Gå til innhold

Spørsmål ang. Gainward 6800U

escariot

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har nå, etter mye hoderegning og budsjettoppsett, bestemt meg for å handle nytt skjermkort. Det jeg har sett meg ut er Gainwards 6800U/2600 GS 430mHz. Ser at både komplett og pcutstyr har denne inne.

Leste for litt siden at Gainwards 6800gt kort var referanse-design, og ikke av typen PowerPack! som det ser ut som på bilde hos komplett. Er det noen som vet om 6800U også er ref. design, eller om denne er Gainwards egen design. I fall det skulle være ref. design, har dette noen vidstrakt betydning (kommer til å bli klokket så langt det innenfor rimelighetens grenser går på luft), eller er det bare for øyet?

Det neste er jo at hos komplett koster 6800U hundre kroner mindre enn 6800U-Extreme gjør hos pcutstyr. Nå kjenner ikke jeg pcutstyr, så derfor finner jeg det betimelig å spørre om de er trygge å handle hos - eller burde jeg heller gå for komplett og 6800U versjonen? 6800U-Extreme frister jo, seff....

Takker på forhånd for svar!

mvh

Escariot

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva som er referanse kort vet ikke jeg, men det jeg vet er at det kortet der har EI vifte og har rød stor kjøler. Har ikke hatt NOEN problemer what-so-ever med mitt kort, og det går som ei kule :) Pga sommer varmen har jeg ikke overklokket det noe (tempen på datarommet mitt holder 28-32 grader) men jeg kjører det stabilt på 430/1200 med en kort temp. på rundt 75 grader ved 2 timers spilling med f.eks doom3.

Kjører med dx9.0c og Forceware 61.77 drivere.

Kan også nevne at det har kommet bios oppdatering for de som har hatt problemer med Gainward 6800 ultra, men jeg har ikke hatt behov for oppdatering, selv om jeg har en ganske så gammel versjon i forhold til mange andre (i følge nvnews.net).

Jeg anbefaler kortet gjerne :)

Lenke til kommentar
har hørt mye bugg om gainward sine 6800 kort....sats heller på pov eller noen andre.

WTF? Har ikke hørt om noe lignende, er du sikker på at du ikke mener Gainward sine Ti 4200 kort? De hadde jo som kjent noen dårlige kort, men det er en LANG stund siden.

Ville satset på et Gainward kort, eller egentlig det "billigste" 6800 Ultra kotet. Og ikke bryd meg om produsenten, siden de er ganske like uansett, og jeg ser ikke helt poenget å betale mer for et navn, på et kort gjemt i et kabinett.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar

Takker for alle svar! :o)

Da kan jeg konludere med at den er forholdsvis bugfri, med unntak av noen som trenger en BIOS-update, at det ikke er ref. design (siden kjøler er rød), at den er god og varm (75 grader.. gøddam), trekker godt med strøm og at den er raskere enn en formel 1-bil på våt asfalt - som er nylagt og gloheit, der bilen kjører på felgen, føreren har besvimt pga. varmen og tanken er tom for bensin. Er det sånn nogenlunde riktig?

neste spørsmål, som enda er ubesvart, komplett eller pcutstyr? komplett er for meg godt kjent, pcutstyr er for meg ukjent, men billigere. What to do, who to see, where to buy and whom to bang?

mvh

Escariot

Lenke til kommentar

Det har vært tull med kortene, bios må oppgraderes. Dette er en smal sak og når det er gjort leverer kortet sakene og vel så det.

www.gainward.de

Forumet der har noen topic's på tidligere problemer, er vel som nevnt, en tråd her inne også på samme problem.

Kortet anbefales uansett, av meg ihvertfall, på det varmeste.

-=SD=-

Lenke til kommentar

Det var jo en del av det jeg lurte på, det der med referanse design eller ikke.. Dessverre tror jeg den posten kun tar for seg 6800GT, ikke ultra, men jeg ser og at du har linket til en annen case litt lenger opp.. Takk for den, nyttig lesing! Jeg er vel derimot så fristet av kortet i seg selv, at jeg mener prøving og evt. feiling sammen med retur bør gå an.

Det jeg lurer fælt/felt (hvordan ialle dager skrives nå dette, ser jo dumt ut uansett??) er om PCutstyr er til å stole på eller ikke, og hvorvidt det er verdt 300,- mindre i forhold til komplett.

mvh

Escariot

Lenke til kommentar
Heisann,

Har nå, etter mye hoderegning og budsjettoppsett, bestemt meg for å handle nytt skjermkort. Det jeg har sett meg ut er Gainwards 6800U/2600 GS 430mHz. Ser at både komplett og pcutstyr har denne inne.

Leste for litt siden at Gainwards 6800gt kort var referanse-design, og ikke av typen PowerPack! som det ser ut som på bilde hos komplett. Er det noen som vet om 6800U også er ref. design, eller om denne er Gainwards egen design. I fall det skulle være ref. design, har dette noen vidstrakt betydning (kommer til å bli klokket så langt det innenfor rimelighetens grenser går på luft), eller er det bare for øyet?

Det neste er jo at hos komplett koster 6800U hundre kroner mindre enn 6800U-Extreme gjør hos pcutstyr. Nå kjenner ikke jeg pcutstyr, så derfor finner jeg det betimelig å spørre om de er trygge å handle hos - eller burde jeg heller gå for komplett og 6800U versjonen? 6800U-Extreme frister jo, seff....

Takker på forhånd for svar!

mvh

Escariot

Har bestilt akkuratt det samme kortet som du tenker på.ligger på posten i fredrikstad nå,jeg bestilte mitt fra pcutstyr fordi det var noen hundrelapper billigere enn de andre webshopene.Fikk også mitt Gainward 6800 GT for 2 dager siden. Kjempefornøyd.

Lenke til kommentar

Gratulerer TAS! :o)

Fint om du gir meg tilbakemelding om diverse ting som er blitt spurt om gjennom denne tråden, og ikke minst om det funker som det skal!

Pengene brenner rett og slett hull i lomma mi, det er kun flaks at det ytterste laget er asbest....

mvh

Escariot

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...