Gå til innhold

6230 - K700i - S65


bjaa

Anbefalte innlegg

Vel alle vet vel at Mpx sine datoer er høyst villendende. Det stod først slutten av juli engang, så 4 august, så 11 august, nå har de tippet 17 august.

 

Anbefaler 6230 om du vil ha mobil nå.

Feil. Jeg trodde også det sto slutten av juli, men det sto nok slutten av august til å begynne med. Deretter ble det tippet 4. august og nå 17. august. Venter nemlig på en slik fra MPX =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil ikke si meg enig i at den er den aller beste skjermen her, den er bra, helt klart .. Men jeg ser ikke at den er såpass mye bedre en S65 sin, da den er større ( fysisk ) ..

 

dEtte er smak og behag da !

 

Jeg synes det er topp med stort display når jeg viser bilder i "fullskjerm modus"..

 

Og M65 har jo tross alt lik skjerm som S65!

ja, s65 sin skjerm er større, men den er ikke langt unna k700i sin...og k700i har mer pixler og det gjør skjermen mye klarere/skarpere på det meste...så da vil jeg si at k700i sin skjerm er bedre mens s65 sin er større...enig?

Lenke til kommentar
jeg vil da ha anbefalt k700i! har den selv og er ganske fornøyd...veldig bra høytaler og bra med lyd! men så har den 41 MB minne...jeg sletta noe jeg ikke trengte som fulgte med mobbe sp hadde jeg 44 MB...du får vell plass til 4-5 mp3 sanger på 5MB...det synes jeg er greit...og pluss at du får med radio, ganske kjekt!

 

 

jeg har klart å få inn ca 10 fulle mp3 låter på k700, i tillegg ha ca 2 MB ledig plass til noe annet, lyden, høytaler og skjermen er jo ekstrem bra, og ikke minst STØRRELSEN forhold til andre mobiltelefoner med ca. samme spesifikasjon.

Lenke til kommentar

Den fysiske størrelsen på en skjerm har vel også en del å si for mange. Der har S65 en fordel ovenfor K700i, som forøvrig har en klarere skjerm.

 

14" TV-skjermer har som oftest klarere bilde enn 36" Widescreen ;). Sammenligningen er på alle måter satt på spissen.

 

Gleder meg til jeg får S65, som er bestillt fra MPX. Da skal jeg sammenligne blant annet skjermen, og mye annet, i forhold til K700i og 7610 som jeg kjenner flere som har. 6230 har desverre ikke bra nok skjerm til å få være med =)

 

Jeg håper jeg ikke taper nå da.. ;)

 

--

 

Til trådstarter:

Du snakker om batterilevetid? Da er vel K700i ute..

Lenke til kommentar
jeg vil da ha anbefalt k700i! har den selv og er ganske fornøyd...veldig bra høytaler og bra med lyd! men så har den 41 MB minne...jeg sletta noe jeg ikke trengte som fulgte med mobbe sp hadde jeg 44 MB...du får vell plass til 4-5 mp3 sanger på 5MB...det synes jeg er greit...og pluss at du får med radio, ganske kjekt!

 

 

jeg har klart å få inn ca 10 fulle mp3 låter på k700, i tillegg ha ca 2 MB ledig plass til noe annet, lyden, høytaler og skjermen er jo ekstrem bra, og ikke minst STØRRELSEN forhold til andre mobiltelefoner med ca. samme spesifikasjon.

LOL!

Not, jeg har en Nokia 7600.

Komprimerer Mp3'ene til AAC og får plass til 25 FULLE sanger i like god kvalitet som de 10!!!! du har plass til. OG likevel har jeg masse ledig..

Og jeg har bare 31 MB minne og den er mindre enn K700i og har alle funksjonene til den.

Jaja, pluss at jeg har dobbelt så godt batteri da.. men men..

OPPSKRYTT!

Var selv Ericsson fan i gamle dager, men nå? Nei, de mangler ganske enkelt ganske mye.

Liten vits i å diskutere, ingen vinner uansett.

Lenke til kommentar
Den fysiske størrelsen på en skjerm har vel også en del å si for mange. Der har S65 en fordel ovenfor K700i, som forøvrig har en klarere skjerm.

 

14" TV-skjermer har som oftest klarere bilde enn 36" Widescreen ;). Sammenligningen er på alle måter satt på spissen.

 

Gleder meg til jeg får S65, som er bestillt fra MPX. Da skal jeg sammenligne blant annet skjermen, og mye annet, i forhold til K700i og 7610 som jeg kjenner flere som har. 6230 har desverre ikke bra nok skjerm til å få være med =)

 

Jeg håper jeg ikke taper nå da.. ;)

 

--

 

Til trådstarter:

Du snakker om batterilevetid? Da er vel K700i ute..

mener størrelsen på telefonen.....

Lenke til kommentar
jeg vil da ha anbefalt k700i! har den selv og er ganske fornøyd...veldig bra høytaler og bra med lyd! men så har den 41 MB minne...jeg sletta noe jeg ikke trengte som fulgte med mobbe sp hadde jeg 44 MB...du får vell plass til 4-5 mp3 sanger på 5MB...det synes jeg er greit...og pluss at du får med radio, ganske kjekt!

 

 

jeg har klart å få inn ca 10 fulle mp3 låter på k700, i tillegg ha ca 2 MB ledig plass til noe annet, lyden, høytaler og skjermen er jo ekstrem bra, og ikke minst STØRRELSEN forhold til andre mobiltelefoner med ca. samme spesifikasjon.

LOL!

Not, jeg har en Nokia 7600.

Komprimerer Mp3'ene til AAC og får plass til 25 FULLE sanger i like god kvalitet som de 10!!!! du har plass til. OG likevel har jeg masse ledig..

Og jeg har bare 31 MB minne og den er mindre enn K700i og har alle funksjonene til den.

Jaja, pluss at jeg har dobbelt så godt batteri da.. men men..

OPPSKRYTT!

Var selv Ericsson fan i gamle dager, men nå? Nei, de mangler ganske enkelt ganske mye.

Liten vits i å diskutere, ingen vinner uansett.

du mener gameboy.. :p

Lenke til kommentar
Jeg hadde en Nokia 5100 før, syns oppløsninga der var helt grei, plaget meg abselutt ikke. Det som irriterte meg litt med den var dårlig fargedybde, enkelte bilder som jeg brukte som bakgrunn ble elendig på den. Men selve størrelsen på skjermen var ok syns jeg :)

Ut ifra det du sier her, høres det ut som om 6230 er telefonen for deg. Det største ankepunktet for mange er nettopp den lille skjermen, men hvis du ikke har noen problemer med det, så sier jeg bare go go go. Skjermen på 6230 er også atskillig bedre enn 5100 sin.

 

Eneste er at jeg ikke er sikker på om den lever opp til 4-5 dagers standby, men...

Lenke til kommentar

Batterikapasiteten er nok litt bob-bob, men jeg har ikke hatt den lenge nok til at batteriet har fått kjørt seg inn.

 

6230 har en TFT-skjerm som er alldeles nydelig å titte på. K700 appelerer ikke til meg i det hele tatt, men mulig det er en god telefon, uansett, den har ikke minnekort.

Lenke til kommentar

ja, s65 sin skjerm er større, men den er ikke langt unna k700i sin...og k700i har mer pixler og det gjør skjermen mye klarere/skarpere på det meste...så da vil jeg si at k700i sin skjerm er bedre mens s65 sin er større...enig?

Dette er helt smak og behag, noen synes det fordi den har større oppløsning! Synes ikke det gjør skjermen bedre..

Teoretisk sett er jo skjermene like gode når du ser på specs!

 

Min mening selvfølgelig!

Lenke til kommentar
14" TV-skjermer har som oftest klarere bilde enn 36" Widescreen ;). Sammenligningen er på alle måter satt på spissen.

 

om batterilevetid? Da er vel K700i ute..

hehe...det ville ha vært nærmere om du hadde satt k700i 18" mens s65 21"...batterilevetiden på k700i forbedrer seg etter man har lada den to-tre ganger... og når man får oppgradert FW så tror jeg men får litt bedre batterilevetid, etter det jeg hare hørt.

 

hvis du ikke vil ha en konge skjerm...så er 6230 valget!

Lenke til kommentar
Vel alle vet vel at Mpx sine datoer er høyst villendende. Det stod først slutten av juli engang, så 4 august, så 11 august, nå har de tippet 17 august.

 

Anbefaler 6230 om du vil ha mobil nå.

Feil. Jeg trodde også det sto slutten av juli, men det sto nok slutten av august til å begynne med. Deretter ble det tippet 4. august og nå 17. august. Venter nemlig på en slik fra MPX =)

Det stod faktisk 24.07 en stund på mpx, deretter 4 august, så 11 august, og nå 17 august. Men det spiller jo liten rolle egentlig.

 

Ang skjermen til S65 så håper jeg ikonene på menyen er litt bedre enn de vi har sett på de første screenshots'ene. Er jo utrolig hakkete kantlinjer, langt fra så smooth som på f.eks K700. Men er kanskje dette man får med lavere oppløsning på større skjerm... (?)

Lenke til kommentar
jeg har klart å få inn ca 10 fulle mp3 låter på k700, i tillegg ha ca 2 MB ledig plass til noe annet, lyden, høytaler og skjermen er jo ekstrem bra, og ikke minst STØRRELSEN forhold til andre mobiltelefoner med ca. samme spesifikasjon.

Hallo

 

Ble til at jeg kjøpte meg k700i, og jeg er storfornøyd :D

 

Men hva slags program kan jeg bruke til å konvertere musik over til aac formatet?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
My ass!  :D  Den nokian har IKKE den beste høyttaleren! Har sammenligna med k700i. Det står også på aMobil sin test at k700i har den beste høyttaleren.  :yes:

Jeg har hatt bare Nokia telefoner, 6 stk.Den siste jeg kjøpte meg var 6230,brukbar telefon.Men elendig ihopsatt.Mistet den fra bordet og i gulvet og det ble vanskelig å få den skikkelig klemt på plass.Fronten og bakdekselet spriket for mye på toppen av tlf.Till slutt kom det inn fukt/vann som ødela den.Nå har jeg kjøpt meg en SE k700 oger kjempe fornøyd så langt.Den både kjennes og ser mere kompakt ut. :yes:

 

Rune

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...