liggende tilgjengelig på hotellet. Derfor er det meget vanskelig for meg å bytte leverandør nå, uten å måtte lage hele siden (som er omfattende) helt på nytt!!!

Sidene du lager i sitestudio, kan du jo bare laste ned/ta backup av via FTP. Deretter kan du bytte webhotell om du føler for det. Om evnt. ny host har samme måte å generere sider på, tviler jeg sterkt på.

Når det gjelder ServeTheWorld generellt, har jeg hatt dem i...tja.. langt over 1 år hvertfall. Har aldri hatt problemer med support, og kontrollpanelet er oversiktlig og greit (dog er den litt treg på visse konfigurasjoner, men dette holder man ut). Siden min er rask, mysql-serveren er rask, og siden har aldri vært nede (som jeg eller andre har merket). I tillegg betaler jeg bare 39kr/mnd for 1gb lagringsplass og 5 gb transfer.

Man kan da ikke klage på dette, kan man?

edit; Hostean.net så veldig grei ut. Noen med erfaringer?

Endret av jallakim
Lenke til kommentar

Å finne et bra webhotell er dessverre ikke alltid like lett!

Jeg regner med at det faktisk er de små firmaene på markede som er de beste på blant annet brukerstøtte og hastighet. Dette på grunn av at de, som GeeZuZz også sier, ikke overblaster serverne sine. Store bedrifter kan ha serverene sine i en helt annen del av verden. Mindre bedrifter bruker å være mye mer fleksible enn store. Brukerstøtten er som regel mer personlig, noe som sier seg selv hvis en bedrift har 100 kunder i forhold til en bedrift som har 80 000 (b-one).

Jeg anbefaler i hvert fall å velge små bedrifter, men vær oppmerksom på at dette ikke er fakta, bare egne erfaringer jeg snakker om(ikke ta noen ting for gitt).

litt fakta: Visste du at 50% av Internett brukere forlater websiden hvis de må vente lenger enn 20sek på at den skal lastes.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Angående mine erfaringer med servetheworld. Har hatt det i 3 års periode nå. Og mine bruksområder går på alle områder slik eg kan gi eit klart bilde av min erfaring med mail/kontrollpanel/database/ftp hastighet etc.

For det første kan eg poengtere det negative eg har opplevd med dei. Hadde litt siruptreig loading en gang, men det gjaldt etter dei hadde implimentert nytt Hsphere kontroll panel, fekk vidare beskjed å vise tålmodighet den veka kontrollpanelet ikkje var så kjappt. Ellers er kontroll panelet heilt greitt 95% av tida ihvertfall, kan uansett bruke shell om det skulle være noke kritiskt.

Bare hatt god support, angående reffering av venner og klage på nedetid eng gang eg fekk kompensert med par måneder gratis. Har totalt fått 1år gratis med STW p.g.a. reffering, og ikkje en gang har dei rotet til regninga mi pga det.

Enda meir anngående support er at eg fekk snakke direkte med en gjennom eit halvt års prosjekt eg hadde på Høgskulen. For gratis support vil eg virkelig rose teamet på STW. Har dere behov for hastighet for kritisk gjøremål, velg da heller dedikerte servere enn å klage. Hadde sjølv ein webshop med allting på normal bruker server og både loading eller søk prossesering gjekk kjappt med 1500 produkter innlagt.

Dere med litt meir peiling anbefaler eg dere søker om shell konto på STW. Virkelig forenkler masse gjøremål og holder en del meir kontroll enn grafisk brukersnitt viser til.

Annen ting er at eg har 1GB med 10Gbits båndbredde, dette holder i massevis normalt sett. Men pga eg bruker ein del produkt bilder fekk eg utvidet til 2GB kostnads fritt. Sjølv om dette går utenom produktene dei leverer vil eg seie dette er generøst, og STW har bare visst null grådighet mot meg, da eg for eks sendte dei en epost og meldte ifra at eg trengte meir tid på å betale ei rekning. Fekk eg ein måneds utsettelse uten noken krangling på det og gebyr. Dette synest eg er viktig da eg har opplevd ein del problemer med purringer på andre levrandører.

Bruker domene mitt på STW til meg sjølv og venner med høg aktivitet. Ingen klage enda ifra dei eg har lånt webplass til.

Ros og Ris her ja. men totale er at man er trygg hos STW og vil ikkje finne noken annen plass med bedre pris og produktpakke til mitt behov her.

Endret av kazzar
Lenke til kommentar

Jeg har brukt Servetheworld, og erfaringene mine er absolutt ikke positive.

Noen sql-spørringer som på andre servere tok noen millisekunder, tok plutselig godt over et halvt minutt hos servetheworld. Har flere ganger fått feilmeldingen i FTP-klienten min om at harddisken er mer enn 95% full, slik at jeg ikke får lastet opp mer.

Når man sender inn mail, tar det som regel en uke eller to før man får svar, hvis man i det heletatt får svar. Man får aldri hjelp på kundeservicechatten de har på siden sin.

Når jeg endelig fikk kommet meg bort fra dem, presterte de å sende meg fakturaer et år etter at jeg sa det opp.

Lenke til kommentar
Takker. :)

Noen som vet om Hostean er greit for en nybegynner?

Jeg registrerte et domene med webhotell hos Hostean for ca. 4 måneder. Og det var virket veldig stabilt. Eneste at DNS serveren gikk ned én gang, men ellers stabilt. Så jeg vil si at Hostean er bra for en nybeynner. Akkurat som meg.

Håper du blir fornøyd med valget ditt. Lykke til :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...