Gå til innhold

Usb hdd estern som ikke trenger eget strømadapter

Anbefalte innlegg

#emnetittel endret slik at den beskriver tråden bedre. Les retningslinjene!#

Noen som vet om det finnes eksterne harddisker som tar strøm fra usb porten?

Et must er at den også har firewire tilkobling.

Jeg er så lei av å hele tiden måtte dra med meg strømforsyneren...

Endret av It's me
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet om det finnes eksterne harddisker som tar strøm fra usb porten?

Et must er at den også har firewire tilkobling.

Jeg er så lei av å hele tiden måtte dra med meg strømforsyneren...

2.5" går som oftest bra, disse diskene trekker mye mindre strøm. - Ellers så mener jeg det finnes strømadaptre til slike disker som du plugger i tastaturporten, så tar de strøm derfifra. - Det er iallefall enklere enn strømforsyningen :)

Når det gjelder konkret svar på spørsmålet ditt; De fleste 3.5" disker trekker for mye strøm til å kjøre kun på USB porten. -har ikke kommet over noen som klarer det ennå (har et kabinett som prøver, men så bare restarter disken midt i spin-up hele tiden da den får for lite strøm)

Lenke til kommentar
Noen av HD-kabinettene, f.eks. dette, beregnet 2,5" harddisker eller mindre, kan visst kjøres på USB/FW-strøm. Men det forutsetter at du velger en disk som ikke bruker for mye strøm.

Det stemmer. Jeg har et CC 2.5" hd-kabinett kjøpt på psdata. Dette klarer seg med strøm fra usb-porten. Men da må en ha to ledige porter. En for å kunne få kontakt med HDen, og overføre filer og slikt, denne trekker antageligvis noe strøm også, og i tillegg er det en som en plugger inn i som bare brukes til å få strøm...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...