Conan_Warrior Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Hallo! Siden jeg ikke har så mye peiling på anlegg og høytelere og slikt så må jeg stille dere et vanskelig spørsmål! Jeg fikk nettop en SUB\Bass (gratis) fra en kamerat fordi det var noe galt med den. Jeg slepte den hjem og testet... lyden var gabske lav men bare skurr og ikke noe bass eller no'... Så jeg gikk opp til en jeg kjente og spurte hva det var som var galt. Han sa at det kunne være membranen som var løs eller i stykker. Så kommer spørs. Hvordan fikse denne elle lime den fast? Og hvordan ser den ut? (600 watts BOOMER 300watt rms) Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 (endret) Ser du at membranen er løs i kantene? Høres ut som en småsvidd eler bunna voicecoil spør du meg. Press elementet forsiktig innover med suben avslått. Hører du skurring eller møter motstand da så er det en haug med skrot du har fått desverre På den annen side; om suben er i lukket kasse så kan du jo bare kjøpe et nytt element å stappe inn, evt nappe ut bassrefleksrøret/ene som er der og lukke hullet/ene med litt lim, skruer og MDF. Om kassa er større enn 15 - 16 liter kan jeg komme med etpar tips.... Om forsterkeren kan lastes ned til 4 ohm vil du få mye for pengene med Peerless XLS 308 SWR. Et annet element som er interessant kan være Peerless Resolution. Forsterkern skulle være mer enn bra nok for disse om den er på 300W RMS. Endret 4. august 2004 av Jalla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå