Gå til innhold

Opera får skryt som utviklingsverktøy


Anbefalte innlegg

Jeg leste i et datablad på toget hjem fra ferie i går. Plutselig så jeg en artikkel med navnet "Singing Opera's Praises". Journalisten skriver om at Opera er et bra verktøy for folk som designer web-sider, grunnet noen spesielle funksjoner.

Opera er jo som kjent ikke noen veldig utbredt nettleser, selv om den begynner å bli mer populær nå på verdensbasis (dette er min oppfatning av det, vennligst ikke flame meg for det ;)), og derfor er det ganske bra å bli skrytt av på denne måten i et annerkjent datablad.

 

Tenkte jeg skulle dele den med dere, og fant ut at WDS var det riktigste stedet ettersom det er om Opera som WDS-verktøy... :)

 

(måtte scanne den selv, ettersom det er en artikkel i et blad... Beklager for dårlig scanner)

Side 1 og side 2 (modem warning)

 

EDIT: testa linkene selv nå, og oppdaget at de var en god del større i nettleseren enn når jeg titta på dem i bildevisning. Kan derfor være lurt å laste ned bildene til datan...

 

 

 

##fiklet litt med topic - enden##

Endret av enden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OK artikkel, får håpe at den får enda flere bort fra IE :)

 

Forresten, hvordan har det seg at bladet er fra september 2004 (nederst til venstre på første bilde)?

Så vidt jeg har skjønt så daterer de bladene sine til en eller to måneder etter at de faktisk kommer. Hvorfor har jeg ikke peiling på, men det er altså forklaringa ;)

 

@enden: takk for gjenåpning! :D

Lenke til kommentar

Okay, jeg skal ikke si 100% sikkert at dette stemmer, men her er hva jeg har hørt - når det gjelder datering på UK/US blader.

 

Dateringen som står, f.eks. September 2004, er siste salgsdato for den utgaven. Så i september kommer det et nytt blad. Når det står september og du er i august, er bladet inne i sin siste salgsmåned. 1 september, eller like etterpå, skal det være et nytt blad i hyllene.

 

Dette gjelder sjelden når bøadene kommer til norge, for her er de ofte 2-3 uker for sent ute.

 

_

johanf

Lenke til kommentar
Okay, jeg skal ikke si 100% sikkert at dette stemmer, men her er hva jeg har hørt - når det gjelder datering på UK/US blader.

 

Dateringen som står, f.eks. September 2004, er siste salgsdato for den utgaven. Så i september kommer det et nytt blad. Når det står september og du er i august, er bladet inne i sin siste salgsmåned. 1 september, eller like etterpå, skal det være et nytt blad i hyllene.

 

Dette gjelder sjelden når bøadene kommer til norge, for her er de ofte 2-3 uker for sent ute.

 

_

johanf

Så utrolig ulogisk :!:

Lenke til kommentar
Fatter egentlig ikke hva som er så stort me opera jeg. Du finner alle features, gjerne av bedre kvalitet, til mozilla...

 

*erte på seg fanbojs*

- Mozilla er tregere å starte opp om du sitter på en litt eldre maskin.

- bra å støtte norske !!

- Opera har mouse gestures

ellers har jeg ikke noen konkrete tekniske spesifikasjoner som gjør Opera bedre enn firefox.

begge har google søk i verktøylinjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...