Gå til innhold

Single og Dualchannel minne, hvor mye forskjell?

CAT-scan

Anbefalte innlegg

Hvor mye reell ytelsesforskjell er det mellom single og dualchannel ram? Jeg sitter her å lurer på om jeg skal investere i et S-754 system, det er jo tross alt ganske billig....

Er litt i tvil dog... er det noe annet vesentlig enn minnet som skiller 754 fra 939?

Jeg er jo fullstendig klar over at dette allerede nå er en ganske tafatt standard hvis man skal tenke fremtidsrettet, men neste gang jeg skal oppgradere blir det sprett nytt system da også antageligvis... så jeg skal nok klare meg...

Vel, noen som har dårlige erfaringer med 754?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja selvfølgelig, er jo ikke helt teit heller. Det skal jammen litt til før jeg kjøper chipset fra VIA... husker jo de tidlige athlon dagene....

Herregud, du trenger ikke være teit for å kjøpe et hovedkort med via k8t800 chipset, vel?

Hvis du bruker samme logikken er du vel teit hvis du kjøper AMD jfr, ustablilitet for 3-4 år siden.

Jeg skal ikke rose dette brikkesettet opp i skyene, men jeg kjøpte mitt for 5 mnd. siden, fordi nF3 150 ikke var fullgodt og gadd ikke vente på nF3-250.

Og det har vært fjellstøtt, ikke et feilskjær, og ikke yter det noe nevneverdig dårligere enn nF3-250 heller.

Ide-controlleren skal være dårlig sies det, jeg bruker kun sata så det vet jeg ingenting om.

Men jeg skal være ærlig; skulle jeg kjøpt nytt 754-HK idag hadde jeg valgt et nForce3 250.

:whistle:

Fortell meg gjerne hva k8t800 og vt8237 hadde med AMD's trøbbel for noen år siden( ja jeg vet vt8237 er ikke noen god SB)

Endret av mantra17
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...