Gå til innhold

Innvandrere respekterer ikke politiet.

Anbefalte innlegg

Da kan du prøve å si "neger" til en afrikaner du møter på gata, og se hvor vennlig respons du får :p .

Det er da mye mer rasistisk å si afrikaner enn neger. Ved å si afrikaner impliseres det at en person som har bodd i Europa hele sitt liv fortsatt er afrikaner, og at han aldri kan bli noe annet enn afrikaner. Det er jo dessuten ikke alle negre som er afrikanere, eller for den saks skyld alle afrikanere som er negre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ved å si afrikaner impliseres det at en person som har bodd i Europa hele sitt liv fortsatt er afrikaner, og at han aldri kan bli noe annet enn afrikaner.

Hvorfor ville vedkommende være noe annet enn (i dette tilfellet) afrikaner? Er selv født og oppvokst i Norge, men jeg er fortsatt en asiater. Og det er jeg stolt av.

Lenke til kommentar
Hvorfor ville vedkommende være noe annet enn (i dette tilfellet) afrikaner?

Så vidt jeg vet, er en afrikaner en person fra Afrika, en europeer en person fra Europa, etc. En person som er født og oppvokst i Europa, vil jeg kalle europeer, uansett hvilken hudfarge han har, akkurat som jeg vil kalle en person som er født og oppvokst i Norge for nordmann.

Lenke til kommentar

I dette tilfellet er det nok ikke Afrikanere det er snakk om.

Heller muslinger og andre Allah-fanatikere.

I disse landene har de helt andre normer enn i Norge og det er ikke rart at dette skjer.

Jeg er ikke rasist, men synes ikke at sånne fra Iraq burde imigrere til Norge.

Ikke er de høflige og ikke er de snill og tyr bare til faenskap.

Kanskje litt satt på spissen, men dette er faktisk realiteten i Norge i dag.

Lenke til kommentar

Som innvandrer selv kan jeg forstå at mange av oss ikke har respekt for politiet. Ble sammen med kjæresten min for litt over et år tilbake, hun bor litt utenfor oslo. I løpet av de to første månedene vi var sammen ble jeg stoppet rundt 8-9 ganger av politiet uten grunn på veien hjem på kvelden. Fikk alltid samme dumme svar: rutinesjekk, lignende bil har blitt stjålet :no: ....osv...var ikke etter at jeg snakket med en av naboene som er advokat at jeg slapp å se etter i bakspeilet hele tiden på vei hjem fra dama. Når de seinere begynte å stoppe meg spurte jeg alltid etter tjeneste nr og forklarte at jeg noterte de ned for å skrive inn en klage fordi jeg ble stoppet så ofte. Har ikke sett snurten av av dem etter det. :)

Politiet har en tendens til å generalisere, alt som ser ung og mørk ut er en potensiell forbryter. Har en yngre fetter som fikk en fin sykkel som bursagsgave, han ble stoppet av politiet ved aker brygge nå i sommer, dratt med inn til politistasjonen fordi de mente at han hadde stjålet denne sykkelen. Fin måte å få respekt på.

Det er som en annen sa, respekt er noe som skal være gjensidig, når de gjør sånt mister man respekt for politiet. Håper jo at dette endrer seg over tid når man får flere i politiet med innvandrer bakgrunn. :hmm:

Lenke til kommentar
Personlig vil eg si at det er ekstremt begge deler, men at det er værre med drap pga. farge...

Hva med drap pga, fregner?

Hva med drap pga. stygge briller?

Hva med drap pga. stor nese?

Hva med drap pga. fedme?

Hva med drap fordi man rett og slett ikke liker fyren?

Hva med drap fordi man hadde lyst?

Hvorfor er drap pga. hudfarge så mye værre enn andre dårlig begrunnede årsaker?

Lenke til kommentar
Da kan du prøve å si "neger" til en afrikaner du møter på gata, og se hvor vennlig respons du får :p .

Det er da mye mer rasistisk å si afrikaner enn neger. Ved å si afrikaner impliseres det at en person som har bodd i Europa hele sitt liv fortsatt er afrikaner, og at han aldri kan bli noe annet enn afrikaner. Det er jo dessuten ikke alle negre som er afrikanere, eller for den saks skyld alle afrikanere som er negre.

poenget er vel hva de som det blir sagt til føler. ikke hva du synes.

Lenke til kommentar
poenget er vel hva de som det blir sagt til føler. ikke hva du synes.

Da skal man plutselig passe seg for hva man sier til folk. For voldsdømte samer er det jo allerede en formildende omstendighet hvis personen man utøvde vold mot kalte samen for "nordmann". Skal jeg plutselig bli sint fordi folk kaller meg "hvit" når huffargen min egentlig ligger nærmere "lyse-lyse-oker-med-et-anstrøk-av-rosa-men-ikke-helt"? Nei du, svarte folk får værsågod finne seg i å bli kalt negere. Det er ikke i nærheten av å være over kanten engang.

Lenke til kommentar
Nei du, svarte folk får værsågod finne seg i å bli kalt negere. Det er ikke i nærheten av å være over kanten engang.

Mulig du ikke oppfatter det som rasistisk, mens andre synes det er langt over streken å kalle noen neger.

Da skal man plutselig passe seg for hva man sier til folk.

Ja, det er vanlig det :whistle:

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
det bor jammen meg en rasist i de fleste nordmenn!

ikke for å være rasistisk, men kristne, blonde nordmenn er de verste idiotene som finns. vi burde bryte all kontakt med disse beinsprederne. Norge for polakker!

8065481[/snapback]

Smart..

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Jeg er en gutt på snart 17 år, respekt for alle medmennesker. Kommer opprinnelig Iran, men jeg på en måte 70% norsk, jeg synes det er bare utseende mitt som skiller meg fra en norsk og en iraner. Jeg har aldri livet mitt diskerimert eller slått en annen, jeg er veldig rolig menneske. Men selv om det, har jeg blitt skjelt ut av nordmenn, jeg har blitt kalt, pakkis, svarting, dra til ditt eget land din jævla svarting. Jeg synes at det er nordmenn som starter å bråke med utlendinger, jeg har ikke sett at en utlending slenger dritt til en nordmann uten grunn. Det er mange norske gutter som har forsøkt å banke meg, bare fordi jeg er svart!

Dere tror at mange innvandrere ikke respekterer politiet, men det er også mange politi folk som ikke respekterer innvandrere! Hvis en nordmann banker en uskyldig innvandrer, kommer ikke sånt i mediene, men hvis en innvandrer banker en nordmann kommer det i nyhetene.

Jeg og en kamerat søkte om en jobb ett sted, han var ett år yngre, ingen arbeids-erfaring, han er norsk, han søkte om jobben, han fikk den. Jeg som var ett år eldre, hadde arbeids-erfaring, søkte jobben før han, også var det bare han som fikk jobben.

Snakk om likestilling

2554545[/snapback]

heilt enig

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...