JenkaRiPS Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 (endret) Sitter med et delvis komplett vannkjølingssett nå, mangler kun pumpe og tank. Sommervarmen gjør at min kjære Alpha 8045 ikke lenger strekker til. Har for tiden stramt budsjett, men må få meg noe bedre kjøling. Lurer derfor på om noen har erfaringer med denne? Blir vel kun midlertidig, tenkte å senere kun benytte meg av tanken og kjøpe en Eheim-pumpe. Lurer på hvor mye denne bråker og om den er brukbar? Det at den lekker når den snus på hodet fikser jeg med sikaflex, så det er ikke noe problem. Regner med at pumpa vil duge til et enkelt oppsett som i første omgang skal kjøle CPU og GPU. Endret 3. august 2004 av JenkaRiPS Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Har hørt att den er lett for og leke i toppen der ledninga kjem inn. Ellers so er det ei pumpe som leverer 500L i timen so det er brukbart for cpu og gpu. Ole-Johan Lenke til kommentar
JenkaRiPS Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Lekkasjen er som sagt ikke noe problem. Lurer mest på hvor mye pumpa støyer Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Ser grei ut, men ville byttet ut pumpa med en Hydor L20 II eventuelt L30. De vil få plass i tanken. 500 liter/timen blir litt lite. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 tull og vas, 500 liter timen holder lenge.. Lenke til kommentar
JenkaRiPS Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Ser grei ut, men ville byttet ut pumpa med en Hydor L20 II eventuelt L30. De vil få plass i tanken. 500 liter/timen blir litt lite. Pumpa skal som sagt byttes etterhvert. 500 l/t kan ikke være _så_ ille med tanke på at Eheim 1048 klarer 600.. Uansett vil dette bli mye bedre enn Alpha-ribba mi Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 tull og vas, 500 liter timen holder lenge.. ...men 700 liter/timen og 1 200 liter/timen vil være bedre. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 ...men 700 liter/timen og 1 200 liter/timen vil være bedre. Jaha, hva begrunner du det med? Lenke til kommentar
klikko Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 jenkarips : hvor mange blokker skal du bruke med den pumpe/tanken-saken? jeg mener å ha hørt at den ikke klarer så mye motstand er ikke sikker dog Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 ...men 700 liter/timen og 1 200 liter/timen vil være bedre. Jaha, hva begrunner du det med? For meg vil det iallefall være slik. Har pumpen eksternt, så litt kraftigere pumpe kan vel ikke skade? Lenke til kommentar
JenkaRiPS Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 jenkarips : hvor mange blokker skal du bruke med den pumpe/tanken-saken? jeg mener å ha hørt at den ikke klarer så mye motstand er ikke sikker dog Skal i første omgang kun kjøle CPU, men blir også GPU om kort tid. Pumpen er bare midlertidig, skal byttes ut med Eheim/Hydor senere. Lenke til kommentar
JenkaRiPS Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 For meg vil det iallefall være slik. Har pumpen eksternt, så litt kraftigere pumpe kan vel ikke skade? Skader nok ikke, nei. Men om du vil oppnå noe særlig bedre tempraturer er vel ikke så sikkert. Dette har vel vært diskutert endel tidligere. Blokker og radiator vil ha mer å si enn pumpen. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 (endret) Jeg ville kjøpt en eheim pumpe (som du snakket om) og heller laget en "flasketank" selv. edit: Leif er på besøk Endret 4. august 2004 av Ongabonga Lenke til kommentar
JenkaRiPS Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 Pumpe og tank allerede på vei. Forventer ikke akkurat gull og grønne skoger, men blir nok en brukbar løsning inntil videre. Er fortsatt spent på hvor mye den støyer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå