Conan_Warrior Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Hallo! Siden jeg ikke har så mye peiling på anlegg og høytelere og slikt så må jeg stille dere et vanskelig spørsmål! Jeg fikk nettop en SUB\Bass (gratis) fra en kamerat fordi det var noe galt med den. Jeg slepte den hjem og testet... lyden var gabske lav men bare skurr og ikke noe bass eller no'... Så jeg gikk opp til en jeg kjente og spurte hva det var som var galt. Han sa at det kunne være membranen som var løs eller i stykker. Så kommer spørs. Hvordan fikse denne elle lime den fast? Og hvordan ser den ut? (600 watts BOOMER 300watt rms) Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Dersom membranet er løst, ser du det enten rundt ved opphenget, eller nede ved "spideren". Spideren er den gule saken som demper utslaget på subben. Men ut ifra det du sier, tipper jeg at spolen er brent. Og at det egentlig er bare å kaste den. Samma skjedde med en Kenwood sub jeg hadde for noen år siden. Lenke til kommentar
Conan_Warrior Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Okay... takker for svaret.. Tror jeg bare kaster den og prøver å finne en ny en... Vet du en god sub til under 1000 lappen? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Det hender at nettauksjonen.no auksjonerer bort relativt kraftige, dobble subwoofre til 400-600 kroner! Egentlig koster de helt opp til 4000! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Du kan prøve å helle på littegranne tynntflytende lim på spideren rundt der spolen er festa. Jeg reparerte et ødelagt element slik en gang, og det funker perfekt enda. Obs: Funker bare hvis spolen har løsna. Ikke hvis spolen er brent e.l. (Men jeg tror det er "common sense") Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Hallo! Siden jeg ikke har så mye peiling på anlegg og høytelere og slikt så må jeg stille dere et vanskelig spørsmål! Jeg fikk nettop en SUB\Bass (gratis) fra en kamerat fordi det var noe galt med den. Jeg slepte den hjem og testet... lyden var gabske lav men bare skurr og ikke noe bass eller no'... Så jeg gikk opp til en jeg kjente og spurte hva det var som var galt. Han sa at det kunne være membranen som var løs eller i stykker. Så kommer spørs. Hvordan fikse denne elle lime den fast? Og hvordan ser den ut? (600 watts BOOMER 300watt rms) Går ann å tape et bass element me ducttape / sølvtape. Har noen kompisser som har tapet en 10" med det. Den trøkker forsatt som et råskinn. MazeKing Lenke til kommentar
sfh Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) **Innlegget er slettet av moderator.** Kjøp/salg er ikke tillatt på forumet. Bruk bruktmarkede. Endret 9. august 2004 av Opus Lenke til kommentar
hikkemikke Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Det med gaffa tape går bare om det er rundt opphenget, og man ikke er så nøye med resultatet... Både estetisk og lydmessig.. Men det var et artig prosjekt.. -Hikkemikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå