Stian F Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Hei For ca. 1,5 år siden fikk jeg en ny IBM GXP75 45GB på garantien etter at den første streika. Nå har den nye disken også streiket og jeg søkte retur hos komplett.no. Men de sier at jeg ikke får det dekt på garantien siden det er mer enn tre år siden jeg kjøpte den første disken (garantien er gått ut på den første disken)... Er det noen som har opplevd det samme, hjelp meg... Mvh Stian F Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Hva skal folk hjelpe til med? Garantien har jo gått ut. Ganske sikker på at det ikke er 3 nye år når den blir byttet. Lenke til kommentar
Stian F Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Jeg er jo klar over at garantien er gått ut, men er det normalt at når man får et nytt produkt på garantien kjelder fortsatt bare garantien for det første produktet. Får jeg ikke nye tre år på den nye disken??? Mvh Stian F Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Disken din er av DeathStar varianten ser det ut til. Er den helt død? Har du lastet ned og patchet den? Mulig at det hjelper. Sitter med en 60gxp selv. Lenke til kommentar
Stian F Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Den lager høye skrapelyder, og windowsen går i blåskjerm under lasting etter at den ikke finner enkelte filer siden disken skraper... Mvh Stian F Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 garantien gjelder fra når du kjøpte det første produktet du får ikke nye 3 år på innbytte disken altså kjøper du noe idag har du garanti frem til 3 aug 2007 om disken din ryker 18 des 2006 og du får ny disk er garantien din fremdeles gjeldene til 3 aug 2007 for å sette ting på spissen ryker disken din 2 aug 2007 og du får ny og dren ryker 4 aug altså 2 dager etter så gjelder ikke garantien lenger, men tror de fleste vil hjelpe deg allikevel i det tilfellet Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Husker ikke om du hadde 2 eller 5års reklamasjon. Noen som vet?? Lenke til kommentar
Stian F Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Det var bare 3 års garanti på disken... Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 At forhandler ikke vil gi lenger garantitid enn absolutt nødvendig er fullt forståelig. Selv i de tilfeller hvor forhandler får erstattet disken hos produsent utgjør retur fortsatt en stor utgiftspost i form av fraktutgifter og arbeidstid. Skal man holde prisene nede og fortsatt drive butikk på en effektiv måte må man holde returkostnadene nede. Surt for de med defekt utstyr selvfølgelig, men bra for oss andre i form av lavere priser. Norske forbrukere står allerede veldig sterkt i forhold til hvilke rettigheter de har. - Judaz - Lenke til kommentar
NULL Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 IBM hadde tidligere en tjeneste der man kunne kjøre RMA via deres europakontor. Man måtte da fylle ut et skjema på deres Web-sider og videre vente på mail om klarsignal at disken skulle sendes til dem (tror det var i nederland). Skal vel imidlertid sies at det blir vel 2-300 kr å sende dette som pakke til nederland, og da er man strengt tatt godt på vei mot en ny harddisk som har samme kapasitet, men kanskje er raskere og mer driftsikker. Nå er det imidlertid Hitachi som har overtatt dette fra IBM, så du kan jo sjekke om det er noe om RMA på deres Web-sider. De tok også over garantiansvar fra IBM. Lenke til kommentar
Stian F Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Ja men faen i helvette dette er jo en kjent feil med disse IBM`ene dårlig at komplett ikke stiller seg litt mer forståelig til det da... Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 garantien gjelder fra når du kjøpte det første produktet du får ikke nye 3 år på innbytte disken altså kjøper du noe idag har du garanti frem til 3 aug 2007 om disken din ryker 18 des 2006 og du får ny disk er garantien din fremdeles gjeldene til 3 aug 2007 for å sette ting på spissen ryker disken din 2 aug 2007 og du får ny og dren ryker 4 aug altså 2 dager etter så gjelder ikke garantien lenger, men tror de fleste vil hjelpe deg allikevel i det tilfellet Jeg har enda ikke opplevd noen som ikke gir 1 års garanti på garanti-rep. dvs .. hvis produktet orginalt skulle hatt mer enn 1 år igjen av garanti så beholder man den, men hvis det er under 1 år igjen så blir den utvidet til 1 år. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Ja men faen i helvette dette er jo en kjent feil med disse IBM`ene dårlig at komplett ikke stiller seg litt mer forståelig til det da... Hva faen skal de gjøre da ? bytte de diskene i evigheter? Lenke til kommentar
Stian F Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Nei men der er bare 4 måneder siden garantien gikk ut... DETTE ER JO SURT SOM FAEN:( Lenke til kommentar
trikks Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Hvis produktet byttes mot nytt, så er det ny garanti på nytt produkt. Lenke til kommentar
Stian F Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Hvis produktet byttes mot nytt, så er det ny garanti på nytt produkt. Hvorfor får ikke jeg det da??? Har du noen lover til og støtte den påstanden?? Mvh Stian F Lenke til kommentar
KAS Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 (endret) Ja men faen i helvette dette er jo en kjent feil med disse IBM`ene dårlig at komplett ikke stiller seg litt mer forståelig til det da... Hva faen skal de gjøre da ? bytte de diskene i evigheter? Selvsagt, så lenge det er ny garanti på det du får. Er det så utrolig mye feil med produktet, får heller butikken la være å selge det. Hva med varer med livstidsgaranti? Her har man vel en potensiell kjempepost for butikken om det skulle være mye feil med varen. MEN de selger det likevel. Snålt. Endret 3. august 2004 av KAS Lenke til kommentar
trikks Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 (endret) Ta kontakt med forbrukerrådet så hjelper di deg videre. Det er normal praksis innenfor flere områder som feks mobiltelefoner!! Husk at det er reklamasjonsretten din som gjelder, dette er i tillegg en kjent feil på disse diskene!! Endret 3. august 2004 av trikks Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 mener å ha lest at garantien utvides til 3 nye år. altså i praksis får du en ny handel. sjekk på lovdata.no strider jo mot sunn fornuft hvis de f.eks skulle kunne sende ut en ny vare med samme defekt en uke før garantitiden totalt, går ut. da faller jo i praksis garantiordningen vekk. Lenke til kommentar
Stian F Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 mener å ha lest at garantien utvides til 3 nye år. altså i praksis får du en ny handel. sjekk på lovdata.no strider jo mot sunn fornuft hvis de f.eks skulle kunne sende ut en ny vare med samme defekt en uke før garantitiden totalt, går ut. da faller jo i praksis garantiordningen vekk. Det er det jeg også mener... Fant ingenting på lovdata.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå