PlatinumFlyer Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Er det rettet mot meg? Den var vel egentlig rettet mot dimiles, men det får være det samma. Jeg mener ihvertfall at de bør ha norskkurs hvor de også lærer grunnleggene samfunnskunnskap, om lover og regler i norge, strafferammer, norske tradisjoner, skoleverket og den slags. Om de får servert litt fårepølse til lunch i denne prosessen, ser jeg ikke noe galt i det. Jeg er enig i at språkkurs, samfunnslære, lover og regler, samt grunnleggende informasjon om norske ordninger/skoleverk/etc. er en gid idè. Så lenge man ikke tvinger noen til å sverge på Bibelen og det norske flagg, spise lutefisk, eller andre lignende seremonielle nasjonalist-ritualer. Det er viktig at våre nye landsmenn blir satt godt inn i det samfunnet de møter. Da skal jeg nevne noe. Min mormor ble norsk statsborger en gang på sekstitallet. Hun reagerte på at det da ikke var noen sermoni, bare ett brev som kom i posten. En sermoni vil integrere. Den vil skape ytterligere tilhørighet. Derfor er det absolutt ønskelig. I USA har vi jo som kjent "The Pledge of Allegiance". Jeg prøver meg på å lage en norsk versjon som kan sverges i tide og utide: Jeg sverger troskap til mitt land, Kongeriket Norges flagg, og til de grunnpilarene vårt samfunn har. med frihet og rettigheter for oss alle, for alltid. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 blablabla... Jeg sverger troskap til mitt land, Kongeriket Norges flagg, og til de grunnpilarene vårt samfunn har. med frihet og rettigheter for oss alle, for alltid. De grunnpilarene vil ikke jeg sverge til engang. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 blablabla... Jeg sverger troskap til mitt land, Kongeriket Norges flagg, og til de grunnpilarene vårt samfunn har. med frihet og rettigheter for oss alle, for alltid. De grunnpilarene vil ikke jeg sverge til engang. Så tviler jeg på at du er typen som reiser deg stolt i klasserommet, slenger hånden på hjerter og sier; I Pledge Allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all, heller. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 blablabla... Jeg sverger troskap til mitt land, Kongeriket Norges flagg, og til de grunnpilarene vårt samfunn har. med frihet og rettigheter for oss alle, for alltid. De grunnpilarene vil ikke jeg sverge til engang. Så tviler jeg på at du er typen som reiser deg stolt i klasserommet, slenger hånden på hjerter og sier; I Pledge Allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all, heller. Er dog ikke mange som gjør sånt i NORGE. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Så tviler jeg på at du er typen som reiser deg stolt i klasserommet, slenger hånden på hjerter og sier; I Pledge Allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all, heller. Det stemmer. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) blablabla... blablalblallab De grunnpilarene vil ikke jeg sverge til engang. Så tviler jeg på at du er typen som reiser deg stolt i klasserommet, slenger hånden på hjerter og sier; hahalblblahalblablblala Er dog ikke mange som gjør sånt i NORGE. Godthankfull. Endret 16. august 2004 av VeXx Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Har du lyst til å utdype hva du mener med opplæring i norsk kultur? Skal man innskoleres med fårepølse og lusekofte? Veldig grovt sagt; ja. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Det er ikke politiet som skal respektere oss ! Det er vi som skal respektere dem ! Sånn er det bare ! Nei, sånn er det definitivt ikke. Respekt er gjensidig. Det er jo ikke det ! Hvis polti arresterer en person ( f.eks en utlending ) så ser den personen det som at politiet ikke har respekt for han ! Utlendinger tenker sikkert sånn. Seriøst? Det er noe av det tåpeligste jeg har lest idag. Og når du sier utlendinger tenker sånn, gjetter du bare da? Du kan jo gå rundt og spørre noen. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Er det rettet mot meg? Den var vel egentlig rettet mot dimiles, men det får være det samma. Jeg mener ihvertfall at de bør ha norskkurs hvor de også lærer grunnleggene samfunnskunnskap, om lover og regler i norge, strafferammer, norske tradisjoner, skoleverket og den slags. Om de får servert litt fårepølse til lunch i denne prosessen, ser jeg ikke noe galt i det. Jeg er enig i at språkkurs, samfunnslære, lover og regler, samt grunnleggende informasjon om norske ordninger/skoleverk/etc. er en gid idè. Så lenge man ikke tvinger noen til å sverge på Bibelen og det norske flagg, spise lutefisk, eller andre lignende seremonielle nasjonalist-ritualer. Det er viktig at våre nye landsmenn blir satt godt inn i det samfunnet de møter. Da skal jeg nevne noe. Min mormor ble norsk statsborger en gang på sekstitallet. Hun reagerte på at det da ikke var noen sermoni, bare ett brev som kom i posten. En sermoni vil integrere. Den vil skape ytterligere tilhørighet. Derfor er det absolutt ønskelig. I USA har vi jo som kjent "The Pledge of Allegiance". Jeg prøver meg på å lage en norsk versjon som kan sverges i tide og utide: Jeg sverger troskap til mitt land, Kongeriket Norges flagg, og til de grunnpilarene vårt samfunn har. med frihet og rettigheter for oss alle, for alltid. Det høres ut som en god ide, å skape en mer seremoniell ramme rundt det å bli norsk statsborger. Ellers er min mening at "import" av asylsøkere fra afrikanske land er dødfødt og iditotisk. Kulturforskjellene er for store og en vanskelig integrasjonsprosess kombinert med psykiske problemer vil nødvendigvis gi problemer. Jeg er også negativ til asylsøkere fra muslimske samfunn av lignende årsaker. Dersom man ser til Frankrike har det det dannet seg bydeler med nesten bare muslimske beboere. Slikt gir ikke integrasjon. Dersom man kommer til Norge skal en heller ikke planlegge at ens døtre og sønner skal hente ektefelle i moderlandet. Da har en ikke noe i Norge å gjøre. Det ville vært tilsvarende at jeg reiste til USA og bosatte meg der men reiste tilbake til Norge for å hente meg en ektefelle. Politkerene må begynne å se realitetene i øynene og sette en stopper for den lite gjennomtenkte innvandrerpolitikken i dag. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Seriøst? Det er noe av det tåpeligste jeg har lest idag. Og når du sier utlendinger tenker sånn, gjetter du bare da? Du kan jo gå rundt og spørre noen. Hør. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Seriøst? Det er noe av det tåpeligste jeg har lest idag. Og når du sier utlendinger tenker sånn, gjetter du bare da? Du kan jo gå rundt og spørre noen. Hør. Det er vel rimelig naivt å tro at alle mener politiet forfølger de. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Det som er er at en hver neger som blir arrestert da naturlig kaller det "rasisme".... Kalles det respekt? Er det vår feil at negere ikke utdanner seg til politimmenn og kvinner?? Lenke til kommentar
durabit Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Det som er er at en hver neger som blir arrestert da naturlig kaller det "rasisme".... Kalles det respekt? Er det vår feil at negere ikke utdanner seg til politimmenn og kvinner?? Jeg håper da det er noen "negre" som ikke oppfatter det slik Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Det som er er at en hver neger som blir arrestert da naturlig kaller det "rasisme".... Kalles det respekt? Er det vår feil at negere ikke utdanner seg til politimmenn og kvinner?? Jeg håper da det er noen "negre" som ikke oppfatter det slik De finnes sikkert de også, men til tider ser det ut til at de er i mindretall.. "rasssssssssssisme", den hvite gutten stakk av med lommeboken min. Men er det motsatt, negere stikker av med lommeboken til en hvit gutt, så ville alle le om noen kalte det rasisme.. "onde mennesker finnes overalt" avskrives det med.. Men ihvertfall en del negere seg i mellom er alle hvite (de overnevnte onde menneskene) rasister... Lenke til kommentar
consilium Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Hvilken nytte har det å kritiserere andre personer, uansett om de har skader, funksjonshemninger, eller lignende? Hva er det man tjener på slikt? Ta heller kontakt med fremmede, bli kjent med dem, og om de har noe på hjertet som virker negativt på deg bør du HJELPE vedkommende. Ingen taper noe, alle tjener på dette. Lenke til kommentar
fal Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 hmm, respekterer ikke innvandrere politiet? Nei, da synes jeg at dem skal ut av landet, men først må du forklare meg hvorfor ikke jeg respekterer politiet... Lenke til kommentar
gjermundnes Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Hei Jeg tror nok at enkelte grupper i samfunnet belaster oss med kriminalitet "hint hint" egentlig synes jeg at vi skal gjøre noe med dette ja la oss ta et skipper tak. close the doors Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Rasebevisste purk rocker. Tror de har nok dårlige erfaringer med utlendinger fra før av, iforhold til hvor hvor mange fler nordmenn det er. Purken har evne til å lese situasjonen noe som eier så sykt. Edit: Leif! Slutt å snik deg inn i innleggene mine. Endret 30. august 2004 av dimiles Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Rasebevisste purk rocker. Tror de har nok dårlige erfaringer med utlendinger fra før av, iforhold til hvor hvor mange fler nordmenn det er. Purken har evne til å lese situasjonen noe som eier så sykt. Edit: Leif! Slutt å snik deg inn i innleggene mine. Å kalle det rasebevist blir vel litt lengre enn jeg hadde tenkt å gå, men det er jo hyggelig når du treffer på en som faktisk tror deg når du sier negeren på bussen stakk av med mobilen eller lommeboken din. (Og som ikke kommer med sosialstøv om at jeg snakket nedlatende til ham... Faktum er vel heller at jeg ikke snakket til hverken den negeren eller til den norske gutten som stod like ved..) Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Makan til mørkebrunt oppgulp. Rasebevisst purk? Mener du, dimiles, at det er en persons rase som avgjør den personens adferd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg