D_KILLAH Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Si hvis du har mer penger enn du har bruk for... er det bare da å dra fiber til NiX (www.uio.no/nix) å betale dem 40000 i året og ha Gbit internet linje? Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 tipper du må være en ISP eller skole for å hele tatt koble deg på nix. Lenke til kommentar
chma Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Det har ikke noe hensikt da hd'en din ikke kan skrive så fort..., pluss at du må ha sikkelig brannmur løsning, med andre ord ikke bare 4000 nok. Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 28. april 2002 Forfatter Del Skrevet 28. april 2002 Jeg skrev 40000 ikke 4000....sa jeg at jeg skulle ha 1pc til å skrive 1gbit... hadde jeg hatt så mye penger hadde jeg delt ut linja i hytt og h****.... men jeg lurer bare på om Nix "er" internet på et vis.... Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Quote: On 2002-04-28 03:55, D_KILLAH skrev:Jeg skrev 40000 ikke 4000....sa jeg at jeg skulle ha 1pc til å skrive 1gbit... hadde jeg hatt så mye penger hadde jeg delt ut linja i hytt og h****.... men jeg lurer bare på om Nix "er" internet på et vis.... Må bare først si at jeg ikke er noen ekspert på dette, men NIX "er" nok ikke internett i den forstand. Da ville det jo vært latterlig billig, 40000,- for 1Gbit. Det er et knutepunkt for internett-trafikk mellom ulike ISP'er i Norge. Så hvis du vil starte en ISP, kobler du deg opp til NIX slik at kundene dine kan kommunisere med kundene til Telenor, Chello osv. Men det er jo ikke nok, du må nok inngå avtaler om kapasitet på linjer til utlandet også, og det koster vel en god del. Andre vet sikkert mer om slikt... Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 28. april 2002 Forfatter Del Skrevet 28. april 2002 du må jo ha linja i tilleg da.... det er bare prisen for å være knyttet til der.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå