Gå til innhold

radeon 9800xt problemer

a.d.b.

Anbefalte innlegg

Har en digidice med asus radeon 9800xt, gig med ram, 2.8ghz p4.

I noen spill, (BFV++), og nå senest doom3 får jeg masse vertikale "striper", og blå "teksturer", som gjør at spillet blir uspillbart. Noen som har det samme problemet/vet om en løsning? Har directx 9.0c + de nyeste catalyst-driverne.

mvh audun

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt tidligere her på forumet sliter mange ATI kort (9800pro+XT) i Doom 3. Dette er fordi Doom 3 bruker noen transistorer på kortet som ikke tidligere er brukt i spill. Dette gjør at kortet ditt blir enda varmere enn normalt (og de korta har en sykt høy temp fra før), som igjen gjør at du får artifacts i spillet.

Eneste løsning foreløpig (til nye drivere KANSKJE fikser problemet) er å bruke f.eks power strip og UNDER klokke kortet ditt littegrann.

Lenke til kommentar

takker for svar :)

ettersom jeg ikke vet hva fastwrites er, kan det jo godt hende jeg ikke har skrudd det av? please forklar :dontgetit:

om ikke annet får jeg prøve å "underklokke" kortet, om ingen skulle komme med en ny idè.

mvh

Audun

Lenke til kommentar

Tror ikke digidice har fastwrites on/disabled feature i bios .

Du får bla litt frem og tilbake etter AGP settings .

Er det ikke tilgjengelig i bios kan du disable fastwrites i catalyst driveren

under smartgart tab'en .

Fastwrites enabled skaper ustabilitet med radeon 98XX kort .

...

Lenke til kommentar

æsj..

nå har jeg klokket ned til 384/688 fra 412/730, tatt av tower-dekselet, og skrudd av fastwrites på SMARTGART tab`n. men hjelper det? neida. får fremdeles masse grupper av vertikale linjer som fucker opp.

noen forslag?

vil det kunne hjelpe å rette en vifte mot skjermkortet i håp om å få ned temperaturen noen grader, eller er det ikke der problemet ligger?

mvh

Audun

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...