Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg en D70 med 18-70 og ønsker å utvide med en 200 til 300mm tele-linse evt. en zoom tele.. Hva anbefaler dere?? Vet det er enkelte AF linser som ikke vil fungere med D70'en.. Budsjett 10-15000,- men jeg har nok mange andre ting jeg også kan bruke pengene på om det finnes billigere objektiver med god kvalitet.

Endret av Tomjac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får nikkor 300mm f4 IF-ED AF-S til under $900 i USA. Med norske priser på 12-16000 er dette en glimrende deal.

Alternativt kan du jo også få en 70-200 IF-ED AF-S VR f2.8 for 15-16000. Med en TC-14e blir den en 280mm f4, men da er vi over budsjettet.

Lenke til kommentar

Jeg har også D70 (kit med 18-70mm) og har akkurat kjøpt AF-S 70-200mm f2.8 VR linsa fra B&H til ca. 13000. Kvaliteten er unektelig, bra lysstyrke og uhyre rask på fokusen, men den er tung også. Men verdt pengene er den nok og som ekte Nikkor holder den seg forhåpentlig fint prismessig også.

Konklusjonen er vel at denne kobminasjonen anbefales. Jeg kjøpte også Canon 500D Close-up forsatslinse som gir meg bra muligheter med nærbilder, selv om det fortsatt er et stykke fra ekte makro. Ergo blir neste kjøp Nikkor AF Micro 105mm f2.8, men det kan bli en stund til. TC-20E (evt. TC-17E som akkurat er kommet) er også fristende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...