Gå til innhold

Skrive ut video capture

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt bedt om å forsøke å skrive ut noen bilder fra et opptak. (Xvid)

Jeg har brukt snagit 7.0 til capture, og skal skrive dem ut. Bildet blir bare sort, og cpture funker ikke skikkelig.

Bildene skal brukes i et ertstatnings søksmål, og vil være viktig som bevis.

(søksmål i million klassen)

Mitt spørsmå er:

Når jeg spiller denne film sekvensen på Pcen min, hva er den enkleste og beste måten å få utført capture av freeze\pause, for deretter å skrive det ut i best mulig kvalitet? Jeg er på jakt etter enten en måte å gjøre det på, eller et annnet prog enn snagit som er mer egnet.

Edit: Jo mer detalj rikdom jeg kan få av bildene, jo bedre er det.

pfh takk for svar

V

Endret av vetle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den enkleste måten er vel å resize avspillingsvinduet slik at det nesten fyller hele skjermen, trykk pause der du ønsker og bruk deretter tastekombinasjonen shift+PrtSc. Da har du en kopi av skjermbildet som du kan paste inn i et billedbehandlingsprogram. Typisk Photoshop: File>New> ctrl+v og deretter "fence" rundt det du vil beholde - og til slutt "crop".

Eller du kan paste de inn i word eller powerpoint eller en mail...

PS: jeg har selv vært borti at slike captures fra video bare blir svarte bilder, men mener jeg løste det ved å bytte fra Windows MediaPlayer til RealPlayer eller QuickTime Player

Lenke til kommentar

Må vel forresten legge til at dersom du har tilgang på mer proffe videoredigeringsverktøy, som programmer fra Ulead eller Pinnacle eller lignende, er det selvsagt bygd inn egne funskjoner for enkelt å lagre enkeltbilder fra hvor som helst i filmen i ønsket stillbildeformat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...