a.d.b. Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Har en digidice med asus radeon 9800xt, gig med ram, 2.8ghz p4. I noen spill, (BFV++), og nå senest doom3 får jeg masse vertikale "striper", og blå "teksturer", som gjør at spillet blir uspillbart. Noen som har det samme problemet/vet om en løsning? Har directx 9.0c + de nyeste catalyst-driverne. mvh audun Lenke til kommentar
Thraze Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Som sagt tidligere her på forumet sliter mange ATI kort (9800pro+XT) i Doom 3. Dette er fordi Doom 3 bruker noen transistorer på kortet som ikke tidligere er brukt i spill. Dette gjør at kortet ditt blir enda varmere enn normalt (og de korta har en sykt høy temp fra før), som igjen gjør at du får artifacts i spillet. Eneste løsning foreløpig (til nye drivere KANSKJE fikser problemet) er å bruke f.eks power strip og UNDER klokke kortet ditt littegrann. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Vel x-bits labs testet den med å putte inn både soundblaster audigy ,radeon 9800xt , cd-rw drev . Dette en P4 på 3.2ghz . Så den klarer tydligvis å forsyne power nok . Da sitter du vel igjen med temperatur eller driver problem . (fastwrites er allerede slått av antar jeg ) Link til x-bits lab review: http://www.xbitlabs.com/articles/mobile/di...t-digidice.html Lenke til kommentar
a.d.b. Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 takker for svar ettersom jeg ikke vet hva fastwrites er, kan det jo godt hende jeg ikke har skrudd det av? please forklar om ikke annet får jeg prøve å "underklokke" kortet, om ingen skulle komme med en ny idè. mvh Audun Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Tror ikke digidice har fastwrites on/disabled feature i bios . Du får bla litt frem og tilbake etter AGP settings . Er det ikke tilgjengelig i bios kan du disable fastwrites i catalyst driveren under smartgart tab'en . Fastwrites enabled skaper ustabilitet med radeon 98XX kort . ... Lenke til kommentar
a.d.b. Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 æsj.. nå har jeg klokket ned til 384/688 fra 412/730, tatt av tower-dekselet, og skrudd av fastwrites på SMARTGART tab`n. men hjelper det? neida. får fremdeles masse grupper av vertikale linjer som fucker opp. noen forslag? vil det kunne hjelpe å rette en vifte mot skjermkortet i håp om å få ned temperaturen noen grader, eller er det ikke der problemet ligger? mvh Audun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå