PeterMitchell Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Jeg har hatt en uhell med min Sony Ericsson T610 med påfølgende skjermsprekk. Noen som vet om det er mulig å kjøpe en slik skjerm og sette den inn på egen hånd? Jeg har ingen forsikring på mobiltelefonen så å sende den inn til reparasjon koster vel mer enn en ny telefon antar jeg. Lenke til kommentar
EnerGie Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 (endret) Hvis du er litt teknisk av deg så greier du fint å bytte skjerm på den ja, men husk at da ryker garantien! Tror www.teleboden.no selger skjermer til den....ellers kan du jo ta en titt på www.qxl.no, har sett at folk har lagt ut skjermer til T610/T630 der før... Vil anbefale å få tak i en T630 skjerm, den er mye bedre! Edit: sjekk linkene under... http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=12...um=1&Catg=12137 http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=12...um=2&Catg=12137 Ganske dyre egentlig Endret 3. august 2004 av EnerGie Lenke til kommentar
PeterMitchell Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Takk for svar. Det er vel ingen som har noen linker til prosedyren så jeg vet hva jeg har i vente om jeg skulle prøve meg på å bytte skjermen selv? Lenke til kommentar
obos Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 du kan jo kjøpe deg en ny T610 el T630 for 1 kr eller noe, men da må du binde deg da. tror det er billigere hvis du ikke er imot å binde deg da. Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 du kan f.eks kjøpe et 630-display til kr 350,- hos mobiltec24.de Dette ser ut til å være enkelt, her er utdrag fra teksten (web-oversatt): Quickly happens - quickly repaired! Disappeared leap in the display, notice or water damage? All half so badly with our completely-display for a simple Do-it-yourself-change without Warterei and expensive workshop calculation. The display is stuck, are to the installation no Lötarbeiten required. Altså - åpne, løsne klemme, bytt, fest klemme, lukk. Du trenger sannsynligvis spesielt skrujern for å åpne, dette har også mobiltec24. Det må også være bedre å bruke en 630-skjerm som er mer lyssterk, ellers lik... Du kan også oppgradere software (flashe) til 630, se unlock.no... Lenke til kommentar
Big-Boy Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Hei du må ha et T6 skrujærn, så skrur du opp dekselet, derreter løfter du opp skjermen å tar opp den lille "låsen" som holder igjen alle "ledningene" og gjør det motsatt når du skal sette inn;) håper du forstår hva jeg mener? Lykketill Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Skjekk gammel post av meg: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=273406&hl= Skriver: Hei! Her er det en guide hvordan man skifter deksler på SE T610, regner med at det er på samme måte: Link På Nymax sin webshop så selger dem deksler: Link Klikk bare på Ericsson/Sony også Fronter, der er det masse deksler! Men du må ha en T6 skrutrekker til å utføre arbeidet, du får kjøpt T (Torx) 6 på Clas Ohlson og Biltema som jeg vet om. Håper dette hjelper, tror det blir lettere å levere den inn. Linkene ble ikke med, men du kan klikke deg inn på den linken jeg ga deg. Håper dette hjelper! Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Det skal visst ikke gå å bruke T630 display til en T610 ifølge mobilfiksern Jeg skrev: Hei Jeg har en Sony Ericsson T610,men skjermen er dårlig i sollys men jeg vil ikke bytte ny mobil for det. Så da lurte jeg på om det går annt til å skifte T610`s display med et T630 display. Jeg vet hvor jeg kan få kjøpt et T630, men jeg vil bare hør om det lar seg gjøres før jeg i det hele tatt kjøper et slikt display å få den skiftet ut. Mvh Kenneth Og fikk følgende svar tilbake: Det går ikke! Du må også ha T630 sw = Dette går ikke…. Med Vennlig Hilsen Fredrik Pettersen Kundebehandler Lenke til kommentar
Viewety Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Du er helt sikker på at det ikke er mulig å bytte til en T630 skjerm på en T610 Mobil ? Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Du er helt sikker på at det ikke er mulig å bytte til en T630 skjerm på en T610 Mobil ? Jeg mener også klart dette da "forskjellen" ikke bare ligger i delen; men også i SW og andre deler. Jeg ville nok personelig ikke ha satt en t630 skjerm inni en t630; men gjør som du vil... - Her er en liten guide til hvordan du skifter "deksel" (og da ser du også skjermen ganske godt ^^) til T610. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Hvis det er mulig for å ha en T630 skjerm på T610, hvorfor sier mobilfiksern at det ikke går pga SW? Skjønner ikke helt dette jeg Endret 19. august 2004 av Zemeckis Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Tror det har noe med hvilket signal som sendes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå