Don Corleone Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Jeg har et spørsmål angåendes freeware. Er det mulig å bruke programmer som Ad-aware og lignende som er gratis til "Personal Use" på pc'en min i en bedrift? Eller må det betales for med en gang det er snakk om at en bedrift bruker programvaren? Er det noen som vet hvor jeg kan finne informasjon om dette på nettet? Jeg har søkt litt rundt, men ikke funnet så mye å bli klok av... På forhånd takk. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 freeware er freeware uansett hvor den brukes... Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Jeg tror det du spør om er litt forskjellig fra program til program. Jeg har sett flere gratisprogrammer som har en klausul om at det kun er gratis til personlig bruk - og ikke i bedrifter. Skal man bruke de i bedrifter, må man som regel betale en liten sum. I de fleste tilfellene følger det vel med en "Read Me" med programmet, hvor det står forklart slike ting. Når det gjelder Ad-Aware så ser jeg det står: "This license permits you to use one copy of the software solely for your internal, non-commercial, operations on a single computer" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå