kingvald Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Hei, lurte på en liten ting; Har brent en DVD (Pinnacle 9 + Nero 6) med diverse klipp som jeg ønsker å brenne på nytt sammen med nye klipp. Alle klipp er opprinnelig fra DV-kamera, men org. filene til video som er brent til dvd er sletta. Å importere mpeg2 klippa fra dvd'en, mikse med andre klipp og lage ny meny går greit, men....hvordan sikrer jeg at mpeg2 klippa ikke blir komprimert ennå en gang når filmen skal rendres? Takker IAK Lenke til kommentar
kingvald Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 Er det virkelig ingen som kan svare på dette? Eller er spm. for dårlig formulert? IAK Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Det er veldig vankelig å sikre seg mot dette. I teorien skal Studio 9 klare dette hvis du ikke gjør noe redigering i MPEG2-klippene. Men hvis du begynner å dele de opp, så er jeg usikker på om Studio 9 klarer å la være å rekomprimere. Hvis du legger på tekst eller gjør andre endringer i videobildet, så må det uansett komprimeres på nytt. Jeg har studio 8, men har ikke redigert så mye mpeg2-materiale. Jeg forsøkte med mpeg1 (til VCD), men kvaliteten ble så mye dårligere at jeg ga det opp. Det har kommet seinere rettelser som skulle bedre dette, men jeg har ikke forsøkt mpeg1 redigering igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå