Gå til innhold

Formatere HD ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og da skal det stå slik:

[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS

[operating systems]

C:\="Microsoft Windows"

????

Har du sett hva CannibalCorpse skrev i den andre tråden min.

Jeg blir litt forvirret sjønner du :dontgetit:

Lenke til kommentar

Har jeg forstått deg riktig at du vil slette BEGGE partisjonene? At du ikke vil selge maskinen uten operativsystem i det hele tatt?

Da kan du jo i såfall bruke FDISK og slette begge partisjonene, evt opprette en ny og legge inn en "clean" Win98.

Lenke til kommentar
Og da skal det stå slik:

[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS

[operating systems]

????

Har du sett hva CannibalCorpse skrev i den andre tråden min.

Jeg blir litt forvirret sjønner du :dontgetit:

Det skal stå slik:

[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

Og nei, jeg har ikke sett hva CannibalCorpse har skrevet, og ikke har jeg sett din andre tråd heller..........

Lenke til kommentar
Har jeg forstått deg riktig at du vil slette BEGGE partisjonene? At du ikke vil selge maskinen uten operativsystem i det hele tatt?

Da kan du jo i såfall bruke FDISK og slette begge partisjonene, evt opprette en ny og legge inn en "clean" Win98.

Han skal ha kun W98, og han har ikke W98 CD - slik jeg har forstått det........

Lenke til kommentar

jo det fulgte med en recovery-cd, MEN jeg var så dum å lage "ny" back-up med Drive Image SE på den plata(tror jeg) for ca 3 år siden. Derfor tør jeg ikke å prøve plata når jeg ikke veit hva som er på den.

Får ikke opnet den, må starte maskinen med den i spilleren står det.

Har spurt en kamerat av meg som har samme oppsettet, men han er på ferie i 14 dager til. :(

Det hadde selvfølgelig vore det enkleste, men nå har jeg ikke noe alternativ

Lenke til kommentar

Nå er det vel slik at recovery-cd'er somregel ikke kommer på overskrivbare plater, du skulle nok slite litt for å overskrive dem. Hvis du booter dem får du (ihvertfall med de jeg har vært borti) et spørsmål om du er sikker på om du vil kjøre en recovery, sjekk om det virker, du kan jo svare "nei".

Lenke til kommentar

Har en enkel måte og formatere ekstra disk på : Denne metoden går bare i xp : Det du gjør er og går inn i Control Panel - Preformance and Mainteance - Admistrative tools - Computer Managment - Storage - Disk Management - Høyreklikk på disken du skal formatere - Format - Den formaterer :) Håper dette hjalp! :yes:

Pcgutten

Endret av pcgutten
Lenke til kommentar
Har en enkel måte og formatere ekstra disk på : Denne metoden går bare i xp : Det du gjør er og går inn i Control Panel - Preformance and Mainteance - Admistrative tools - Computer Managment - Storage - Disk Management - Høyreklikk på disken du skal formatere - Format - Den formaterer :) Håper dette hjalp! :yes:

Pcgutten

Det der er vi ferdige med for lenge siden............

Lenke til kommentar
Nå er det vel slik at recovery-cd'er somregel ikke kommer på overskrivbare plater, du skulle nok slite litt for å overskrive dem. Hvis du booter dem får du (ihvertfall med de jeg har vært borti) et spørsmål om du er sikker på om du vil kjøre en recovery, sjekk om det virker, du kan jo svare "nei".

Er du helt sikker på dette??

Lenke til kommentar
Er du helt sikker på dette??

Er det en cd-rw, eller er det en vanlig cd? (altså går det an å overskrive innholdet?) Hvis det er en vanlig cd kan du ikke ha overskrevet den, da er den i stand.

Kan ikke (av prinsipp) 100% garantere at det er en ja/nei om du vil kjøre recovery-programmet, men skulle tro det.

Hvis du skal selge maskinen, har du vel ikke noe du trenger på diskene, hvis du trenger noe av det som ligger der kan du vel ta backup av det på en annen disk, -NBNB! ikke på en partisjon, en fysisk annen disk /NBNB - og prøve. Hvis jeg har forstått deg riktig vil du legge inn et OS på maskina sånn at den blir "som ny" og så selge den. Recovery-cden legger inn OS og ofte en del andre (u)brukelige programmer, da blir den som ny, uten dine private filer og stæsj som du vel ikke vil at den du selger maskinen til skal få se.

Lenke til kommentar

Det er vel en vanlig plate, men det er etikett på den, så der går ikke å se hva som står under(om det står noe)

Men på en vanlig cd så kan det jo brennes med open session eller noe slikt. dvs at du kan brenne data videre.

Er jo litt dumt å prøve å starte opp med den å så krasjer hele d..... når jeg skal selge den. Men jeg er fristet til å prøve(skal, skal ikke osv)

Vil noe av back-upen lagre seg på den delen av partisjonen som ikke er synlig når jeg bruker Drive Image SE ??

Det er ikke noe jeg trenger på denne maskinen lengre og tenkte at d: kunne stå tom til neste eier.

Roger

Lenke til kommentar
Har en enkel måte og formatere ekstra disk på : Denne metoden går bare i xp : Det du gjør er og går inn i Control Panel - Preformance and Mainteance - Admistrative tools - Computer Managment - Storage - Disk Management - Høyreklikk på disken du skal formatere - Format - Den formaterer :) Håper dette hjalp!  :yes:

Pcgutten

Det der er vi ferdige med for lenge siden............

:blush:

Lenke til kommentar

I say "go for it", du kan jo prøve å starte opp og se hva som skjer. Det er alltid en god gest å gi nestemann en "ny start" når du selger pc'en, ikke la han få en maskin som er full av, holdt jeg på å si, søppel eller rester av søppel fra deg.

Vil noe av back-upen lagre seg på den delen av partisjonen som ikke er synlig når jeg bruker Drive Image SE ??

Kommer an på hvor du legger det, da. Du må nok legge det på en annen disk for at det skal overleve.

Kan ikke garantere noe som helst, er ikke noen ekspert på recovery-cd'er, men hvis du uansett skal selge den, er det jo bare å prøve. Går alt til :devil: kan du jo bare legge inn OS på nytt, har du en gyldig key er cd'en lett å oppdrive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...