Pels Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 hei ..! Jeg har nylig kjøpt et nytt kabinett fra q-tec. Den bråker aldeles. Ekke helt sikkert hvor den kommer fra men CPU viften (Zalman CNPS 7000A) er det ikke siden den har jeg hatt i min gamle maskin og den er helt stille. PSU'en har jeg tenkt å bytte siden jeg hører vifte lyder og mange sier at q-tec PSU'er er dårlige. Lyder fra hovedkortet hører jeg gjennon kabinettet.. burde jeg sette inn gummimatter eller liknende? Hvis det er varm inne kunne de mattene teoretisk smelte.. Noen foreslag? takk.. Lenke til kommentar
Justin Sane Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 KABINETTET HAR IKKE NOE MED DET Å GJØRE TROR JEG DA......OG Q-TEQ PSU SUGER SIER DEM! NOPE! MIN ER KONGE HAR 550W....FUNGERER SUUUUPERT! MEN SÅ KOMMER DET JO ANN PÅ HVOR MYE DU UTSETTER PCEN DIN FOR ARBEID OXO! SI MEG OSSEN SECKET DU HAR 754?SOCKET A? 478?462?SÅ SKAL JEG PRØVE OG HJELPE DEG Lenke til kommentar
Thel Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Chilll på cap locken da! Følgte det med noen kabinett vifter når du kjøpte kabinettet? Disse har ofte en tendens til å bråke! Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Justin Sane: Du bør ta en titt på retningslinjene. Caps og forkortelser som "oxo" bør du droppe snarest. Dessuten så er q-tec noe dritt. Det kan 98.3% av alle brukere her inne med erfaringer fra q-tec svare JA på. Til trådstarter: Men det du bør gjøre, er å gå hit å se på et støydempingskit. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 H.kon jah.. PSU følgte med og den bråker.. har tenkt å bytte den uansett.. Justin Sane Jeg har Socket A SupremeX Skal skjekke det støydempingskittet.. takk for hjelpen.. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Først bør du finne ut hva som støyer. Mulige støykilder: - CPU vifte - Skjermkort vifte - Evt vifte på hovedkort (NorthBrigde kjøler) - Kabinett vifter - PSU vifte - Hardisk Bruk en finger eller en blyant og stopp en og en vifte et par sekunder så finner du fort ut hva det er som lager støy. Når du har funnet støykilden er det mye enklere for oss å gi deg gode tips. Lenke til kommentar
Justin Sane Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Sry med capslocken! hehe! Hade veldig anbefalt og kjøpt meg ny vifte Ta en med minst Db(Desibell?) Den kan få deg til å få en annen mening tror jeg......socket a ja...ta en med 12 - 18 db du den hadde vært perfekt hvis du skal bytte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå