Innos Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Når jeg sa jeg ville ha den, sa de opå hjelp jeg skal ha ny pc at den ikkke var så bra, g at jeg heller skullle gå for f/s 350w, men vil helst ikke kjøpe fra så utrolig mange webshopper, Hvis det de sier er sant, er northq silent bedre? Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Tenk mer på Aspire! Du gjør ikke bedre kjøp til prisen. Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 er aspire like bra som northQ da? vet aspire har mer W ja men! Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Mye bedre. Har selv hatt den NorthQ 400W, den er god men Aspire er i en annen klasse. Regner med du har lest testen her på overklokking.no...? Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 jeg kan skrive under på at aspire grise banker alt opptis dobbel pris ogkjemper hedlelig i seleskap med mist og antec. F\S kan løpe å gjemme seg. jeg er i allefall kjempe fornøyd med min 520w svart aspire psu. overgangen fra chieftech og qtech var en sann fryd. (måtte ha to psu'er for å dra systemet. trenger ikke det nå.) Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Jeg vurderer også å kjøpe Aspire 520w, men så fant jeg denne i en annen tråd her på forumet, og da ble jeg litt i tvil... Men siden jeg ikke har særlig peiling på elektronik, hadde det vært fint med noen komentarer fra noen som har peiling... Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Jeg vurderer også å kjøpe Aspire 520w, men så fant jeg denne i en annen tråd her på forumet, og da ble jeg litt i tvil... Men siden jeg ikke har særlig peiling på elektronik, hadde det vært fint med noen komentarer fra noen som har peiling... OMG så dere de EKSTREMT dårlige loddingene under kretskortet på aspire psuen, så jo ut som 1 6-åring hadde sittet og lekt seg med loddebolten jo. Vet hvordan en skikkelig lodding skal se ut, og det der må være noe av det verste jeg har sett! Lenke til kommentar
Empty Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 jeg kan skrive under på at aspire grise banker alt opptis dobbel pris ogkjemper hedlelig i seleskap med mist og antec. F\S kan løpe å gjemme seg. jeg er i allefall kjempe fornøyd med min 520w svart aspire psu. overgangen fra chieftech og qtech var en sann fryd. (måtte ha to psu'er for å dra systemet. trenger ikke det nå.) Tar meg friheten til å komme med et lite spm her til Demogorgon: Har lest at psu'en bråker på full pupp på viftene men er ganske stille på den laveste instillingen. Men har også lest at ved 34-36grader så slår viftene seg på fullt, skjer dette også når knotten er på sitt laveste ? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Viftene mine har aldri skrudd seg opp iallefall, og eg har dei alltid på minimum hastighet. Lenke til kommentar
Empty Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Det var akkurat det svaret jeg hadde lyst til å høre, for da blir det Aspire psu på meg snart siden min psu tok litt kvelden... Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 (endret) å fy faen!! for noen elendige loddinger.. jeg må dra opp min egen for å se om dette er standard på alle.. ikke pokker om jeg vil ha noe slikt i hus\pc.. edit: dukkewr det opp noen slike tinnkladder i min, sier jeg bare en ting: monstercables høytaler kabler. Endret 24. august 2004 av Demogorgon Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Det der så dårlig ut . Aspire er en midt på treet psu . Til et AMD64 system bør man sørge for en PSU med aktive PFC . Og lest poster opp og ned på MSI forumet at man skal ihverfall ha over 20A på +12v . De som har svart/hjulpet flest lengst der mener minst 24A . Man får hva men betaler for , er tydligvis bevist igjen . En knall kvalitets 430-450w må man regne med rundt 800 kroner for . En knall 500-550w over tusenlappen . Slik er det bare . ... Lenke til kommentar
krimskrams Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Skal kjøpe nytt kabinett og ny psu nå, men det er sannelig ikke lett å bestemme seg for hva man skal kjøpe... Hører jo så mye forskjellige om de forskjellige psu'ene. Akkurat nå står det mellom disse: Aspire ATX-AS500W 3 FAN Aluminium Black 520W ATX Fortron/Source, 350W, ATX12V, S-ATA NorthQ Strømforsyning Silent 400W NQ 4001 - ATX 400W, 120mm Fan, 12-17dBA Er også litt usikker når det gjelder kabinett. Men tror det blir et: Thermaltake Xaser III "Skull" Midi tower WM3000A (liker dette pga alle fiffige løsningene det har) eller Thermaltake Xaser Tsunami VA3000BWA Svar VA3000BWA (dette ser mye penere ut...men er også litt dyrere) (Gjerne kom med andre forslag!) Håper noen kan komme med erfaringer eller kommentarer til disse psu'ene eller kabinettene (vet at dette temaet har vært oppe mange ganger ) Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 krimskrams: Når det ghelder kabinett, så er Thermaltake Xaser III "Skull" Midi tower WM3000A det samme kabinettet som den langt billigere AvanceTech CI-B031. Det eneste som skiller disse kabinettene er "ekstra utsyret" Thermaltake har lagt ved, samt utseendet. Når det gjelder strømforsyning så er jeg i samme situasjon som deg. Men jeg har valgt bort F/S PSU'en og står igjen med NorthQ og Aspire PSU'ene. Jeg er redd for at jeg vil bli skuffet dersom jeg får for Aspire, med tanke på støynivå. Jeg er veldig oppdatt av at mitt kommende system skal gi minst mulig lyd fra seg. Lenke til kommentar
krimskrams Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Jeg er også nyskjerrig på hvor mye lyd Aspire sin PSU gir fra seg. Er det ingen som har denne, som kan si noe om lydnivå (tenker da på den med 3 vifter)? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Denna @ 5v er orkan i forhold! PSU'en kan bråge ganske den og, men du treng ikkje å skru opp viftene så lenge du ikkje har det SKIKKELIG varmt i rommet. Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Hva med Dette kabbinette? har det selv og er kjempefornøyd, Aspire psu bråker ingneting, har den å Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Skal kjøpe nytt kabinett og ny psu nå, men det er sannelig ikke lett å bestemme seg for hva man skal kjøpe...Hører jo så mye forskjellige om de forskjellige psu'ene. Akkurat nå står det mellom disse: Aspire ATX-AS500W 3 FAN Aluminium Black 520W ATX Fortron/Source, 350W, ATX12V, S-ATA NorthQ Strømforsyning Silent 400W NQ 4001 - ATX 400W, 120mm Fan, 12-17dBA Er også litt usikker når det gjelder kabinett. Men tror det blir et: Thermaltake Xaser III "Skull" Midi tower WM3000A (liker dette pga alle fiffige løsningene det har) eller Thermaltake Xaser Tsunami VA3000BWA Svar VA3000BWA (dette ser mye penere ut...men er også litt dyrere) (Gjerne kom med andre forslag!) Håper noen kan komme med erfaringer eller kommentarer til disse psu'ene eller kabinettene (vet at dette temaet har vært oppe mange ganger ) PSU nummer 2&3 ville jeg ikke ha ofra en tanke engang . Alt for dårlig spec på +12v Ampere styrke . PSU 1 , vel... (ville brukt 300 kroner til og valgt noe annet) Kikk på denne artiklen så skjønner du hva jeg sikter til. http://overklokking.no/annet/antec_truecon..._550/index.html Lenke til kommentar
Fretless Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 En svært god og rimlig PSU er Tagan 480w!! http://www.hexus.net/content/reviews/revie...XJsX3BhZ2U9Ng== Tror de selges blandt annet på netconnection og MPX. Lenke til kommentar
krimskrams Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Jaja, da tror jeg det blir Thermaltake Tsunami kabinett og NorthQ 400W PSU på meg (fra datakjeden i Trondheim). Med mindre databutikken får inn Thermaltake Tsunami før datakjeden, da bestiller jeg derfra, og bytter ut NorthQ med en Aspire 520W med 3x vifter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå