Ravn Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Dette har irritert meg en stund; spill slippes om ofte først i USA, så slippes det i Europa etter en uke eller noe. For det første: Det er irriterende å vente en ekstra uke på et spill du i utgangspunktet har ventet lenge nok på (les: DOOM3). Hva brukes denne ekstra uka på (Doom3 -> 10 dager)? Forandre teksten bakpå coveret til de forskjellige europeiske språkene? Så det andre: Et spill som blir gitt ut i USA si en uke før i Europa; en svett blodnerd cracker det i USA og legger det ut på nettet. Dette fører jo til at spillhungrige Europere laster ned skiten. De fleste av oss her på forumet er jo moralister og liker cracka utgaver av spill, men jeg tror at fristelsen til å laste ned en versjon mens man venter på den europeiske utgaven. Det virker på meg som alle parter taper på systemet som det er i dag: Europeiske spillere får spillet senere, selskapet taper penger pga. europeiske spillere blir lei av å vente og laster det ned. Jeg sier ikke at alle laster det ned, men let's face it, det er MANGE. Ta foreksempel Doom3; det ble (ifølge Dagbladet) lastet ned over 60.000 eksemplarer på et ikke-navngitt fildelingsprogram. Det er en del det, og det er kun et program, selvfølgelig er det ikke bare personer fra europa som lastet det ned (spillet var jo ikke utgitt i USA i går). Ville tro at færre ville lastet ned cracka versjoner fra nettet hvis spillet ble gitt ut på samme tid i USA og resten av verden. Ville ikke alle parter tjent på dette... vel utenom spillere i USA som får spillene utgitt først uanset...men men... Noen andre som har noen tanker om dette? Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Ser poenget ditt, og må si meg enig i det.. Tiden mellom USA-lansering og Europa-utgivelse tror jeg blir brukt til å oversette cover/manualer etc. samt å fikse support-telefonnummer o.l. Dessuten skal europeiske spill også produseres i Europa. Trist men sant Lenke til kommentar
Jan Åge Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 (endret) De burde heller bare ventet med utgivelsen til alle oversettelser o.l. til europeiske språk var gjort før de lanserer spillet samtidig globalt. Men det hjelper ikke så mye med global utgivelse når spillet kommer på nett dager før det blir utgitt. Utgiver/utviklere bør se mye mer på sikkerheten og gå på nytt igjennom rutinene sine ved pre-release, for å unngå slike "slipp". Endret 3. august 2004 av Jan Åge Lenke til kommentar
norway Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 (endret) Jeg gidder ikke å laste det ned , men jeg irriterer meg grønn av at jeg må vente lenge bare for jeg er i Europa. Og hvorfor oversette coveret , kan ikke folk enkelt og greit lære seg engelsk...? Endret 3. august 2004 av norway Lenke til kommentar
Cruento Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Enig med deg Jan Åge, manualer o.l. bør gjøres klar til å slippes globalt før man slipper spillene noen steder. Men det er ingen tvil om at sikkerheten må opp, det samme skjer jo omtrent hver eneste gang en stor tittel er ferdig til å utgis. Lenke til kommentar
Cruento Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Jeg gidder ikke å laste det ned , men jeg irriterer meg grønn av at jeg må vente lenge bare for jeg er i Europa. Og hvorfor oversette coveret , kan ikke folk enkelt og greit lære seg engelsk...? Det er ikke alle som gidder å lære seg engelsk, f. eks franskmenn Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Coveret står vel nesten alltid på engelsk tror jeg. Men de må endre litt forskjellig (f. eks. "Manufactured in the E.U." istedetfor USA, også pleier vel adressa til en eller annen fabrikk i England eller Tyskland å stå på coveret.) Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Enig, det irriterer meg at vi i europa må vente på alt. Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 (endret) Det finnes nå eksempler på det motsatte også... Dersom produsent/utgiver er lokalisert i Europa, får vi (i Europa) tidvis en tidligere lanseringsdato enn USA. Om jeg ikke husker feil gjelder dette bl.a. enkelte av titlene til CDV (Sudden Strike serien), Operation Flashpoint (Codemasters) og en god håndfull andre titler jeg ikke kommer på i farten... Endret 4. august 2004 av Trancton Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Det finnes nå eksempler på det motsatte også... Dersom produsent/utgiver er lokalisert i Europa, får vi (i Europa) tidvis en tidligere lanseringsdato enn USA. Om jeg ikke husker feil gjelder dette bl.a. enkelte av titlene til CDV (Sudden Strike serien), Operation Flashpoint (Codemasters) og en god håndfull andre titler jeg ikke kommer på i farten... Stemmer det.. Men det som er verst av alt er japanske spill. De kommer jo ikke til Europa før et halvt- til ett år etter den japanske utgivelsen Lenke til kommentar
IceCone Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (endret) Grunnen til at Europa-releasen er 10 dager etter USA er at spillene til Europa trykkes i Europa og spillene i USA trykkes i USA. Etter at Doom3 gikk gold satte de igang produksjon av spill i USA døgnet rundt og i helgene. I Europa er det strengere lover, fagforeninger o.l., hvilet fører til at produksjonen ikke har kunnet kjøres om nettene og i helgene. Det tar derfor lengre tid å produsere opp nok eksemplarer. Bra for Europeiske arbeidere, men kjipt for oss forbrukere. Edit: Hvorfor klarer jeg ikke å skrive ett eneste inlegg uten skrivefleil? Endret 10. august 2004 av IceCone Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå