torry Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Hei, noen som vet hvordan man i Premiere PRO kan identifisere rytmen / beaten i et musikkspor slik at man kan synkronisere redigeringen til den? Sitter nå og dasker på museknappen så godt jeg kan til musikken og setter inn markers, men vil gjerne ha en automatisk, og bedre, metode. Finnes det en plug-in? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Det finnes sikkert noen plugins som kan hjelpe, men de som jobber med det tror jeg har en litt mer vitenskapelig fremgangsmåte. Musikk er tall. Det er X anntal sekunder for hver beat. Så i teorien kan du regne deg frem til hvor hver beat er. Prøv å sitt med en stoppeklokke og hør på musiken og se om du finner mønsteret. Noter ned hvor ofte tromma kommer inn..osv. Så etterhvert kan du regne deg frem til hvor ting bør være. AKIRA Lenke til kommentar
babanan Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 En enkel metode er jo å sørge for at lydbølgene vises på tidslinja og klippe på toppene. Ellers vet jeg at det finnes plugins som hjelper deg å regne ut punktene automatisk men husker ikke navn i farta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå