Arve28 Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Hjemme har jeg Acdsee 6.0 og der er det enkelt å rotere bilder. På jobben har vi et Sony DSC-V1 og det roterer ikke bildene. Så finnes det en fil i winxp som gjør dette på flere bilder av gangen? Fant en gang en fil som het resize.exe på Microsoft sine sider hvor man etterpå kan klikke på flere bilder og så få en ny størrele om man skal sende på mail osv. Så finnes det noe lignende fil på å rotere? Finner ikke denne siden med alle verktøyene på som resize var på. Lenke til kommentar
ruva Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 (endret) Bruk explorer, se på miniatyrbilder/thumbnails. Marker de du skal rotere med crtl og musknapp. Deretter høyreklikk og velg vilken vei du skal rotere bildene. Funker greit i winXP Endret 3. august 2004 av ruva Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Da må du ha lastet ned noe tilleggsgreier fra microsoft for jeg får ikke dette når jeg høyreklikker. Hvor finner jeg den filen du har for å rotere. Søkte litt men fant ikke noe. Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Tipset til ruva funket greit på min XP Pro. Kjører du Home versjonen Arve28? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Microsoft har tidligere fått kritikk for roteringsfunksjonen i XP, fordi denne forandrer på Exif-informasjonen i bildene. Om dette problemet er fikset vet jeg ikke. Selv bruker jeg Breezebrowser til å rotere bilder, dette er utrolig kjapt og enkelt, og rotasjonen er uten kvalitetstap. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Hjemme har jeg win XP pro sp1 Eng Jobben er det Win xp pro sp1 Norsk. Ingen av disse har rotere med å høyreklikke. Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Kommer vel ikke stort lenger med problemet ditt Arve28, kjører SP1 jeg også. Sjekket nettopp om rotasjon i utforsker endret EXIF informasjon, men det gjør den ikke. Ser derimot at filattributten "date created" endres etter en slik rotasjon - derimot er "date modified" uendret i forhold til dagen jeg la inn bildet. Er ikke det litt pussig/omvendt av hva du ville vente? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå