Danny Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 amd på vapochill er jo ikke så bra tviler du for ok noe særlig men en p4noorthwood på rundt 2giga kan kanskje nå 2.7 med vapochill. uansett så syns jeg heller du burde satse på koolance og spare penger,bruker 25k på en pc idag og om noen måneder for du kanskje solgt den for det halve Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 jeg er enig med de folka som sier bruk ca 15-17k og bruke heller resten på oppgraderinger om et år eller to. Kjøling til 6000kr mener jeg er helt unødvendig. Tenk, du kjøper et skjermkort til ca2500kr nå og så kjøper du nytt om et år, da vil du alltid ha oppdatert spillytelse. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Enig at du burde droppe Vapo'en. *Husker min P90 jeg kjøpte på Belltech etter min konf. 19.000 eks.mva inkl 15" MAG skjerm. 2998,- for 16mb ram året etter 72pins slik at jeg hadde 32!!!* fy **** begynner å bli sentimental og treger allerede :smile: Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Kjøp deg heller et pent, vanlig kabinett, og bruk de penga du hadde tenkt til Vapochillen på en god skjerm. For det er tross alt skjermen du skal sitte å se på, ikke kabinettet (ok litt da :smile: ). Øynene dine fortjener det! Lenke til kommentar
Prox Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Quote: On 2002-04-27 23:42, Caveman skrev:alvorlig talt, jeg mener det er totalt meningsløst å kjøpe vapochill visst ikke du er en profesionell overklokker. vapochill koster 6000kr tror jeg, og er ikke noe å "leke med". jeg har hørt at profesionelle overklokkere har hatt lekasje med denne selv og de "trodde" alt var montert skikelig. skal du overklokke mye må du låse opp xpen og da må du ta av og på vannkjølingen...visst du ikke skal overklokke ville jeg ikke brukt nermere 6000 på vapochill.men vil du ta sjansen eller bare hive pengene ut vinduet, skal ikke jeg stoppe deg. Så kun fordi han er mindreårig kan han ikke være en seriøs overklokker ? Nei, så hold kjeft, da [ Denne Melding var redigert av: Prox på 2002-04-28 12:24 ] Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Quote: On 2002-04-28 12:23, Prox skrev: Quote: On 2002-04-27 23:42, Caveman skrev: alvorlig talt, jeg mener det er totalt meningsløst å kjøpe vapochill visst ikke du er en profesionell overklokker. vapochill koster 6000kr tror jeg, og er ikke noe å "leke med". jeg har hørt at profesionelle overklokkere har hatt lekasje med denne selv og de "trodde" alt var montert skikelig. skal du overklokke mye må du låse opp xpen og da må du ta av og på vannkjølingen...visst du ikke skal overklokke ville jeg ikke brukt nermere 6000 på vapochill. men vil du ta sjansen eller bare hive pengene ut vinduet, skal ikke jeg stoppe deg. Så kun fordi han er mindreårig kan han ikke være en seriøs overklokker ? Nei, så hold kjeft, da <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Prox på 2002-04-28 12:24 ]</font> jeg tror ikke han har så utrolig mye erfaring at han kan kalle seg en prosesionell overklokker. det er forskjell på seriøs og profesionell. folkene på overclockers.com klarte å ødlegge PC-en forde det ble lakasje, selv og de trodde alt var montert riktig. jeg prøver bare å advare han. hadde det vært vanlig vannkjøling hadde jeg ikke sagt så mye for det er ikke så gale. men jeg (og mange andre) syntes det er tull og bruke 6000kr på vapochill, heller bruk pengene på noe annet. jeg prøver bare å råde han til å bruke pengene på noe annet. ' jeg har vært akktiv på dette forumet en god stund og har hjulpet mange og setter ikke pris på at folk ber meg holde kjeft. syntes du jeg har sakt noe helt på jordet kan du at det opp på en penere måte. jeg mente ikke å se ned på han som er mindre, jeg er selv ikke så veldig mye eldre. men jeg bare ber han tenkt på om han ikke heller vil bruke pengene på noe annet. Lenke til kommentar
larsmk Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Quote: On 2002-04-28 13:16, Caveman skrev: Quote: On 2002-04-28 12:23, Prox skrev: Quote: On 2002-04-27 23:42, Caveman skrev: alvorlig talt, jeg mener det er totalt meningsløst å kjøpe vapochill visst ikke du er en profesionell overklokker. vapochill koster 6000kr tror jeg, og er ikke noe å "leke med". jeg har hørt at profesionelle overklokkere har hatt lekasje med denne selv og de "trodde" alt var montert skikelig. skal du overklokke mye må du låse opp xpen og da må du ta av og på vannkjølingen...visst du ikke skal overklokke ville jeg ikke brukt nermere 6000 på vapochill. men vil du ta sjansen eller bare hive pengene ut vinduet, skal ikke jeg stoppe deg. Så kun fordi han er mindreårig kan han ikke være en seriøs overklokker ? Nei, så hold kjeft, da <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Prox på 2002-04-28 12:24 ]</font> jeg tror ikke han har så utrolig mye erfaring at han kan kalle seg en prosesionell overklokker. det er forskjell på seriøs og profesionell. folkene på overclockers.com klarte å ødlegge PC-en forde det ble lakasje, selv og de trodde alt var montert riktig. jeg prøver bare å advare han. hadde det vært vanlig vannkjøling hadde jeg ikke sagt så mye for det er ikke så gale. men jeg (og mange andre) syntes det er tull og bruke 6000kr på vapochill, heller bruk pengene på noe annet. jeg prøver bare å råde han til å bruke pengene på noe annet. ' jeg har vært akktiv på dette forumet en god stund og har hjulpet mange og setter ikke pris på at folk ber meg holde kjeft. syntes du jeg har sakt noe helt på jordet kan du at det opp på en penere måte. jeg mente ikke å se ned på han som er mindre, jeg er selv ikke så veldig mye eldre. men jeg bare ber han tenkt på om han ikke heller vil bruke pengene på noe annet. La han kjøpe vapochill hvis han vil (det var ikke ment å rime). Jeg synes det er bra at yngre folk også prøver seg på oveklokking! Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 det vanligste til komfen er vell 11.000-14.000 kr det spørs omm du er fra en stor familie eller en liten eller en rik familie jeg bare sier ifra ikke sats på at du får allverdens med penger det kan ende i dyp skuffelse noen få ikke mere enn 8.000kr osv Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 overklokking er kjekt...men poenget er da at du skal få mest mulig gratis ytelse Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Quote: On 2002-04-28 14:03, siDDIs skrev:overklokking er kjekt...men poenget er da at du skal få mest mulig gratis ytelse blir ikke mye gratis med vapochill til 6000kr :wink: Lenke til kommentar
maggri Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 For den prisen der kan du kjøpe deg tre maskiner!!! pluss En Gooood Skjerm. kjøp ny en gang i året.Da kan du selge den gamle samtidig, og få litt penger for den også. DA slipper du å sitte med gammel teknologi om et år halvannet!!!! Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Skal selv konfirmeres (neste helg), men selv om jeg regner med å få nærmere 30.000,- så har jeg ikke planer om å kjøpe meg Vapochill og PC til 25.000. Skal jo tross alt ha 125 sertif. og man må oppgradere litt av og til, ellers så blir man sittende i bakleksa. Hvorfor kjøpe d dyreste kabinettet når det blir mer personlig preg av å style opp et eget (mitt f.eks HQ08 - magnus.nerdvika.net - forvent bilder i løpet av uka). Det er ikke særlig morsomt å sitte to år etterpå med en maskin som er så treg at mosen rekker å gro på klokkeslagene, min f.eks :sad: (K6-2 500@560). Jeg prøver ikke å fortelle deg hva du skal gjøre, men tross alt penger forsvinner fort. Jeg tjente 8000,- i fjor sommer, 4000 havnet i maskina mi, resten aner jeg ikke _______ Tresprit alle gode ting er tre Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Er for det meste enig i det som er sagt, 6000,- på vapo er unødvendig etter min mening. Dette fordi det er for dyrt (i hvert fall med tanke på den ekstra ytelsen du faktisk får ut av det). Er også enig i at en PC til 25k er litt i drøyeste laget. På det aller meste av data-utstyr ser man en tendens hvor det beste er et langt hopp i pris fra det nest/tredje beste (hvor ytelsen ikke på langt nær minker så mye som prisen). Mitt råd er å ikke kjøpe det råeste, men heller se på det som gir deg mest for pengene. _________________ "Fakta kan avvike noe" --- Øyvind Kvam "Since 2.2.17 isnt out yet I've realised 2.2.18pre1 versus 2.2.17pre20. So you need to grab 2.2.16 then apply the 2.2.17pre20 patch then the 2.2.18pre patch of choice." -- from kernel.org. [ Denne Melding var redigert av: Cronius på 2002-04-28 15:40 ] Lenke til kommentar
LordOfDeath Skrevet 28. april 2002 Forfatter Del Skrevet 28. april 2002 enig at 25k er litt i drøyeste laget, men vapo'en er bare helt kongerå. Men jeg får se hva det blir. Konf'en er jo tross alt om en måned:(. Så det blir kommerspennende å se om thoroughbred ut før den tid. Ellers takker jeg alle som har svart:) Kjekt å få råd en gang iblant Hilsen LOD Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Quote: On 2002-04-27 22:27, LordOfDeath skrev:...MSI K7D Master-L Hovedkort Socket A... Dette er et dual hovedkort. Hvis du ikke har tenkt å kjøpe en prosessor til seinere eller har bruk for 64bit 66MHz PCI burde du heller satse på et hovedkort med KT333 chipsettet, da dette har høyere ytelse og er billigere. Lenke til kommentar
LordOfDeath Skrevet 28. april 2002 Forfatter Del Skrevet 28. april 2002 hvilket hovedkort ville du anbefale da? Skal helst ha et med lan. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Når du allerede skal bruke så mye penger på pc, så anbefaler jeg egentlig minst mulig av integrerte duppeditter slik som nic. Kjøpe heller et eksternt ett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå