johanf Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Til dere som har Opera og IE (jeg har ikke FireFox, kanskje det ser teit ut der også?) - http://johanf.delusory.net/v2 Hvorfor gjør Opera det sånn jeg vil ha det og IE 'føkker' opp? Det røde feltet er bare for å vise hvor stor UL er. Noen tips? _ johanf Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 * { margin:0; padding:0; } ul { list-style:none; } * er universal, og gjelder for alle elementer, dermed får ikke listene noen automatiske marginer. list-style:none; er vel egentlig ganske greit Lenke til kommentar
johanf Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Som du kan se av koden min, har jeg margin og padding satt il 0 på ul elementet. På il elementene har jeg top/bunn margin til 4px og ellers padding og margin til 0. Og om jeg gjør; #menu ul.navigation { background-color:red; list-style:none; margin:0; padding:0; width:164px; } ... merker jeg ikke noen forskjell. _ johanf Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Vel... Nå er i alle fall listepunktene borte --> .navigation li { margin:4px 0; padding:0; } Er det rart at menyelementene har svære mellomrom? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 huh? De SKAL ha mellomrom, opp og ned. Men ikke til høyre, som de har i Internet Explorer. I Opera ser det ut som jeg vil ha det. _ johanf Lenke til kommentar
johanf Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 En liten uskyldig bump her - det må da være noe jeg har gjort galt eller noe man kan gjøre for å få IE til å gjøre det 'riktig'? _ johanf Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Fjern width fra #menu ul.navigation. Det må ha noe med #menu's padding å gjøre, har ikke hode til å sette meg mer inn i saken akkurat nå. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Takk PoleCat - jeg fant feilen. Det stod en width (copy/paste kan være farlig) på 180px, som selvfølgelig skal være 164px. .navigation a { display:block; height:30px; width:164px; } tadaaa! _ johanf Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Mener det ikke er nødvendig å sette bredde på den i det hele tatt, da blokkelementer fyller ut hele bredden allikevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå