Gå til innhold

Eizo Flexscan L795

donlon

Anbefalte innlegg

Jeg har købt og returneret 4 Samsung Syncmaster 193P LCD skærme, alle med pixelfejl, og vil derfor IKKE have nr. 5 ...måske er jeg uheldig, men nok er nok, så

nu har jeg så bestilt en Eizo Flexscan L795 efter bla. at have læst jeres test her på hardware.no.

Eizo skulle efter jeres test have en meget streng "pixel policy" men er der nogen med erfaring på dette område ?? - er der nogen Eizo ejere der har fundet døde pixels ??

Eizo'en skulle have et Samsung panel, er dette korrekt ??

John

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eizo skulle efter jeres test have en meget streng "pixel policy" men er der nogen med erfaring på dette område ?? - er der nogen Eizo ejere der har fundet døde pixels ??

Jeg tror de kjører ganske streng policy ja. Jeg er dog ikke sikker på om det er nulltoleranse på døde pixler, men jeg har fortsatt tilgode å høre om en Eizo eier som har funnet en død pixel på den nye skjermen sin. (Jeg har ingen heller :) )

Lenke til kommentar

Jeg mener at det ikke har vært en på de jeg har sett.

Eizo er knall bra på det punktet der....

Alt som står i testen av L795 er korrekt donlon.

Lykke til med kongeskjermen...

Fortell oss hva du syns om den da, når du har fått den :D

Lenke til kommentar

Mange tak for hurtige svar :) - jeg er blevet lovet den skulle komme midt i denne uge, nu har jeg også ventet 2 uger på den ....aldrig før, har 2 uger føltes så lange :D:D

Jeg vender tilbage med en lille rapport når den kommer

John

Endret av donlon
Lenke til kommentar

Jeg lovede at vende tilbage med en lille rapport når jeg modto Eizo'en, "so here goes"

Det første jeg gjorde da jeg fik den tilsluttet, var at kigge efter døde pixels (subpixels), og jeg fandt INGEN !!!! - hmmm, det kunne ikke passe så jeg gik virkelig i dybden med "dead pixel tester" (hvis nogen vil have programmet, kan i lige e-maile mig, størrelsen er 163 KB), men der ER ingen på min skærm .....hvor mange kan sige det, om deres TFT skærm ?? ....(specielt Samsung ejere ..he-he)

Omkring farvegengivelsen, overdrev I bestemt ikke i testen her på hardware.no, den er simpelthen PERFEKT !!

Menuen er så simpel og gennemført, at det burde være løgn.

Ang. lysgennemstrømning, var Samsung'en meget "oplyst" specielt i det nederste højre hjørne, ved sort skærm - Eizo'en er stort set sort over alt.

Efter min erfaring med 4 Samsung syncmaster 193P skærme (døde pixels) kan jeg nu se hvor Samsung har gjort af deres perfekte VA paneler ....solgt til Eizo :-)

Jeg er selvfølgelig helt klar over at dette er en skærm til næsten 3000.- (DK) mere end Samsung 193P, men den er helt sikkert det værd, jeg kan ikke finde nok rosende ord for Eizo Flexscan L795 !!! - jeg glæder mig til at lege med PiP og activeshot, mm.

John

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...