Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en samling på ca 7500 dias bilder jeg gjerne skulle ha scannet. Til dette skulle jeg gjerne ha leid en dias scanner med mater, slik at jeg kunne kjøre batcher. Når jeg er ferdig med disse dias bildene vil jeg aldri ha behov for en dias scanner igjen, derfor leie. Er det noen her som kjenner til om det finnes utleige mulighet for denne typen scanner?

Er det eventuelt en mulighet å sette bort denne jobben til et profesjonelt firma?

Jeg vil helst ha en skikkelig kvalitet på bildene, helst så bra at det går an å skrive ut i rimelig format (a4).

HP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært litt rundt å forhørt meg. På en fotobutikk i Oslo var de villige til å leie ut en Nicon LS-5000ED + diasmater til 3500 i en måned (forhåpentligvis lenge nok til å skanne 7500 bilder)

Den andre muligheten jeg ser er å kjøpe en billig scanner, f.eks Minolta Dimiage IV til 3400.

Noen som har noen anbefalinger til hva jeg burde gjøre? Hvor lang tid bør jeg i gjenomsnitt regne for scanning av 1 dias i ca 3000 dpi?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har også en god batch med dias jeg skulle ha scannet, men syntes det blir for dyrt å kjøpe en scanner. Kunne tenke meg å leie en Minolta 5400 som visstnok skal være så bra i disse dager.

Fotobutikken jeg ringte her i bergen skulle ha 75 kr per dias scan så det er jo utelukket, og de jeg kjenner har bare de billigste scannerene som dessverre har for mye støy og feil eksponering når de scanner.

Noen som har tips? Kanskje det lureste er å kjøpe en dyr scanner og selge den igjen? I hvertfall billigere enn 3500 kr for å leie en en måned! :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...