Gå til innhold

Innvandrere respekterer ikke politiet.

Anbefalte innlegg

Dette er bare BULLSHIT. Husker du Benjaminsen-saken. Han utlendingen som ble drept av en idiot. Det ble minnekonsert, minnefond og kjempeoppstyr i media. Tror du det samme hadde skjedd med en nordmann som blir knivstukket og utsatt for blind vold? Hvor er minnefondet til busssjåføren som ble knivdrept av en afrikansk apekatt på Fagernes? Hvor er "nei-til-rasisme" organisaskonene da? Hvor ble det av minnekonserten? Og det ironiske, niggeren gik fri pga at han var "sinnsyk/neger" i gjerningsøyeblikket, og familien til pårørende fikk ca 100 000 i erstatning fra skattebetalerne!

Vet du hva? Benjamin var faktisk norsk han. Sier Hermansen deg noe? Det var etternavnet hans. Og du burde roe ned ordbruken din litt. Det at du kaller afrikanere for apekatter, og for niggere, viser bare at du er rasist.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trur egentlig problemet med (enkelte) Innvandrere tar sinn plass i norge forgitt.

At det er mye vold og rasistiskt mot innvandrere av nordmenn kan forklares ganske godt: Innvandrere som kommer hit å starter et helvette med gangsta milijø(veldig wannabe i så fall) med pistoler, kniver osv.

Vi blir da truet og redd. Da setter vi vell ganske innstiktivt inn et "forsvar" der vi føler oss nødt til å undertrykke denne "truslen".

Vi viser oss respekt løs framfor dem

Vi kaller dem ting.

Vi banker livskiten av dem( har hent her jeg bor)

Nå snakker ikke jeg om ALLE innvandrere, folk som har vært borti dette generaliserer innvandrere i en gruppe, nemli pøbler.

Noen innvandrere kommer hit og er takknemlig i evig tid, prøver å fårsørger familien sin og leve et godt liv. Med tanke på synes jeg det er greit at de kommer hit.

Noen kommer hit, er takknemlig i en stund, men så tenker de at de skal få alt på sølv-fat og gjøre AKKURAT som det passer dem. Min ide til dette er: Kom hit og start trøbbel og du blir jaga ut! Enkel normal folkeskikk og fornuft, Jeg blir ikke invitert inn til en fremme og truer han med en kniv og rund stjelern?

Tanker vekker dette ja :ermm:

Endret av Sarion
Lenke til kommentar
Vet du hva? Benjamin var faktisk norsk han. Sier Hermansen deg noe? Det var etternavnet hans. Og du burde roe ned ordbruken din litt. Det at du kaller afrikanere for apekatter, og for niggere, viser bare at du er rasist.

Men det ble blåst opp noe veldig fordi han var av utenlands opprinnelse. Enda ett eksempel på at media har alt for mye makt. Hadde han vært hvit, så hadde det ikke blitt så mye styr av det. Men det var jo ett "RASEHAT" mord. Er egentlig det noe verre enn ett vanlig mord. Jeg synes ikke det ihvertfall

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Men det ble blåst opp noe veldig fordi han var av utenlands opprinnelse. Enda ett eksempel på at media har alt for mye makt. Hadde han vært hvit, så hadde det ikke blitt så mye styr av det. Men det var jo ett "RASEHAT" mord. Er egentlig det noe verre enn ett vanlig mord. Jeg synes ikke det ihvertfall

Medias fokusering på antirasismesaken som følge av Benjamin-drapet har sannsyneligvis hatt en enorm positiv betydning.

Lenke til kommentar

Det er ikke INNVADRERE i seg selv som er problemet, det er enkelte innvandreres psykiske problemer. At alle drap begått av asylsøkere de siste årene er blitt begått av psykiatriske pasienter som burde vært innlagt. Problemet her er psykiatrien, ikke at muslimer er genetisk ond som enkelte her insinuerer.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Hallo. Det er helt logisk folkens.

Folk som kommer inn i et nytt land, ikke forstar seg pa kulturen og folket rundt seg...

Kanskje de kommer fra en voldelig bakgrunn...

De far problemer med a integrere seg, dette er psykiske problemer.

Nar du ikke kan forsta menneskene rundt deg, ikke kan fa venner, eller foler deg "utenfor" forer dette til masse tull.

Nar du er da kanskje vant med at ting blir lost med vold, fra hjemlandet, sa er det ikke rart om vold blir brukt her i Norge ogsa...

Selvfolgelig beskriver ikke dette ALLE tilfeller. Akkurat som med alle andre mennesker, er det syke folk som dreper og alt slags mulig fordi det er noe galt med de, akkurat som med nordmenn som begar slike gjerninger.

A drepe andre mennesker er ikke en normal oppforsel. Det er nesten alltid grunner som kan forklare hvorfor noen dreper et annet menneske.

Lenke til kommentar

DERFOR:

Obligatorisk opplæring med påfølgende eksamen i både sprog og samfunnskunnskap. Består du ikke tredje gangen - blir du sendt ut.

Kanskje litt drastisk, og kanskje en litt dyr løsning, men absolutt positivt for integreringen. De det gjelder kan også betale en liten "fee" for kurset og eksamenen. Da vil ikke staten ha de store utgiftene.

Lenke til kommentar
Dere tror at mange innvandrere ikke respekterer politiet, men det er også mange politi folk som ikke respekterer innvandrere! Hvis en nordmann banker en uskyldig innvandrer, kommer ikke sånt i mediene, men hvis en innvandrer banker en nordmann kommer det i nyhetene.

Det er ikke politiet som skal respektere oss ! Det er vi som skal respektere dem !

Sånn er det bare !

Du har helt rett i alt det andre du sa, men det med jobben du søkte på var nok bare det at han sjefen i jobben kanskje var litt redd for å ansette utlendinger fordi han har hørt så mye dritt om de i mediene ! Og det er mange utlendinger som er kriminelle men det er også mange som ikke er kriminelle.

Lenke til kommentar
olsen:

Er du virkelig så naiv at du tror at det gang på gang kun er snakk om psykiske problemer hos enkeltindividet? Hvis du tror at dette er tilfelle hele tiden når dette gjentar seg synes jeg du bør åpne øynene og følge med på Norge i dag.

At det var? FAKTUM er at de 10 siste drap begått av asylsøkere er begått av psykiatriske pasienter. ÅRSAKEN til at det er mange psykiske problemer blant innvandrere og asylsøkere er at mange av de kommer fra voldelige kår, de har blitt torturert, eller har torturert selv. De kommer til Norge og blir stuet inn på ett mottak og lever i usikkerhet for å bli sendt hjem igjen i mange måneder osv. Alt dette fører til psykiske problemer. Men du er vel en av de som mener mennesker fra Afrika er genetisk mer voldelig enn mennesker fra Norden.

Lenke til kommentar

At det var?

Det jeg skrev.

FAKTUM er at de 10 siste drap begått av asylsøkere er begått av psykiatriske pasienter.

Det er fullt mulig. Jeg har ikke listene foran meg, det har kanskje du? :) Et lite spørsmål da; Hvis de er asylsøkere og kommer fra et voldelig land, vi vet at de har psykiske problemer og trenger et sted å bo. Dette er greit, vi gir dem det, men de skal FAEN meg ha opplæring i kulturforskjeller, språk og samfunn når vi tar dem i mot. Dette bør og SKAL være obligatorisk, og nekter de er det kjedelig for dem. Adios. Hvis jeg flyttet til et annet land ville jeg SELVFØLGELIG lært meg kulturforskjellene, språket, tradisjoner og samfunn m.m. HVORFOR lar vi dem da gå fritt rundt når vi VET at de har psykiske problemer? Skal de finne ut kulturforskjellene selv? Nei, vi skal lære dem det, men da må de FAEN meg være interesserte å lære også.

ÅRSAKEN til at det er mange psykiske problemer blant innvandrere og asylsøkere er at mange av de kommer fra voldelige kår, de har blitt torturert, eller har torturert selv.

Åja, men da er de jo unnskyldt for å drepe og lage bråk. :ermm: Les over.

De kommer til Norge og blir stuet inn på ett mottak og lever i usikkerhet for å bli sendt hjem igjen i mange måneder osv.

Ja, men hvorfor gjør de dette? Det er heelt valgfritt. Hva forventer de? At vi skal booke dem inn på Plaza med frokost på sengen? De lever i håp om en bedre fremtid, noe som jeg gjerne vil gi dem, men da får de faen meg lære forskjellene på Norge og Pakistan.

Alt dette fører til psykiske problemer.

Alt dette?

Men du er vel en av de som mener mennesker fra Afrika er genetisk mer voldelig enn mennesker fra Norden.

Det kommer helt an på kulturen det, vet du. I utgangspunktet er de selvfølgelig ikke det, men hvis det blir brukt mer vold der nede og det er mer "akseptert" tar de jo med seg denne "tingen" til Norge. Er de ikke da mer voldelige?

Lenke til kommentar
Det er ikke politiet som skal respektere oss ! Det er vi som skal respektere dem !

Sånn er det bare !

Nei, sånn er det definitivt ikke. Respekt er gjensidig.

Det er jo ikke det ! Hvis polti arresterer en person ( f.eks en utlending ) så ser den personen det som at politiet ikke har respekt for han ! Utlendinger tenker sikkert sånn.

Lenke til kommentar
Har du lyst til å utdype hva du mener med opplæring i norsk kultur? Skal man innskoleres med fårepølse og lusekofte?

Er det rettet mot meg?

Jeg mener ihvertfall at de bør ha norskkurs hvor de også lærer grunnleggene samfunnskunnskap, om lover og regler i norge, strafferammer, norske tradisjoner, skoleverket og den slags. Om de får servert litt fårepølse til lunch i denne prosessen, ser jeg ikke noe galt i det.

Lenke til kommentar
Har du lyst til å utdype hva du mener med opplæring i norsk kultur? Skal man innskoleres med fårepølse og lusekofte?

Er det rettet mot meg?

Jeg mener ihvertfall at de bør ha norskkurs hvor de også lærer grunnleggene samfunnskunnskap, om lover og regler i norge, strafferammer, norske tradisjoner, skoleverket og den slags. Om de får servert litt fårepølse til lunch i denne prosessen, ser jeg ikke noe galt i det.

Helt enig !

Lenke til kommentar

Er det rettet mot meg?

Helt enig !

Støttes fult ut.

Lenke til kommentar
Er det rettet mot meg?

Den var vel egentlig rettet mot dimiles, men det får være det samma.

Jeg er enig i at språkkurs, samfunnslære, lover og regler, samt grunnleggende informasjon om norske ordninger/skoleverk/etc. er en gid idè. Så lenge man ikke tvinger noen til å sverge på Bibelen og det norske flagg, spise lutefisk, eller andre lignende seremonielle nasjonalist-ritualer. Det er viktig at våre nye landsmenn blir satt godt inn i det samfunnet de møter.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...