Gå til innhold

Unormalt høyt temp etter vifte skifte...

teeza

Anbefalte innlegg

Jeg installerte en ny vifte for ikke lenge siden, Silent Viking.

Problemet nå er at jeg har en fryktelig høy tempratur, kjøpre nå på 100x(standardhastigheten), jeg har xp1800+.

Jeg påførte artic silver 3 på siden det var vist det beste...

Viften vingler bittelitt, sitter den kanskje ikke helt nede på prosessoren?

Vet noen hvordan jeg skrur opp hastigheten på viften eller noe? er det det som er problemet? Viften kjører på 2165RPM og tempen er 54c(på den gamle var det vel max 45c...)

Alle svar motas med stor glede:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme vifte,samme prosessor og har også brukt Arctic Silver III. Temp ligger på 42 grader og stiger til 48 - 49 med mer belastning (DVD rip, spilling mv). Enten sitter ikke vifta godt nok på prosessoren eller så trenger du flere kabinettvifter.

Lenke til kommentar

Siden vifta vingler, hva menes med vingling? Tar en på senter på toppen og kjøleren beveger seg som en joystic? , eller sitter ho skeivt?

Stemmer 1. antakelse er spørsmålet: Er thermalpaden fjernet? sitter den der fortsatt med beskyttelsesteipen og et lag Arctic Silver som kontaktmediddel mot prosessor kan vinglinga og dårlig kjøling (kanskje) forklares. 2. Har paden alltid vært fjernet og kjøleren sitter på "skeiva" kommer spørsmålet inn på monteringa (montert 180 grader feil vil kjøleren hvile på ene kanten av prosessor og ene kanten av socket - der hendelen kommer ut).

Er disse antakelsene uaktuelle kommer en inn på luftsirkulasjonen i kabinettet, er det isolert og kun har vifta i strømforsyninga til luftbytting kan dette være "synderen". Har forskjell på 3 - 5 grader på Alpha 8045 kjøler på XP 1700+ mellom 19dB og 26dB Papst vifte - har 2 12dB Papst innsug foran og 1 92mm Enermax (nedjustert) på avsug oppe bak i mitt Noise Control dempa Chieftech Big Tower. Maxer på 44 grader etter 1/2 time CPU Burn In med 22 grader i rommet med 26dB vifta, på MSI K7T 266 Pro2-RU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...