Gå til innhold

"Pirat-kaos for Doom 3"

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=237174

Sjekk artikkelen i VG idag.

Utdrag for de som er for late:-

"Som det så ofte gjør med etterlengtede spill, ble en lekket versjon gjort tilgjengelig på Internett denne helgen, flere dager før den offisielle utgivelsen i USA.

Allerede i går hadde flere enn 60.000 mennesker lastet «Doom 3» ned fra en av de mer kjente fildelingstjenestene på Internett. Med tanke på at dette bare er én av flere slike tjenester, er det klart at et enda større antall mennesker allerede har skaffet seg spillet. Sannsynligvis er det snakk om flere hundre tusen.

Datoforskjell

Ofte er det andre grunner til piratkopiering enn lekkasje før den første utgivelsen, slik som når et land må vente lengre enn et annet på lansering. Da er det ikke alle som greier å vente.

"

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Andre mener piratkopiering er harmløst, og når det gjelder «Doom 3» vil nok mange gå til innkjøp av spillet på lanseringsdagen, i tillegg til å laste det ned før tiden.

Doom3 har vel en online multiplayer del og har det ikke? Da vil vel de fleste uansett kjøpe spillet for å få valid cdkey.

EDIT: Xander^ var visst litt før meg der.

Endret av lperik
Lenke til kommentar
Og hva er det som skiller Doom 3 fra andre spill?

Tja... kanskje det kan være at opprinnelige Doom så og si startet hele FPS-sjangeren, muligens?

Tror ikke du skjønte helt den....

Det jeg mente var at ALLE spill blir piratkopiert. At Doom 3 ble det kom jo ikke akkurat som en bombe :roll:

Makan til surpomp! :)

Hvor får du det i fra? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Og hva er det som skiller Doom 3 fra andre spill?

Tja... kanskje det kan være at opprinnelige Doom så og si startet hele FPS-sjangeren, muligens?

Tror ikke du skjønte helt den....

Det jeg mente var at ALLE spill blir piratkopiert. At Doom 3 ble det kom jo ikke akkurat som en bombe :roll:

Makan til surpomp! :)

Hvor får du det i fra? :dontgetit:

Ahhh, da misforstod jeg. Trodde du var en av disse som absolutt ikke skal like Doom III samme hvor bra det nå måtte være...my mistake. Lang dag på jobb... :)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

spel selskap taper faktisk veldig lite på piratkopiering, i ein godt dokumentert forsøk eg leste så viste det seg at det som ikkje piratkopierte så kjøpte dei faktisk mindre spel enn dei som piratkopierte. Dei som ikkje piratkopierte lånte nemlig spel av kompiser/butikker eller spleisa på spel saman med kompiser spelte igjennom det og solgte det etterpå om det ikkje hadde replay value. Dei som ikkje piratkopierte brukte og veldig lite tid på speling i forhald til dei som piratkopierte og.

Det som og blei funne ut var at dei som piratkopierte var som oftast veldig lite sosiale og :p

Lenke til kommentar

Eneste grunnen til tallene og oppmerksomheten er jo enkelt og greit at det er en veldig etterlengtet tittel.

Men må innrømme at stats'ene på "en viss" side skilte seg ut mer enn jeg ventet fra resten av tingene der.

Samme kommer til å skje med HL2, kanskje enda større "kaos".

Lenke til kommentar
Flytter denne til DoomII. Synes den passer bedre hjemme der.

Ja, siden det er DoomIII passer den jo perfekt under DoomII. :roll:

Neida. Greit med typoer en gang i blant.

Jeg skal selv vente med å spille spillet til det har kommet hjem til meg i posten. Det gjør gleden større.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg

Har lastet ned selv, og har spillt en del de siste par dagene.

Jeg forhåndesbestillte hos Gamesmix lenge før spillet kom ut som piratutgave, og jeg gleder meg til jeg får orginalen.

Uansett: Doom er fett!

Noen screens: http://home.online.no/~jonebh/doom3/

Spoiler alert: Du kan se fram til "doom300031.jpg" uten at du får vite noe spesiellt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...