Klyngve Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Hei. Jeg har en windowslisens, så det er sagt med en gang. Men jeg er på besøk med foreldrene mine på ferie, og har måttet installere windows pånytt, grunnet en partitionmagic feil. Jeg hadde selvsagt glemt installasjonscd'en og nøkkelen min hjemme, så jeg lånte en kamerat sin, som viser seg å være en piratversjon. Så nå vil jeg endre produktnøkkelen til en gyldig en (kan ikke oppdatere til SP1 (og sikkert ikke til 2 heller) uten en ekte lisens). Jeg har funnet et par tips, men alle krever at man kan bruke den activation wizard'en. Og et annet tips om å bruke msoobe.exe (/a), men for det første finner jeg ingen activation wizard noen plass, og for det andre så for jeg bare at windows er aktivert når jeg kjører msoobe. Jeg har veeeeldig lite lyst å begynne å installere pånytt igjen. Noen som har noen gode tips/ideer til hvordan man skifter produktnøkkel? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Har du lest dette http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;en-us;Q328874 Hvis det ikke funker, ville jeg nok innstallert xp på nytt. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Fant denne: http://www.majorgeeks.com/download.php?det=2745 Lenke til kommentar
Klyngve Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 Takk for hjelpen! Jeg fikk det til. Og nå er windows stort sett oppdert. Men for å oppdatere til SP2 må man vel laste ned en plass? Noen som har linker? Har de sluppet ut en offisiell cversjon, eller er det fortsatt sånne betagreier?? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 (endret) Har de lagt ut en fullverdig versjon finner du den på www.windowsupdate.com hvis ikke må du nok søke litt omkring. Edit: Fant den ikke der selv så den er nok enda bare beta Endret 4. august 2004 av Thorsen Lenke til kommentar
TCi Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Service Pack 2 ventes ganske snart. I følge noen nettsider så er rtm (released to manufacturing) build'en 2180. Her er noen datoer som er dukket opp: 4th August RTM (2180 or 2181) 5th August RTW (release to web) & MSDN Subscribers - Network Install 25th August Windows Update/Automatic Updates release Microsoft informed premier support customers that their own customers will begin receiving XPSP2 by automatic updates on the 25th August. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå