abcd423417984 Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 (endret) vel, jeg mener alikevel det er _mer_ respektløst å "bite hånden som mater deg" på den måten da det faktisk er mine penger, og min medkjærlighet til mennesker som går til å få han hit. at det er frekt og respektløst uansett har jeg absolutt ikke sagt med uenig i, og det var heller ikke poenget med kommentaren min for alt i verden. For alt hva du vet betaler den aktuelle personen skatt så det ljomer etter. Men hva vet vel vi... *Sukk*, Ja hvis media sier det så må det jo være sant. Å, den gode gamle høyreføy-tvisten. Skyld på media. vel, jeg mener alikevel det er _mer_ respektløst å "bite hånden som mater deg" på den måten da det faktisk er mine penger, og min medkjærlighet til mennesker som går til å få han hit. at det er frekt og respektløst uansett har jeg absolutt ikke sagt med uenig i, og det var heller ikke poenget med kommentaren min for alt i verden. For alt hva du vet betaler den aktuelle personen skatt så det ljomer etter. Men hva vet vel vi... Jeg vet i dette spesielle tilfellet at personen IKKE betaler skatt, og har heller ingen lovlig jobb såvidt jeg vet. Dette er heller ikke relevant for kommentaren min i grunn. På det tidspunktet han kom til norge betalte han ihvertall ikke skatt da det er svært uvanlig at personer i afrika & asia betaler skatt til norge. *Sukk*, Ja hvis media sier det så må det jo være sant. Å, den gode gamle høyreføy-tvisten. Skyld på media. Tja hvis man opplever at media vrir på en sak man vet en del om (ikke denne saken det var snakk om) slik at saken får en helt annen betydning så har man lett for å skylde på media for ting ja. Folk tror på alt for mye dritt dessverre. Endret 3. august 2004 av invictus Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Psst. Snakker du ikke om trikkesaken? Eller har jeg misforstått noe her? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 (endret) Hvis du leser litt på diskusjonens historie så vil du se at mitt innlegg var svar på et annet innlegg som påstod at innvandrere slengte mindre dritt enn nordmenn, og jeg kom med en personlig opplevelse for å si at dette ikke nødvendigvis var tilfellet. I og med at du vrir det jeg sier i en HELT usakelig og irrellevant retning så tror jeg ikke engang du skal hinte frempå om at jeg avsporer diskusjonen her. Min erfaring er min erfaring og ikke en politisk sak du kan vri til din fordel. Ikke prøv deg på noe tull. Endret 3. august 2004 av invictus Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Hvis du leser litt på diskusjonens historie så vil du se at mitt innlegg var svar på et annet innlegg som påstod at innvandrere slengte mindre dritt enn nordmenn, og jeg kom med en personlig opplevelse for å si at dette ikke nødvendigvis var tilfellet. Ah, daså. Beklager, det så jeg ikke. Trodde det var i sammenheng med knivstikkingen (der vi vet lite til ingenting om mannens jobbsituasjon osv. osv). Og trodde dermed at du gikk ut ifra at mannen ikke betaler skatt, ikke har jobb, etc. My bad. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Hvis du leser litt på diskusjonens historie så vil du se at mitt innlegg var svar på et annet innlegg som påstod at innvandrere slengte mindre dritt enn nordmenn, og jeg kom med en personlig opplevelse for å si at dette ikke nødvendigvis var tilfellet. Ah, daså. Beklager, det så jeg ikke. Trodde det var i sammenheng med knivstikkingen (der vi vet lite til ingenting om mannens jobbsituasjon osv. osv). Og trodde dermed at du gikk ut ifra at mannen ikke betaler skatt, ikke har jobb, etc. My bad. Jeg har ikke jobb, ergo får jeg bare 8000 i måneden på sosialen. Da jeg bruker alle pengene på kniver og narko så blir jeg tynn. Ergo kan jeg stikke ned hardt arbeidende nordmenn på vei hjem fra jobb til fiskepinnemiddag på Bislett. Hadde jeg vært en av de pårørende hadde jeg blitt mildt sagt forbannet hvis noen så mye som prøver å rettferdiggjøre og "forståsegpå" en kriminell muslimsk apekatt. Spørsmålet er egentlig hvor lenge man skal finne seg i å importere kriminelle muslimske villmenn som definitivt hører hjemme i svarteste afrika. Den dagen det blir borgerkrig kommer de som er ansvarlig for denne importen til å bli stilt for krigsrett. Lenke til kommentar
MikeLevy Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Fiskepinna, du linker til en Vigrid side Synes faktisk synd på deg Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 (endret) Jeg har ikke jobb, ergo får jeg bare 8000 i måneden på sosialen. Da jeg bruker alle pengene på kniver og narko så blir jeg tynn. Ergo kan jeg stikke ned hardt arbeidende nordmenn på vei hjem fra jobb til fiskepinnemiddag på Bislett. Hadde jeg vært en av de pårørende hadde jeg blitt mildt sagt forbannet hvis noen så mye som prøver å rettferdiggjøre og "forståsegpå" en kriminell muslimsk apekatt. Spørsmålet er egentlig hvor lenge man skal finne seg i å importere kriminelle muslimske villmenn som definitivt hører hjemme i svarteste afrika. Den dagen det blir borgerkrig kommer de som er ansvarlig for denne importen til å bli stilt for krigsrett. Jeg har gitt opp å proppe fornuft inn i den ekstrem-FrP-indoktrinerte skallen din for lenge siden. Så jeg har ikke stort mer å kommentere enn: For noe usaklig piss. Èn ting er at du har noe sterkt imot drapsmannen, tro meg, det har jeg også. En HELT annen ting er at du, og det hyperrasistiske egoet ditt får deg til å indirekte insinuere at afrikanere er muslimske apekatter og villmenn. Å jeg gleder meg til vi får ignorerings-funksjon. Og som sagt over meg: Linking til høyreekstreme møkkanettsteder bør til og med du holde deg for god for. Endret 3. august 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 ekstrem-FrP-indoktrinerte skallen din Insinuerer du at Frp-velger er rasister og hater utlendinger? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 (endret) Insinuerer du at Frp-velger er rasister og hater utlendinger? Nei, jeg insiniuerer at FiskePinna er en ekstrem utgave av FrP, gjerne krydra med litt god gammaldags fascisme og en trillebår "kvardagsrasisme". Endret 3. august 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 For å være helt ærlig, "innvandrer" var det første jeg tenkte på når jeg så den overskriften, selv om den ikke røper noe som helst om akgrunnen til gjerningsmannen. Jeg tenkte mer på at en sliten narkis hadde gått agurk i en trikk. Er ikke greit å vite hvor man har de tomsingene der... Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Ett problem er de tikkende importerte bombene i Norge, i mitt nærmiljø har vi en somalier som er rimelig ustabil, lider av paranoia og har ved minst en anledning fektet med kniv. Mange psykiatriske pasienter i Norge går rundt som tikkende bomber, men la oss heller rette fokusen først og fremst mot muslimene, ett sted må vi jo starte... og for å lage en omelett så må man nødvendigvis knuse noen egg... så jeg sier alle muslimer ut av Norge. Hvordan skal vi ellers kunne greie å ta tak i våres egne problemer her på berget? Annenhver nordmann har et familiemedlem med psykiske problemer. Hver fjerde av oss kjenner til enhver tid en psykisk sykdom på kroppen. Betyr det av vi har potensielle drapsmenn rundt oss alle sammen? Mange narkomane på Plata klarer ikke å komme seg til lege, hva skal vi gjøre med disse tikkende hepatitt C bombene? En ny rapport viser at hvert tiende fjøs kan rase sammen, hva skal vi gjøre med disse tikkende bombene? Og hva med de tikkende miljøbombene, skal vi la østeuropeiske, filipinske, indiske osv. mannskap få seile våre store skip med alle slags farlige laster langs vår stolte kyst? Ser på nyhetene at araberstatenes stivnede samfunns- og maktstrukturer kan ikke møte nye generasjoners behov, heldigvis skal vel snart USA ta seg av den tikkende bomben. Rart hvordan verden har blitt etter 9/11 gitt... Må tilføye at å slå fast at innvandrere og asylsøkere står for mye av den grove kriminaliteten, at det blir mer av den, og at dette er et voksende samfunnsproblem, har ingen ting med xenofobi å gjøre. Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Jeg har aldri hatt respekt for politiet. Frykt derimot. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 (endret) Fiskepinna, du linker til en Vigrid side Synes faktisk synd på deg www.antipsykopat.org er en uavhengig side som driver anti-antirasisme og anti-PK-virksomhet. Siden har ingenting med vigrid å gjøre. Edit; og jeg synes synd på de pårørende. De er uskyldig offer for et samfunnseksperiment som begynner å bli veldig kostbart i kroner og øre og desverre menneskeliv. Endret 3. august 2004 av FiskePinna Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 www.antipsykopat.org er en uavhengig side som driver anti-antirasisme og anti-PK-virksomhet. Siden har ingenting med vigrid å gjøre. Rasisme er med andre ord en fin ting? Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 www.antipsykopat.org er en uavhengig side som driver anti-antirasisme og anti-PK-virksomhet. Siden har ingenting med vigrid å gjøre. Rasisme er med andre ord en fin ting? Litt balanse i regnskapet gjør ingenting. Det er på høy tid å påvise at ikkevestlig innvandring har negative følger, og at problemet særlig er knyttet til muslimske innvandrere som gruppe. De politiske myndigheter må begynne å se at det er en sammenheng mellom etnisk bakgrunn og voldshyppighet. Antipsykopat.org formidler de ideene og meningene som effektivt sensureres i Norge, og bringer inn fakta som NTB og pressen eggektivt stenger ute. F.eks at massakrene i Sudan hovedsaklig er enveis; muslimer i nord slakter kristne i sør. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Hele den norske debatten om det flerkulturelle samfunn har vært uklar på et sentralt punkt: det har vært uklart om politikere og andre autoriserte synsere ønsker assimilasjon eller mangfold, likhet eller likeverdig komplementaritet. De fleste innvandrere er ikke interessert i å bli assimilert. Selv annen generasjons pakistanere, som snakker feilfritt norsk, vegrer seg for å kalle seg nordmenn -- kanskje fordi den gjengse definisjonen av nordmenn er for snever. I "konservative" medier er det en tendens til at problemene forties - om vi ser bort fra de utilslørt sjåvinistiske publikasjonene, som mer og mer direkte spekulerer i mangelen på edruelig informasjon ved å knytte trygdemisbruk, narkohandel og generelt moralsk forfall til nærværet av ikke-norske mennesker i dette landet. I "radikale" medier fremstilles det hele temmelig lettvint som en manikeisk kamp: de som er mot "rasismen" representerer de gode krefter, mens "rasistene" defineres som onde. Varme, triste brune øyne møter oss regelmessig i den innvandringsvennlige pressen, side om side med sjokkerende avsløringer av hemmelige nazistiske celler der jødehatet holdes hellig og medlemmene har stygge frisyrer og dårlig diksjon. Her oppfattes "rasismen" som en "ting" som må bekjempes - en moderne demon som har besatt store deler av folket. Dersom vi skal forstå noe av kriminalitetsbildet i Norge, nytter det ikke bare å interessere seg for innvandreres kriminalitet. Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 De fleste innvandrere er ikke interessert i å bli assimilert. For de fleste gruppers vedkommende vil det være en utopi å tro at de kan opprettholde sin etniske identitet gjennom flere generasjoner etter først å ha bosatt seg i Europa. Der tror jeg jødene var et engangstilfelle, et resultat av religiøs og etnisk homogenitet, parret med ekstrem stolthet over egen historie. Den moderne, europeiske kulturen, inkludert avleggeren over dammen, har vist seg å være svært dynamisk, konstant i utvikling innenfra og utenfra, og har feid over verden som en flodbølge. Lokal kultur overveldes. Forsøker man å holde stand, tas lokale elementer opp i og blandes med originalen, før flodbølgen ruller videre i styrket (ikke svekket...) utgave. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Er det virkelig noen ungdommer som har respekt for politiet da? Jeg har. Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Artig at en innvandrertråd dukker opp idag; her er en rykende fersk berikelse:http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=237481 For å være helt ærlig, "innvandrer" var det første jeg tenkte på når jeg så den overskriften, selv om den ikke røper noe som helst om bakgrunnen til gjerningsmannen. Det tror jeg de fleste gjorde.... Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Fiskepinnafan: Ka med å passe kjeften? En ting er å ikke like muslimer og afrikanere men når du kommer med ord som afrikanske apekatter, sot menn, villmenn og slikt dritt da er det noe i veien med deg. Du har forresten tydligvis komt ut av skapet som rasist når du uttaler deg på den måten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg