Gå til innhold

Domene hos servetheworld?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
mac: Er en båndbredde på 8GB i mnd lite?

Meir enn nok for ei lita privatside med mellom 1000 til 5000 besøkande i mnd kan eg tenke meg ;)

8 GB bånnbredde er VELDIG mye. For å illustrere så kan du ta en kikk på qxl.no - størrelsen på den siden er ca. 0.141 MB (deler på 1000 i steden for 1024).

Det betyr at en med 8 GB kan vise frem den siden ca. 56 737 ganger - dersom alle bildene lastes hver gang, eller mangedobles tallet. Du kan med andre ord ha rund 1900 sidevisninger om dagen, eller over 150 her eneste time døgnet rundt.

En ting som er verdt å merke seg er at du får mye lagringsplass ol. som gjør at det virker veldig bra - problemet er at få (nesten ingen faktisk) bruker i nærheten av den plassen - så det finnes billigere alternativer som kan virke litt mindre, men ofte har mer enn det du trenger ;)

Lenke til kommentar

Titter litt på de forskjellig domene-tilbudene på QXL, og finner ut følgende: Det er tilsynelatende to forskjellige aktører som tilbyr omtrent de samme tjenestene... Den selgeren som kaller seg Lowprice Web (har ikke funnet noe firmanavn, har ikke lett så grundig heller :p) ser ut til å ha billigere tilbud enn servetheworld.

Jeg kunne tenkte meg et webhotell med domene, men jeg har ikke bruk for mer enn det billigste tilbudet til "lowprice web" på 500mb plass og 5gb transfer. Har disse like godt rykte som servetheworld, eller burde jeg heller velge det litt dyrere tilbudet fra serve?

Lenke til kommentar

?????????: Når det kun er snakk om 59kr i mnd, så gjør det meg ingenting om jeg sitter på alt for mye båndbredde og lagrinsplass :)

OT: Noen som har noen tips til hvordan å finne et navn på domenet? :hmm:

Lenke til kommentar
?????????: Når det kun er snakk om 59kr i mnd, så gjør det meg ingenting om jeg sitter på alt for mye båndbredde og lagrinsplass :)

I tillegg så er det noen som nevner de er litt trege og har nedetid. Ta selskapet jeg jobber for, de tilbyr litt mindre pakker - likevel er det få som fyller plassen. Det er en bedre pris, raske linjer og råe pc'er. ( 2x Pentium 4 CPU 2.80GHz

- 1 GB minne osv.). Siden pakkene er litt mindre (ikke mye) så er de derfor billigere en enn f.eks. servetheworld. I tillegg er det snart 80 dager siden serveren sist hadde nedetid.

Servetheworld er bra - det er du jo bare på responsen andre har skrevet i denne tråden, men de er et eksempel på at pakkestørrelsen gjør at det virker mer fristende.

EDIT:

Ta en kikk på denne linken for å finne bra domene navn:

http://www.miatrade.com/Domain_Names/Name_...ame_Generators/

Endret av ????????
Lenke til kommentar

I tillegg så er det noen som nevner de er litt trege og har nedetid. Ta selskapet jeg jobber for, de tilbyr litt mindre pakker - likevel er det få som fyller plassen. Det er en bedre pris, raske linjer og råe pc'er. ( 2x Pentium 4 CPU 2.80GHz

- 1 GB minne osv.). Siden pakkene er litt mindre (ikke mye) så er de derfor billigere en enn f.eks. servetheworld. I tillegg er det snart 80 dager siden serveren sist hadde nedetid.

Servetheworld er bra - det er du jo bare på responsen andre har skrevet i denne tråden, men de er et eksempel på at pakkestørrelsen gjør at det virker mer fristende.

EDIT:

Ta en kikk på denne linken for å finne bra domene navn:

http://www.miatrade.com/Domain_Names/Name_...ame_Generators/

Kan du gi link til det firmaet du jobber for, tror du? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...