Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg skal ha meg en ny maskin, så her har jeg søtte opp ett lite oppsett:

 

*Hovedkort*

Abit AG8 Mainboard for S775,DDR400 RAID (Specs)

Grunnen til jeg velger Abit er vel at jeg har hørt mye posetivt når det kommer til overklokking, så følger det med mye programvare også da. :yes:

 

*Prossesor*

Intel Pentium 4 540 3.2GHz/800 MHz/1MB (Specs)

Prescott har jeg hørt mye opp og ned, mange har delte meninger , men jeg er sikker på den holder mål. :yes:

 

*Harddisk*

2x Maxtor 80GB S-ATA 7200RPM (Specs)

Maxtor, dette valget er også basert på tester, men ikke minst at den støtter gammle 4-pins strømledninger, dette er for å spare rot i kabinettet

 

*Ram*

OCZ 1024MB Premier Dual Channel(Specs)

Rammen vet jeg ikke så mye om, den ser tøff ut da, men det er ikke poenget her, har hørt det er brukbar ram. Men dere kan godt si noe om denne?

 

*Skjermkort*

Hightech Excalibur Radeon X800 XT 256MB (Specs)

Dette skjermkortet skal jeg bare ha, ruler jo helt villt da, men må vente litt :hmm:

 

Så på dette oppsette ønsker jeg litt tilbake meldning prisen blir på ca. 12000,-"So feel free 2 express your''self"

 

EDIT: Måtte bare siden jeg ikke hadde noen edits, første gang alt ble sånn som jeg ville ha det. :thumbup:

Endret av Perrrry
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke at du spør engang...Det virker som det meste er ganske gjonnomtenkt egentlig. Det eneste måtte være at du sier Abit er gode på overklokking. Kan godt være, men hvis du skal overklokke burde du ikke ha raskere RAM.

 

Men jeg tror nok allikevel at en 3.2 GHz "Northwood" porsessor gjør bedre nytte, spesielt ved klokking. Men socket 775 er litt mer framtidsrettet.Ser jo også at hovedkortet er ganske framtidsrettet. med bla. PCIe

 

Men du må nok vente litt til varene kommer i posten... :whistle:

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar

Det er modellnummeret som er 540 ikke socketen på prossessoren. Intel begynte for en stund siden med dette for å navngi cpuene uten å nevne GHz. Derav 520,540 ....

 

 

Ser at du går for PCI-E og I915 hovedkort. Regner med du ikke skal ha denne pcen med det første da. Gromskjermkortene med PCI-E er neppe å få tak i før ut på høsten, ser de står ubekreftet 28.08 hos Netshop. Ville vurdert solide I875 HK og Socket 478 Northwood hvis du ikke har tenkt å vente så lenge. NW er mindre varm og mer klokkevillig enn Prescott.

 

Som nevnt lengre oppe er det en fordel med RAM som kan ta høyere hastighet siden du skal klokke Intel. Kjøp noe PC4000 eller lignende.

Lenke til kommentar

Takk!

 

Men nå har det seg slik at jeg skal spille mye, men skal også bruke pc'n til mye annet, så jeg ser på intel som en mye bedre allrounder enn amd.

 

Amd 64bits, grei den, men skal jeg ha den så føler jeg at programvaren ikke er der enda, så jeg satser heller på en mye bedre 32bits prossesor. Men da hadde det blitt amd +3200 eller+++ og 3200 holder ikke mål med den intel prossesoren jeg har valgt, men det gjør vel derimot Fx 53 og +3800 men de er ("overpriset som faen!")

 

jaja, venting blir det, men jeg føler det er verdt det.

Lenke til kommentar

Når jeg sier raskere RAM mener jeg at du må raskere RAM. Du har satt opp PC3200 RAM som har en effektiv hastighet på 400Mhz. Når du skal klokke Intel-prosessorer er det kjekt med raskere RAM. Eksempelvis PC3700 som kjører på 466Mhz.

 

Selv har jeg PC3500 og kjører min P4 3.0 "Northwood" på 3.6Ghz. Hadde jeg hatt raskere RAM hadde det antafelig gått mer.

 

Rammen du har satt opp er god den, men du må ha raskere RAM hvis du skal overklokke. OCZ har raskere RAM i samme serie.

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...