Gjest mafister Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Har tenkt å kjøpe canon s30 og har undersøkt priser på forskjellige steder. Er mildt sagt forundret over den store variasjonen i priser, så det er dermed svært viktig å gjøre en research på priser før man kjøper. Billligste plass i norge så langt jeg har registrert er http://www.itbutikken.no med en pris på kr. 5625,- Har funnet et amerikansk firma http://www.ritzcamera.com som dog selger samme kamera for kun $499,99. Men en dollarkurs på 8,4 blir summen i norske kroner kun 4200,-. Dette er jo en relativt stor forskjell i pris på samme type kamera. Itbutikken er jo et dansk selskap som sender til norge og har omlag samme priser som i danmark. Hvordan kan det være så stor forskjell på norske/danske priser og priser i USA? Det jeg derfor lurte på er om noen har peiling eller erfaring på hvordan det er å bestille digitalt kamera fra USA. Har følgende spørsmål: - er det toll på kamera, event. hvor mye? - må man betale norsk moms (24%)? event. da trekke ifra amerikansk moms? - Vil ganantien gjelde i norge, eller må man sende kamera tilbake til usa hvis det skulle bli noe feil på det? - Er det annen ladder 110volt eller noe sånt og som ikke kan brukes i norge? Lenke til kommentar
ahaugla Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Søk på "USA" og "digitalkamera" i forumet (søk på alle ord funksjonen). så får du se hva som har blitt skrevet om saken tidligere :smile: Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 > dollarkurs på 8,4 blir summen i norske kroner kun 4200 Legg på toll og moms, og at det vil bli mer plunder ved reklamasjon. Det er også sannsynlig at du må kjøpe en annen lader, eller en omformer til denne. MLW Lenke til kommentar
[bErZeRk] Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Stefaren min kjøpte et digitalt kamera til sin mor da han var i Spania(irriterende og ikke huske merke). Han sparte litt over 2000 på det, og garantien var grei, bare og levere til merke verkstedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå