Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når jeg sier raskere RAM mener jeg at du må raskere RAM. Du har satt opp PC3200 RAM som har en effektiv hastighet på 400Mhz. Når du skal klokke Intel-prosessorer er det kjekt med raskere RAM. Eksempelvis PC3700 som kjører på 466Mhz.

 

Selv har jeg PC3500 og kjører min P4 3.0 "Northwood" på 3.6Ghz. Hadde jeg hatt raskere RAM hadde det antafelig gått mer.

 

Rammen du har satt opp er god den, men du må ha raskere RAM hvis du skal overklokke. OCZ har raskere RAM i samme serie.

jaha,

 

 

Jeg skjønner dette, men hva er det som gjør det? Tror kortet jeg valgte bare støtter 3200, men er ikke sikker....Er ikke dual 400ddr godt å overklokke med det da? har aldri hørt om dette med at du er avhengig av god ram for å overklokke.

Endret av Perrrry
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk!

 

Men nå har det seg slik at jeg skal spille mye, men skal også bruke pc'n til mye annet, så jeg ser på intel som en mye bedre allrounder enn amd.

 

Amd 64bits, grei den, men skal jeg ha den så føler jeg at programvaren ikke er der enda, så jeg satser heller på en mye bedre 32bits prossesor. Men da hadde det blitt amd +3200 eller+++ og 3200 holder ikke mål med den intel prossesoren jeg har valgt, men det gjør vel derimot Fx 53 og +3800 men de er ("overpriset som faen!")

 

jaja, venting blir det, men jeg føler det er verdt det.

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=7686&side=2

les gjennom testen..

 

Intel 3,2 blir jo slått av A64 3200+ nesten over hele fjøla.. bortsett fra encoding, og minnebåndbredde

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Takk!

 

Men nå har det seg slik at jeg skal spille mye, men skal også bruke pc'n til mye annet, så jeg ser på intel som en mye bedre allrounder enn amd.

 

Amd 64bits, grei den, men skal jeg ha den så føler jeg at programvaren ikke er der enda, så jeg satser heller på en mye bedre 32bits prossesor. Men da hadde det blitt amd +3200 eller+++ og 3200 holder ikke mål med den intel prossesoren jeg har valgt, men det gjør vel derimot Fx 53 og +3800 men de er ("overpriset som faen!")

 

jaja, venting blir det, men jeg føler det er verdt det.

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=7686&side=2

les gjennom testen..

 

Intel 3,2 blir jo slått av A64 3200+ nesten over hele fjøla.. bortsett fra encoding, og minnebåndbredde

Latterlig, ser ikke noe om at 64 3200 eller 3200 fra amd slår noen P4E 3,2 ghz over hele fjøla jeg, men kanskje er jeg blind. :dontgetit:

 

Jeg snakker om en prescott du sammenligner det med en "northwood" :whistle::hmm:

Endret av Perrrry
Lenke til kommentar

Mitt forslag er et AMD 64 basert system:

 

 

Hovedkort: MSI K8N Neo Platinum

 

CPU: AMD 64 3200+ 2.2GHz 512kb Cache "Boxed"

 

RAM: Corsair TWINX1024-3200XL (altså, 2 x 512MB PC3200) Vet ikke om "pro" versjonen er noe bedre enn at den har LED's som lyser når minnet jobber, men kan jo vurderes den også... :D Btw., har denne RAM'en syke timings...

 

Skjermkort: Per idag gir vel et 6800GT kort mest for pengene, dette kortet klokkes som regel lett til Ultra, og har like mange pipelines.

 

Har personlig erfaring med CPU & HK, intet dumt valg, for å si det sånn :)

Endret av pain
Lenke til kommentar
Hovedkortprodusentene skriver bare støtte opp til DDR400, men det funker helt ypperlig med mer. Hvis du vil vite mer om Minne og hastigheter kan du spørre i Hovedkort, Prosessor og minne.

Jeg har tenkt litt, ser ut til jeg legger litt til i maskinen se på dette da:

 

*Hovedkort*

Abit AA8-3rd Eye Hovedkort S775 I925X (Her)

 

*Minne*

Corsair XMS2 4200 DDR2, 512MB PC4200 (Her)

 

Hva med dette? Da kan man vel ikke klagge på rammen, eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...