jostor Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Jeg hadde en mobiltelefon, Nokia 3330 som ble ødelagt. Siden jeg hadde fosikring på den hos elkjøp leverte jeg den inn der. Det var for ca 6 uker siden. Hver gang jeg spør etter den får jeg til svar at de ennå ikke har fått svar fra forsikringsselskapet. Jeg fikk låne en telefon hos dem, så jeg er ikke uten telefon. Men det er irriterende å måtte vente så lenge. Sier loven noe om hvor lang tid de har på seg til å ordne en slik sak? Hva kan jeg vente å få igjen? Er det slik at jeg får velge meg en mobiltelefon som koster ca det samme som den jeg hadde kostet når den var ny, eller hvordan fungerer dette? Håper noen kan svare meg! Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Dette vet jeg svært lite om, men jeg ville tro at dette var helt forskjellig fra forsikringsselskap til forsikringsselskap. Tror ett smart sted å begynne er å lese vilkårene som du underskrev når du tegnet forsikring. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 kan prøve å lese under lovdata.no Lenke til kommentar
fizk Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Jeg hadde en mobiltelefon, Nokia 3330 som ble ødelagt. Siden jeg hadde fosikring på den hos elkjøp leverte jeg den inn der. Det var for ca 6 uker siden. Hver gang jeg spør etter den får jeg til svar at de ennå ikke har fått svar fra forsikringsselskapet. Jeg fikk låne en telefon hos dem, så jeg er ikke uten telefon. Men det er irriterende å måtte vente så lenge. Sier loven noe om hvor lang tid de har på seg til å ordne en slik sak? Hva kan jeg vente å få igjen? Er det slik at jeg får velge meg en mobiltelefon som koster ca det samme som den jeg hadde kostet når den var ny, eller hvordan fungerer dette? Håper noen kan svare meg! Sier ikke kjøpsloven noe om dette? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 nå stiller man jo spørsmålet om det er selvforsynt eller reklamsjon. Reklamsjon så trår forbrukerkjøpsloven inn, selvfporsynt så må han nok vente. Kjøpsloven dekker jo ikke dersom jeg mister mobilen i vann eller ødelegger den=) Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 vil tippe at siden han skriver at han har forsikring hos dem så er det den som trer i kraft, siden han f.eks. fikk vannskadet den. da er det jo elkjøp sine betingelser som gjelder, altså det du valgte å tegne når du kjøpte telefonen. vil tippe at det står noen krav om forsikringen på nettsiden dems eller i en brosjyre du kan få i butikken. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Den forsikringa er vel sånn "idiot- forsikring", er det ikke? -Sånn at du kan "miste" den i vann, kjøre over den med bilen og lignende. De dekker uhell og skader. Bare ikke tyveri. Jeg hadde min inne til noe sånn en gang. (Mista telefonen ned i asfalten fra en 5 meter høy veranda.) Det tok 2 uker. Det gikk helt smertefritt. Da de ringte meg etter to ukerfikk jeg enten en ny til samme pris som jeg hadde kjøpt min for, i sin tid, eller kunne jeg legge mer penger og kjøpe en annen alt etter hva den kosta... Lenke til kommentar
jostor Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Den forsikringa er vel sånn "idiot- forsikring", er det ikke?-Sånn at du kan "miste" den i vann, kjøre over den med bilen og lignende. De dekker uhell og skader. Bare ikke tyveri. Jeg hadde min inne til noe sånn en gang. (Mista telefonen ned i asfalten fra en 5 meter høy veranda.) Det tok 2 uker. Det gikk helt smertefritt. Da de ringte meg etter to ukerfikk jeg enten en ny til samme pris som jeg hadde kjøpt min for, i sin tid, eller kunne jeg legge mer penger og kjøpe en annen alt etter hva den kosta... Jo, det er en sånn forsikring. Det er det jeg håper at jeg får velge ny til samme pris eller legge penger imellom. Når du fikk det er det iallefall håp om at jeg også får det! Takker for svar alle sammen! Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 En kamerat av meg tror jeg ventet ca 4 uker på å få ny telefon.. Han hadde "kjørt" over den med lastebil.. eller jeg kjørte over, og han så på.. Han hadde 5210 og kjøpte seg 6230, tror han fikk igjen en 1600 kr for den gamle.. og betalte en ca 2 k for den nye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå