Gå til innhold

Spørsmål ang. Gainward 6800U

escariot

Anbefalte innlegg

Hvordan var kortet?

Fungerer fint. :D

Viften uler litt men den spinner fint opp og ned avhengig av load. Dvs. dersom man spiller så overdøver sikkert spillet vifta allikevel. Og man kan jo underklokke litt for 2D f.eks.

Temperaturen ligger på rundt 60 grader. Warning-temperatur er tydeligvis 135 grader. (:wow:)

Rakk dessverre ikke å teste så mye i går men fikk iallefall 12000 i 3dmark03 og 19000 i 3dmark01. Dette var med driverinnstillingene satt til "Kvalitet", resten default, og diverse downloads i bakgrunnen. Så jeg regner med det er en del å hente.

Specs:

-Athlon XP3200+ Barton 400FSB

-Epox 8RDA+

-1GB OCZ Dual Channel EL Platinum@2-2-2-5

-Samsung Spinpoint P80 160GB, 7200rpm, 8MB cache

-Gainward GeForce 6800 Ultra GS@GPU:430MHz Mem:1200MHz (doh)

-SB Live Platinum

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da kan jeg ikke være annet enn skrekkelig misunnelig! :o) Gratulerer med kortet iallefall!

Et par spørsmål til: Var det klokket til 430mHz -out-of-the-box-, eller var det noe du måtte ordne selv? Kjøpte du på komplett eller pcutstyr? Har det vært nødvendig å bytte bios enda? Var kortet grønt, eller viften grønn?

mvh

Escariot

Lenke til kommentar
Da kan jeg ikke være annet enn skrekkelig misunnelig! :o) Gratulerer med kortet iallefall!

Et par spørsmål til: Var det klokket til 430mHz -out-of-the-box-, eller var det noe du måtte ordne selv? Kjøpte du på komplett eller pcutstyr? Har det vært nødvendig å bytte bios enda? Var kortet grønt, eller viften grønn?

mvh

Escariot

Tipper du blir fornøyd også. :)

Nope, det var ikke klokket "out of the box". Med de nyeste driverne til nvidia kan du klokke til rett frekvens, eller du kan benytte ExperTool som følger med kortet. Du setter ett sett med frekvenser for 2D og ett for 3D.

På GPU/Mem var det standard 400/1100MHz når jeg installerte kortet, jeg satte det deretter til 430/1200MHz og temperaturen økte nesten ingenting og kortet var dønn stabilt.

Har ikke byttet bios da kortet fungerer nesten helt fint. Skal teste litt mer og gjøre meg opp en mening om hvorvidt jeg skal flashe eller ei.

Har bare ett lite problem og det er at "fullscreen video overlay" ikke fungerer for skjerm nummer 2 på tv-kortet (bildet flimrer), men det tror jeg likesågodt kan være et problem med tv-softwaren da overlay funker fint for annen video.

Kortet er grønt, og det samme er viften. Såvidt jeg kan se er det likt utseende som referansekortene (nvidia-logo på vifte etc.).

Edit: Kjøpte på Komplett ja :)

Endret av arciryon
Lenke til kommentar

Klokket du da både 2d og 3d til 430? Jeg leste på forumet til Gainward at det var endel som hadde problemer med to forskjellige klokkinger (på da henholdsvis 2d og 3d).

Vil det da og egentlig si at både U/2600 (430mHz) og U-extreme (450mHz) er garantert å klokke til den hastigheten, og ikke at de nødvendigvis kommer med den klokkehastigheten?

Lenke til kommentar
Klokket du da både 2d og 3d til 430? Jeg leste på forumet til Gainward at det var endel som hadde problemer med to forskjellige klokkinger (på da henholdsvis 2d og 3d).

Vil det da og egentlig si at både U/2600 (430mHz) og U-extreme (450mHz) er garantert å klokke til den hastigheten, og ikke at de nødvendigvis kommer med den klokkehastigheten?

Har prøvd med både lik og forskjellig klokk og det gikk greit. Men nå har jeg da også kun hatt tid til å teste 3dmark 01/03 og ett spill.

Jeg tipper at årsaken til at jeg fikk lavere klokkehastighet som standard var at jeg ikke installerte driverne i boksen men gikk rett til nvidia og lastet ned 61.77. Mulig Gainward sine drivere "detekterer" kortet som et GS-kort og setter opp klokken, men jeg er mest trygg på drivere rett fra nvidia personlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...