Gå til innhold

Opera får skryt som utviklingsverktøy


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et lite FF spm.

 

Hvordan setter jeg opp at de samme tab'ene skal være tilstede når jeg starter opp igjen? ...en slik "continue from last time" funskjon som Opera har.

Hvis du har Tabbrowser Extension installert, så kan du gå inn på Tabbrowser Extension Preferences, velge "Startup and new tab", i boksen "Advanced startup for new browser windows" velger du så "Restore last session".

Lenke til kommentar
Plugins, plugins og atter plugins...i FF må du innstallre ALT ekstra du vil ha, men i opera ligger alt der fra før..

Det er nettopp fordi FF tar sikte på å være en browser med minimalt brukergrensesnitt og samtidig masse funksjoner.

 

Nei, man må ikke installere ALT ekstra. Nei, man har ikke web developer extension som default i opera, og man kan så vidt jeg vet ikke få dette. Jeg sverger heller til open source programvare som oppdateres ofte (oftere enn opera), og der man har muligheten til å installere nærmest alle mulige slags extensions. :)

Lenke til kommentar
Fatter egentlig ikke hva som er så stort me opera jeg. Du finner alle features, gjerne av bedre kvalitet, til mozilla...

 

*erte på seg fanbojs*

Ikke la dette bli en opera vs ff tråd nå da. Meningen her er å sette dette i et utviklings-perspektiv, ikke diskutere alle andre ting som hører hjemme i programvareforumet.

:roll:

 

 

 

;)

Lenke til kommentar
Mozilla Firefox bruker et år på å starte her. Tror nok det er noe i programmet som sløver litt..

Vel, her er det helt omvendt, det er Opera som tar et år å åpne, mens FF spretter opp raskt.

 

Uansett er dette OT, emnet her er Opera som et utviklingsverktøy.

Opera har jo ting som støtte for wapsider (elns.), men annet enn det, hva har Opera å skilte med som ikke FF har (bedre)?

Lenke til kommentar

Imponert over at du klarer å nevne at det er OT, for så å fortsette å skrive ting som ikke har noe med denne threaden å gjøre.

 

Kan ikke folk bare få like opera,

og noen andre få like firefox?

 

Lag en egen tråd om det isteden.

Jeg ser ingen grunn til å bruke noen av delene til utvikling, kanskje fordi jeg alltid skriver php i tillegg.

Lenke til kommentar
Opera har jo ting som støtte for wapsider (elns.), men annet enn det, hva har Opera å skilte med som ikke FF har (bedre)?

Det her er ikke ett "hvorfor er opera bra til utvikling?" spørsmål, det her er ett av det alt for vanlige "hvorfor skriver de om opera og ikke firefox som er så mye bedre?" spørsmål.

 

Det virker som om noen av dere tar det personlig at noen foretrekker opera fremfor mozilla.

De nevner jo ikke noen andre produkter enn opera og IE i artikkelen.

Så hvor denne diskusjonen i det hele tatt kom fra er ett godt spørsmål.

Det er ingen som klager på browseren deres, men opera er da ett bedre verktøy enn IE som det fremstår i artikkelen. Det står ingenting ang. firefox, mozilla, eller andre browsere der.

Lenke til kommentar

Opera er en glimrende nettleser, i og med at den klarer å tolke standardene (stort sett) korrekt i motsetning til IE. I de nyeste versjonene kan vi dessuten aktivere "user mode", som blant annet gir oss tilgang til å deaktivere bilder og CSS.

 

Dette gjør Opera til et bra verktøy for webutviklere. Spørsmålet var aldri om hvilken nettleser som var best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...