Gå til innhold

Skjer det noen forandring i løpet av spillet?

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å bli sånn passelig lei av mørke korridorer som ser prikk like ut (Ja, de er stilige, men man går lei), kan noen som har spilt gjennom spillet eller i det minste spilt ganske langt svare på om det blir noen miljøforandringer?

Noe av det fine med et grafisk imponerende spill som Far Cry var jo de forskjellige landskapene, Doom 3 er enda penere (spesielt på høye innstillinger selv om X800XT PE'n min blir litt bremset ned av en eldre CPU), men man får jo ikke så mye ut av en bra motor hvis man bare ser de samme landskapene hele tiden..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv kommet ganske langt, bare koridorer og mørke enda, men det er som Arne And sier, man kan i hvertfall se ut!

jeg har i midlertid set bilder av noen av de siste brettene (tror jeg), og

der ser det ut som om men også kan sptinge uder bakken i noen slags huletuneller av stein etc..

Lenke til kommentar

Jeg har hittil bare funnet de samme gamle korridorene (begynte faktisk å lure på om jeg var tilbake ved start et par ganger!). Generellt ganske skuffet over det hele, det virker litt... gammelt... grafikken er helt utrolig, og den kjører veldig fint på min maskin, men gameplayet var virkelig ikke noe å rope hurra for... etterhvert blir man ikke skremt lenger heller ettersom man har sett de samme demonene flere hundre ganger før.

Det er lite intuitivitet og få valgmulighet som jeg har funnet... det hele går egentlig bare ut på å skyte alt som rører på seg.

Og kan noen svare meg på en sak, hvorfor i alle dager må alle slike research steder være så mørke? Ville man ikke designet de slik at folk skulle trives? Stedet ser jo skummelt ut selv uten demonene... nei skal ikke bringe logikk inn i et spill...

Mitt syn: Far Cry var bedre

Edit: Har akkurat kommet inn porten til "Hell", der var det heldigvis ikke de samme korridorene!

Endret av benjamin84
Lenke til kommentar

Ehm, vi snakker faktisk om doom her - spillet som går ut på å vandre i mørke korridorer i en evighet og skyte alt som rører seg. Jeg kunne ikke ønske det noe annerledes.

Ute-verdener er kult, men ikke doom. Ute får man alt for mye tid til å se seg omkring, ta dekning etc. Man skal få klaustrofobisk følelse av dette. Selv spiller jeg nå i dønn mørkt rom, men surround på full guffe, og jeg skvetter som faen hele tiden! :blush:

Lenke til kommentar
Ehm, vi snakker faktisk om doom her - spillet som går ut på å vandre i mørke korridorer i en evighet og skyte alt som rører seg. Jeg kunne ikke ønske det noe annerledes.

Ute-verdener er kult, men ikke doom. Ute får man alt for mye tid til å se seg omkring, ta dekning etc. Man skal få klaustrofobisk følelse av dette. Selv spiller jeg nå i dønn mørkt rom, men surround på full guffe, og jeg skvetter som faen hele tiden! :blush:

Enig der, har selv også sourond, og jeg trodde jeg skulle dø lommelykten streifet over fjeset til en feit en.

Herlig skremmende.

Lenke til kommentar

Helt enig!

BTW: Skulle ønske at jeg hadde hatt suround anlegg.. :(

Lenke til kommentar

Det er ikke dette med korridorer som irriterer meg, men at de ser helt fullstendig like ut.. ingen forandring fra level til level :thumbdown:

Pluss at det så langt finnes fem forskjellige monstre, etter 5 timers spilling:

1. De patetiske zombiene som er trege og ikke kan gjøre skade på avstand

2. Soldat-Zombiene som oppfører seg som soldater

3. De dustete greiene som kan hoppe og kaste ildkuler (Og dukker opp gjennom sånne flammegreier overalt)

4. En to-hodet hund, som egentlig er ganske dårlig

5. Edderkopper som alltid kommer i zillioner av gangen

Plasmagunnen er morsom, men våpnene er da fryktelig standard..

Lenke til kommentar

Ute-verdener er kult, men ikke doom. Ute får man alt for mye tid til å se seg omkring, ta dekning etc. Man skal få klaustrofobisk følelse av dette. Selv spiller jeg nå i dønn mørkt rom, men surround på full guffe, og jeg skvetter som faen hele tiden!  :blush:

noen som har skjønt det :thumbup:

Endret av cock hammer
Lenke til kommentar
Det er ikke dette med korridorer som irriterer meg, men at de ser helt fullstendig like ut.. ingen forandring fra level til level :thumbdown:

Pluss at det så langt finnes fem forskjellige monstre, etter 5 timers spilling:

1. De patetiske zombiene som er trege og ikke kan gjøre skade på avstand

2. Soldat-Zombiene som oppfører seg som soldater

3. De dustete greiene som kan hoppe og kaste ildkuler (Og dukker opp gjennom sånne flammegreier overalt)

4. En to-hodet hund, som egentlig er ganske dårlig

5. Edderkopper som alltid kommer i zillioner av gangen

Plasmagunnen er morsom, men våpnene er da fryktelig standard..

6. den digre monster bikkja som hittil er d kuleste jeg har sett.

Lenke til kommentar

Ute-verdener er kult, men ikke doom. Ute får man alt for mye tid til å se seg omkring, ta dekning etc. Man skal få klaustrofobisk følelse av dette. Selv spiller jeg nå i dønn mørkt rom, men surround på full guffe, og jeg skvetter som faen hele tiden!  :blush:

noen som har skjønt det :thumbup:

Doom kom jo orginalt på 90 tallet (tidlig) nå er vi 2004 så det er lov å videreutvikkle et spill litt, det må dere være enige i. Nå når jeg har spilt dette så har jeg på følelsen at HL2 blir bedre.

Lenke til kommentar

Enig, doom skal ikke være stort og åpent, men litt variasjon er det da lov å håpe på?

Når det er sagt funker det jo, jeg har skremt skiten ut av meg med den lommelykta et par ganger... bruker en granat, ødelegger lyset... vandrer frem, finner at det er for mørkt og skrur på lommelykten.... og stirrer rett i øya på en zombie av noe slag :wow:

Summert:

+ Utrolig fet grafikk

+ Bra lyd, bra fysikk (untatt måten ting dør) og feeling når man skyter osv.

+ Skremmende...

- Inntill man har sett samme demon et par hundre ganger og går lei...

- Og lei blir man også av evinnelig PDA leting

- og vandring i de samme gangene...

- Jeg er også skuffet over hvordan demonene dør... hadde forventet meg noe mer "realistisk" enn at de forduftet... troverdig er kanskje et bedre ord, den forduftingen blir for komisk, ødelegger stemningen syns nå jeg...

Jeg sitter igjen med følelsen av at dette blir et spill som vil bli glemt fort... har spilt i hele dag (vedsiden av litt arbeid i hagen) og husker ikke nevnverdig mye av noen av levlene. Husker enkelte rom og et par cut-scenes som imponerte, men det er lite av gameplayet som har vært spesiellt minneverdig hittil!

Lenke til kommentar

Hmm.. jeg har bestillt spillet og venter i spenning. Men etter alt jeg har lest på diverse forum så er jeg nesten skuffet over Doom 3. Det virker som om at Doom 3 blir en tittel som blir fort glemt. Nesten alle poster og sier at spillet blir forutsigbart etter noen timer og at du lærer deg å høre og se når du skal bli "skremt".

Akkurat nå har jeg nesten lyst til å avbestille spillet, men det skal jeg prøve å holde meg i fra.. *venter heller på HL2*

Lenke til kommentar

Dette var da ingen bombe?

id har ikke lagt skjul på at Doom3 vil følge i fotsporene til 1'eren og 2'eren. Dvs mye skyting, og lineære brett. Hvis man vil utforske store områder på en sydhavsøy.. Så velger man Farcry. Om man vil spille i mørke, trange korridorer med demoner over alt - velger man Doom3.

Men.. HL2 kommer nok til å bli mer som Farcry, litt mer utforsking - og områdene vil være større. Gleder meg spess til fysikkmotoren... Alt (bevegelig) kan flyttes på..Det kan ødelegges og manipuleres.

Doom3 satser på vanvittig grafikk og skumle korridorer.. Mens HL2 har litt mindre krevende grafikk, men morsommere gameplay. Så får vi se om jeg har rett. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...