panbanan Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Kjøpte en Western digital 80gig 7200rpm for ca 1måned siden. Jeg gjorde hele hden til en partisjon, og kopierte diverse ting. Deretter la jeg hden vekk en stund. (funka alt fint) Nå som jeg endelig skulle bruke den i den nye PC-en ber windows om å formatere den, men klikker med engang. Så jeg prøvde selvfølgelig å sette hden i en annen pc. Her prøvde jeg å formatere den på nytt, men da kommer det bare et vindu der det står parametrisk feil. På egeneskaper står det at filsystemet er RAW..hva er det? ? Jeg har prøvd utallige ganger å formatere den i xp og win98. Fdisk stopper da jeg vil angi den som hd. I Datamaskinbehandling(admin tools..) finner jeg ikke hden, men derimot utforsker finner jeg den. (trudde kanskje hk ikke støttet hden, men testa hden på en annen nyere pc også.) Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 RAW betyr at den ikke er formatert, og at partisjoner finnes. Prøv å slett partisjonene (fra XP eller win2000), opprett nye og formater på nytt. Siden filsystemet er RAW, risikerer du ikke tap av data da partisjonene er tomme. Fdisk tror jeg ikke støtter så store harddisker. Fdisk støtter hvertfall ikke 120GB-disken min. Sveinl. _________________ Chieftec Scorpio bigtower 340W ABIT KG7, AMD XP1600, Taisol CGK760 POV GF3, 768MB TwinMOS DDR, SB1024 WD60GB-BB, WD120GB-JB, 56x Acer 24x Plextor, Logitech cordless optical [ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-04-27 21:39 ] Lenke til kommentar
panbanan Skrevet 27. april 2002 Forfatter Del Skrevet 27. april 2002 On 2002-04-27 21:35, Sveinl skrev: RAW betyr at den ikke er formatert, og at partisjoner finnes. Prøv å slett partisjonene (fra XP eller win2000), opprett nye og formater på nytt. Siden filsystemet er RAW, risikerer du ikke tap av data da partisjonene er tomme. Fdisk tror jeg ikke støtter så store harddisker. Fdisk støtter hvertfall ikke 120GB-disken min. Sveinl. _________________ Men jeg finner jo ikke hden i Datamaskinbehandling.. Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Har du prøvd å søke etter nye enheter under diskbehandling i Win2000 eller WinXP ?? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 hva med å kjøre easy recovery før du formaterer? da får du iallefall tatt vare på alle filene dine før du sletter det.... Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 det jeg ville ha gjort var å kjøre partition magic. Det kan kanskje løse problemet ditt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå