Gå til innhold

Skjer det noen forandring i løpet av spillet?

Anbefalte innlegg

Bare bomb meg for dette, men jeg synes Far Cry er mye bedre.

Doom III er alt for ensforming med mørke koridorer og null frihet. Ganske kjedelig gameplay etter hva jeg synes.

En rask oppsummering fra min side:

Grafikk 9/10

Lyd 8/10

Gameplay 7/10

Multiplayer 7/10

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ehm, vi snakker faktisk om doom her - spillet som går ut på å vandre i mørke korridorer i en evighet og skyte alt som rører seg. Jeg kunne ikke ønske det noe annerledes.

Ute-verdener er kult, men ikke doom. Ute får man alt for mye tid til å se seg omkring, ta dekning etc. Man skal få klaustrofobisk følelse av dette. Selv spiller jeg nå i dønn mørkt rom, men surround på full guffe, og jeg skvetter som faen hele tiden!  :blush:

Er ikke helt enig. Jepp, vi snakker faktisk om Doom her. Jeg har spilt mye Doom I ( samt en del Doom II, men synes fortsatt at Doom I er best ) og det slår meg fortsatt i dag hvor mange veldesignede brett man finner. Mange av disse er utebrett, eller enda bedre, en kombinasjon av større inneområder forbundet med et uteareal. Selv om et utebrett er fint og oversiktlig kan det være vanskelig nok :) I Doom 1 er f.eks flere avslutningsbrett på hver episode lagt ute. Har litt sans for det brettet der plutselig veggene senkes på alle kanter og man befinner seg midt i et inferno av monstre. Bare å fyre opp plasmaen.. Husker også et brett i Doom II der man løper mellom skyskrapere og koser seg med monstre både ute og inne.

Synes at utebrett har mye å si for følelsen i spillet, og det er alltid koslig å kunne kjenne seg litt igjen i stedet for "hmm, hvor er jeg nå? Denne korridoren har jeg visst sett 5684 ganger før" Enig i at Doom bør være klaustrofobisk, men hvis ikke Doom III har noen gode utebrett blir jeg skikkelig skuffet :/

Lenke til kommentar

Heh, du spiller gjennom Alpha Lab 1, så kommer du endelig videre.. til Alpha Lab 2.. deretter til Alpha Lab 3.. etterfulgt av Alpha Lab 4.. noen som har lagt merke til et mønster? De ser alle helt like ut.

HL2 vil også ha my "annet" å gjøre, som f.eks bilkjøring, mens Doom 3 er altfor linært imho.

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skal maile gamesmix å avbestille... hvis alle disse korridorene fortsetter så kommer dette til å bli en tragisk opplevelse. Multiplayeren var ikke akkurat noe å skryte av synes jeg. Få baner kombinert med middelmådig leveldesign er ikke mye å skryte av. Nei en skuffelse fra det jeg trodde det skulle være. Men alt i alt så er det langt i fra et dårlig spill men overhodet ikke det beste. Minner meg en del om AVP, bortsett fra at det var bedre.

Lenke til kommentar

Helt enig i at endeløs korridorvandring blir litt teit i lengden. Slikt var gøy for 5+ år siden, mens idag blir det bare kjedelig og uoriginalt.

Noe av det mest teite som jeg hittil har opplevd er at monstrene bare dukker opp fra små rom inne i veggene. Kanskje noen sarte sjeler synes slikt er "skummelt" men personlig finner jeg det bare irriterende. Hadde denne "featuren" vært fjernet hadde jeg likt spillet bedre.

Spillet har noen "skumle" høydepunkter nå og da som hovedsaklig består i at lyset blir borte/skrus av. Første gang jeg opplevde det tenkte jeg umiddelbart på episoden i "Unreal" hvor man blir innestengt i en korridor med en Skaarj når lyset går.

En annen ting som jeg forleløpig også er misfornøyd med er selve leveldesignet. Jeg får ikke noen spesiell følelse av "sammenheng" i selve bygningsarkitekturen. Det virker nærmest som om basen er helt tilfeldig bygd opp av lange tunneler som er helt uavhengige av hverandre.

Klarer heller ikke helt å engasjere meg i de PDA loggene man finner. Kanskje er det et forsøk på å bygge opp stemningen i spillet men det fungerer ikke helt for meg. Fungerer mer som enda et lite irritasjonsmoment da man er nødt til å høre gjennom loggene for å få tak i koder her og der. En lesbar versjon av disse samme loggene hadde vært ypperlig.

Men tross alt, kanskje jeg har skiftet mening når jeg har fått spilt gjennom hele spillet. :shrug:

Lenke til kommentar

Hmm, har kommet et godt stykke i Communication Transit Center, er det langt igjen til helvete da?

Er enig med Vice at monstre som popper ut gjennom vegger er irriterende, da blir det ikke lenger ferdigheter i form av å gå inn i et rom på riktig måte ved eliminate/clear, fordi man plutselig kan få et monster eller to bak seg, da blir det mest flaks. I starten var det litt morsomt, pga av adredaline steg og sånn, men etterhvert er dette bare slitsomt..

PDA'en var en morsom feature, men oppdragene virker jo som om de er generert automatisk, gå gjennom dør, finn ny PDA for å gå gjennom neste dør, slå av en bryter her, finn enda en PDA der etc.

Lenke til kommentar

Så negative alle er da? Hadde det vært åpne brett ville folk klaget over mangelen på mørke koridorer.

Synes Doom 3 alt i alt er et veldig underholdende spill! Stemningen når en lusker rundt i trange korridorer hvor monstre dukker opp rundt hvert hjørne, bak deg, over deg, under deg er skremmende bra. Akkurat som gamle Doom, bare vanvittig mye bedre! Kombinasjonen av Lyd, grafikk og dynamikk er bedre enn noe annet spill jeg har spilt. Spillet er faktisk creepy og dystert, i samme stil som "Undying", men utrolig mye mer upbeat. Fra jeg startet spillet har jeg sittet klistret bak skjermen og tenkt "åfaenåfaenåfaen", mens jeg tømmer magasinene for kuler. Det er jo nesten ikke noen rolige øyeblikk i spillet!

Selv om mesteparten av spillet er innendørs (vi er på Mars, hallo, er det en bombe?), er korridorene forholdsvis variert utført. En har alt fra å bevege seg i de større produsjonshallene, til å krype rundt i rørpassasjer. Og den grafiske utførelsen på spillet får meg ofte (de få gangene jeg ikke blir oversvømt av demon-jævler) til å stoppe opp å tenke "hohoho....KULT!!".

Det er negative ting også: PDA'en er bare dum. Den stykker opp en ellers glimrende action-bergogdalbane. Monstrene er kule, men det kunne godt vært enda flere typer monstre. I tillegg er flere av monstrene i grunnen harmløse.

Jeg kjører forresten på "Ultra High" 1280 x 1024, med x16 antialiasing. Det gjør og sitt for at spillopplevelsen blir svært bra. Hadde nok ikke vært fullt så entusiastisk lavere nivå. Grafikken betyr mye her.

Alt i alt! Et veldig bra spill. Jeg liker "Scifi - alt går til helvete" stemningen i det. To tomler opp! :thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar
Det er ikke dette med korridorer som irriterer meg, men at de ser helt fullstendig like ut.. ingen forandring fra level til level :thumbdown:

Pluss at det så langt finnes fem forskjellige monstre, etter 5 timers spilling:

1. De patetiske zombiene som er trege og ikke kan gjøre skade på avstand

2. Soldat-Zombiene som oppfører seg som soldater

3. De dustete greiene som kan hoppe og kaste ildkuler (Og dukker opp gjennom sånne flammegreier overalt)

4. En to-hodet hund, som egentlig er ganske dårlig

5. Edderkopper som alltid kommer i zillioner av gangen

Plasmagunnen er morsom, men våpnene er da fryktelig standard..

You can't please some people.. :no:

Lenke til kommentar

Litt skuffa jeg og, men de skal ha en ting. De sa de skulle lage et skremmende/skummelt spill, og det synes jeg de har klart. Merker at jeg ikke akkurat sitter og er helt avslappet når jeg spiller dette. Har selvsagt lagt stemningen til rette med 21" skjerm, mørkt rom og bra med volum på høyttalerne.

*ser frem til HL2*

Lenke til kommentar
You can't please some people..  :no:

I reserve my right to dislike a game for its linearity.

Saken er den at dette er "old", i dag stiller iallefall jeg høyere kvalitet til gameplayet til et skytespill enn for 5-10 år siden. I dag kan man jo ikke la være å sammenlikne topp-spill med de beste i sjangeren. Du kan jo si at Far Cry er et helt annet spill, men du løper jo stort sett rundt å skyter monstre her og.

Jeg skjønner ikke hva folk mener med at de blir nervøse, ja jeg har på fullt surround anlegg, og ja, det var skremmende de første 30 minuttene, men så venner man seg til det.

Nå er jeg ekstra streng mot spillet siden det har vært så etterlengtet og så hypet, jeg er rett og slett skuffet...

Reviewerene slikker id baketter da, på gamefaqs er det lenker til 4 anmeldelser av seriøse spillsider/magasiner, disse har gitt spillet 94/100, 94/100, 9.4/10 og 9.4/10.

Virker jo nesten som om de er betalt for å gi spillet denne karakteren.. :hrm:

Lenke til kommentar
You can't please some people..  :no:

I reserve my right to dislike a game for its linearity.

Saken er den at dette er "old", i dag stiller iallefall jeg høyere kvalitet til gameplayet til et skytespill enn for 5-10 år siden. I dag kan man jo ikke la være å sammenlikne topp-spill med de beste i sjangeren. Du kan jo si at Far Cry er et helt annet spill, men du løper jo stort sett rundt å skyter monstre her og.

Jeg skjønner ikke hva folk mener med at de blir nervøse, ja jeg har på fullt surround anlegg, og ja, det var skremmende de første 30 minuttene, men så venner man seg til det.

Nå er jeg ekstra streng mot spillet siden det har vært så etterlengtet og så hypet, jeg er rett og slett skuffet...

Reviewerene slikker id baketter da, på gamefaqs er det lenker til 4 anmeldelser av seriøse spillsider/magasiner, disse har gitt spillet 94/100, 94/100, 9.4/10 og 9.4/10.

Virker jo nesten som om de er betalt for å gi spillet denne karakteren.. :hrm:

et så vanvittig bra spill som doom III fortjener slike scores.

her er det flere glimrende kritikker...

Gamers-depot

http://www.gamers-depot.com/games/action/d.../review/001.htm

Pluses:

+Best Graphics Ever on PC

+Immersive Atmosphere

+Stellar Audio

+Scares the crap out of you

+Great Level Design

+Still very much Doom

Minuses:

-Limited Multiplayer

-May cause congestive heart

failure

score 5.5 av 6

VIA Gamers

http://www.viavga.com/default.asp?PageID=115

Pros:

Awe-inspiring graphics, cutting edge 3D sound, fantastic artwork and level design, stunning character models and animations, sexy sfx, admirable AI, intuitive interface and top notch story and voice acting. Good fleshy single-player FPS experience – the best in years, if not ever.

Cons:

Lean on multiplayer content, no secondary fire mode (id Software really hate alternative fire modes for some reason) and difficult (is it possible?) to activate level editor program.

score 9.6

Gameinformer

http://www.gameinformer.com/News/Story/200....1927.53022.htm

The hype around Doom 3 has been tremendous and is perhaps the most anticipated PC title outside of Half-Life 2. The wait has certainly been long but after what I’ve experienced today, well worth it. The visuals are jaw-dropping, the action is intense, and the storyline is both bizarre and engaging. While I did find a few annoyances, like enemies have way too easy of a time backing you into a corner and then attacking you without mercy, Doom 3 is really going to set the standard on future FPS titles on the PC and perhaps home consoles. Since I just sat down for some serious single player action, we’ll be bringing you more multiplayer details tomorrow. But for the money, the single player campaign is second to none

Endret av cock hammer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...