Gå til innhold

Innvandrere respekterer ikke politiet.

Anbefalte innlegg

Å kalle det rasebevist blir vel litt lengre enn jeg hadde tenkt å gå, men det er jo hyggelig når du treffer på en som faktisk tror deg når du sier negeren på bussen stakk av med mobilen eller lommeboken din.

Men dersom jeg påstår at en nordmann stakk av med mobilen min, så skal politimannen tvile på mine ord?

Rasebevisste purk rocker. Tror de har nok dårlige erfaringer med utlendinger fra før av, iforhold til hvor hvor mange fler nordmenn det er. Purken har evne til å lese situasjonen noe som eier så sykt.

Av alle folk, så er det jo nettopp purker som ikke burde være rasebevisste. Kan jo ikke dømme folk med en eneste gang pga "rasen".

Endret av Jerre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Makan til mørkebrunt oppgulp. Rasebevisst purk? Mener du, dimiles, at det er en persons rase som avgjør den personens adferd?

Selvfølgelig ikke. Tror en del her misforsto hva jeg mente, men men. Poenget var ikke det, men at politiet faktisk har muligheten til å lese en situasjon godt. Dette gjelder selvfølgelig begge veier. Formulerte meg kanskje litt galt, men..

:shrug:

Lenke til kommentar
Å kalle det rasebevist blir vel litt lengre enn jeg hadde tenkt å gå, men det er jo hyggelig når du treffer på en som faktisk tror deg når du sier negeren på bussen stakk av med mobilen eller lommeboken din.

Men dersom jeg påstår at en nordmann stakk av med mobilen min, så skal politimannen tvile på mine ord?

Nei, men har vært borti politimenn som ved anmeldelser bare sier. Hvordan vet du at det var en innvandrer? jeg: "De var begge brune i huden og snakket gebrokkent". Politmannen: "Og du sa de kom fra Østkanten?" Jeg: "Ja". Han: "Bare fordi de snakker gebrokkent og er brune i huden, betyr ikke det at de er innvandrere!" Jeg: "Nei vel nei. Men jeg håper jo du tar poenget mitt". Han: "Du vet at de kan ha traumer fordi de har rømt fra ett land der de kanskje ble ettersøkt?" Jeg: "Godt mulig, men da får de passe seg så de ikke blir ettersøkt her også da"...

I rapporten fra avhøret konstaterte politmannen med at jeg var ranet av to gutter med brunfarve i fjeset. Hallo? Jeg sa det var asiatere! Ikke noen gutt som lå på stranden i Spania i sommer..

Henlagt pga. bevises stilling..

(At det senere har kommet frem at innvandrere fra Oslo Øst faktisk drog til Majorstuen for å rane, sier jo noe..)

Jeg har heldigvis senere støtt på hyggelig politimenn som tror meg, og som ikke kommer med fjoll om traumer og den slags..

Rasen avgjør ikke en persons adferd. Kulturen derimot, gjør det. Derfor må vi INTEGRERE.

Lenke til kommentar

Nei, men har vært borti politimenn som ved anmeldelser bare sier. Hvordan vet du at det var en innvandrer? jeg: "De var begge brune i huden og snakket gebrokkent". Politmannen: "Og du sa de kom fra Østkanten?" Jeg: "Ja". Han: "Bare fordi de snakker gebrokkent og er brune i huden, betyr ikke det at de er innvandrere!" Jeg: "Nei vel nei. Men jeg håper jo du tar poenget mitt". Han: "Du vet at de kan ha traumer fordi de har rømt fra ett land der de kanskje ble ettersøkt?" Jeg: "Godt mulig, men da får de passe seg så de ikke blir ettersøkt her også da"...

I rapporten fra avhøret konstaterte politmannen med at jeg var ranet av to gutter med brunfarve i fjeset. Hallo? Jeg sa det var asiatere! Ikke noen gutt som lå på stranden i Spania i sommer..

(At det senere har kommet frem at innvandrere fra Oslo Øst faktisk drog til Majorstuen for å rane, sier jo noe..)

Jeg har heldigvis senere støtt på hyggelig politimenn som tror meg, og som ikke kommer med fjoll om traumer og den slags..

Rasen avgjør ikke en persons adferd. Kulturen derimot, gjør det. Derfor må vi INTEGRERE.

Hvilket eventyrland bor du i? De eneste politifolka her er de som gir meg det "hold deg unna bråk"-blikket. Og hvordan kan du være sikker på at de kommer fra østkanten? Mørk=øst?

Forresten, hvilke kulturer er de "kriminelle"?

Lenke til kommentar

Hvilket eventyrland bor du i? De eneste politifolka her er de som gir meg det "hold deg unna bråk"-blikket. Og hvordan kan du være sikker på at de kommer fra østkanten? Mørk=øst?

Forresten, hvilke kulturer er de "kriminelle"?

Jeg har vært med på å anmelde flere tyverisaker på Majorstuen politstasjon. Nå har også Oslo-politet fått ekstra midler for bekjempelse av tyveri og vold blant ungdom, så nå er servicen gått betraktelig opp.

Ingen kulturer er direkte kriminelle.

Lenke til kommentar
Hva i all verdens land og rike er det du bruker dagene dine til, siden du har vært med på å anmelde flere tyverisaker?

Jeg har blitt ranet, jeg har blitt frastjålet lommebok, jeg har blitt frastjålet mobil, og jeg var også med da noen pakistanere hadde tatt mammas lommebok. Det er de gangene jeg har vært med.

Lenke til kommentar

Innvandrere.. Dårlig integrerte sådanne. Det irriterende er at de stjeler lommebøker over en lav kam, fordi TELLER AS utbetaler fem hundre kroner i finnerlønn hvis du leverer inn ett VISA eller MasterCard.. De må dog oppgi navnet sitt. resultat? "Joachims Mastercard og VISA Electron-kort er funnet av Per Olsen".

Forøvrig, min mors kort ble levert inn av "Mustaffa Khalid" eller noe, antar det er en variant av Per Olsen..

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar

Det er så vanvittig tåpelig å bevitne den rasistiske trenden som hersker om dagen.

Jeg vil gjerne belyse temaet fra et litt annet ståsted;

Av all rasisme jeg har bevitnet og opplevd har det dreid seg om hvite som provoserer først. Veldig mange hvite nordmenn har holdninger som kan anses som rasistiske hvis definisjonen av rasisme er uprovosert hån mot individer med en annen hudfarge.

Jeg forstår meget godt at enkelte innvandrere organiserer seg i gjenger. Alle vil leve et nærmest mulig lykkelig liv, og en farget person kan ha svært vanskelig for å føle seg komfortabel i en sosial gruppe hvor de aller fleste ser skjevt på og håner vedkommende.

Det er disse holdningene, fordømmingen og hverdagsrasismen som er det hardeste å takle for folk som ser annerledes ut. Man kan prøve så hardt man kan, men det er fortsatt vanskelig å få aksept hos majoriteten.

Jeg har selv norsk navn og norske foreldre, men er av asiatisk opprinnelse. Jeg tror et fåtall av dere her inne har de samme erfaringene eller det samme grunnlaget å basere seg på som meg. jeg forstår norsk kultur (dette er jo min kultur), men opplever samtidig hvordan det er å bli forhåndsdømt av trangsynte nordmenn.

Har uttalige ganger fått slengt meldinger etter meg, og har også blitt utsatt for alvorligere konfrontasjoner. Disse har vært helt uprovoserte.

Påstand:

"Om en farget person blir drept av en hvit er det rasisme. Om en hvit person blir drept av en farget, er det ikke rasisme"

Svar:

Dette er jo i de aller fleste tilfeller bare rene fakta.

En farget som dreper en hvit her i Norge pga. hudfarge gir jo ikke så veldig mye mening gjør det? Men jeg utelukker ikke at det kan ha forekomet. Når en person fra et nynazistisk miljø dreper en farget, da er det jo faktisk ikke tvil om at det er en stor sjanse for at drapet var utført på rasistisk grunnlag.

Et drap basert på rasisme bør absolutt få mer oppmerksomhet enn et vanlig drap. Å drepe kun pga. hudfarge er meget ekstremt.

Jeg støtter forøvrig forslagene om opptrapping i psykiatrien, samt et obligatorisk kurs med eksamen for innvandrere. Stryk kan gjerne føre til utsendelse.

Det er ikke bare vi som skal forstå innvandrernes kultur, for dette er toveiskjøring. De må selvsagt også forstå vårt kultur og respektere den for det den er verdt. Det hele handler ganske enkelt om å bryte seg litt løs fra den typiske etnosentriske tankegangen, og åpne horisonten.

BTW;

Jeg finner ordet "neger" svært støtende.

tenk litt på denne,; "Den hvite gutten klatret opp i treet, mens negeren Jack holdt stigen."

Hvorfor omtales en hvit person som "hvit", mens en brun/svart person omtales med et ord som har sitt utspring fra gammel og utdatert raseforskning? (Den Negroide rase)

Takk for meg ;)

Lenke til kommentar

Du opplever kun rasisme fra etniske nordmenn (hvite) mot ikke-etniske nordmenn og utlendinger ("fargede") fordi det går ut over deg personlig. Av samme grunn opplever ikke de fleste etniske nordmenn at rasisme er noe stort problem da det ikke går ut over dem selv. Men jeg kan fortelle deg at rasisme mot hvite i en stor grad finnes - jeg har blant annet vært offer for det selv (skjønt "offer" blir et noe drøyt ord - det siste jeg vil er at "antirasister" skal komme løpende til unnsetning med den nedlatende "stakkars-deg-trenger-du-beskyttelse-du-da-ditt-mobbeoffer"-holdningen sin (ikke at de hadde kommet uansett da rasisme "den andre veien" ikke eksisterer i deres øyne)).

Neger er for øvrig (i likhet med mange andre ord og uttrykk i det norske språk) et lånord fra latin, og betyr svart. Det bunner slett ikke i utdatert forskning.

Endret av farke
Lenke til kommentar
Uansett opphav, så finner de fleste afrikanerne det støtende å bli kalt "neger".

Har aldri møtt en afrikaner som finner det støtende å bli kalt "neger". Uansett, slipp opp litt på politisk korrekt småpirk, "neger" elller ikke er nokså uinteressant.

Da kan du prøve å si "neger" til en afrikaner du møter på gata, og se hvor vennlig respons du får :p . Men greit greit, nok småpirk.

Endret av Jerre
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...