Gå til innhold

Ghosting når jeg scroller f.eks hardware.no sida..

Anbefalte innlegg

Sitter her med min forholdsvis "dyre" lcd skjerm. Til rundt 12000,-

Er av typen Samsung Syncmaster 181T

Har en oppgitt responstid på 25ms på til på

Leser dette på en test her på hardware.no sida

"Vi har heller ingen grunn til å betvile Hansol sin oppgitte 25 ms responstid. Både spill og filmer utspant seg på en utmerket måte på skjermen, uten det minste tegn til etterslep. Ikke engang ved scrolling i tekstdokumenter, websider o.l. med mye tekst kunne vi legge merke til en slik "ghost-effekt". Dette er nemlig et punkt hvor mange LCD-skjermer får problemer med oppdateringen, med det resultat at teksten synes å flyte litt utover. Nok en gang må vi bare applaudere billedkvaliteten til Hansol H530, i dette tilfellet responstiden."

Hva mener de med at teksten flyter litt utover?

Dessuten, når jeg scroller med relativt sakte nedover f.eks hardware.no sida...så ser det ut som om bildet henger igjen, men scroller jeg fort, så er det ingen problemer (den ghoster ikke). Scroller jeg "middels" fort, så ghoster den som F!. (Dette er hvis jeg trykker hjulet inn og det kommer en runding med to piler på som jeg kan flytte opp og ned..)

Kan den være defekt? (høres jo rart ut)

Dette skal jo være "top of the line" hos Samsung, så jeg liker ikke helt at en billig hansol skjerm tydligvis gjør det bedre.

Har et logictech trådløst mus og tastatur...kan det bare være at den er så dårlig på slikt?

Asus P4T-E

2Ghz P4

768mb Rambus :smile:

45gb x 2 Ibm Gxp75

Ati Radeon 8500 64mb Retail (no mod)

Sb Live!

Chiftech Scorpion Bigtower Silver

18,1" Samsung Syncmaster 181T LCD

+ no stæsj

[ Denne Melding var redigert av: iceraven på 2002-04-27 20:18 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er slett ikke uvanlig at produsentene lyver litt på spesifikasjonene.. så du kan selvsagt prøve å klage evt få ny, men det spørs om ikke den skjermen har for dårlig responstid. en annen ting som jeg vil tillate meg å si er at du burde kanskje ha sjekket mer seriøse steder enn hardware.no før en slik investering...

Lenke til kommentar

Jeg sjekket aldri med hardware.no ang. valg av denne skjermen. Har aldri basert mine investeringer på hardware.no sine anbefalinger :smile: (men det er en annen historie). Så testen av modellen før, pluss en minitest av denne jeg har nå, og den har fått meget god omtale. Så jeg tror ikke det at de lyver på spesifikasjonene. Men det kan jo være noe galt med den. Problemet er at det ikke finnes et ENESTE sted som gir deg pekepinn på forskjellige aspekter ved en LCD skjerm (ikke nevn tomshardware.)

Får kanskje kontakte servicesenteret (noe jeg har gjort hauger av ganger allerede :grin: ).

Det som er rart, er hvis jeg bruker scrollebaren ved siden av, så blir det ikke halvparten så mye "ghosting" som ved bruk av musa sin "scrolleknapp".

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-27 20:41, iceraven skrev:

Jeg sjekket aldri med hardware.no ang. valg av denne skjermen. Har aldri basert mine investeringer på hardware.no sine anbefalinger :smile: (men det er en annen historie). Så testen av modellen før, pluss en minitest av denne jeg har nå, og den har fått meget god omtale. Så jeg tror ikke det at de lyver på spesifikasjonene. Men det kan jo være noe galt med den. Problemet er at det ikke finnes et ENESTE sted som gir deg pekepinn på forskjellige aspekter ved en LCD skjerm (ikke nevn tomshardware.)

Får kanskje kontakte servicesenteret (noe jeg har gjort hauger av ganger allerede
:grin:
).

Det som er rart, er hvis jeg bruker scrollebaren ved siden av, så blir det ikke halvparten så mye "ghosting" som ved bruk av musa sin "scrolleknapp".

Hvordan oppfører den seg i spill? Henger den mye etter der, "blurrer" bakgrunnen ved bevegelse?

Når det gjelder ghosting med scrollhjulet er det sikkert fordi at grafikken oppdateres med kortere mellomrom, enn med scrollbaren.

Forresten er det en egen kategori for flatskjermer i community.tomshardware.com bare så det er sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...