bergetun Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Jeg har nettopp kjoept meg ett Radeon 9800 Pro skjermkort for aa kunne spille Doom3 men spillet er alt for moerk til aa spille. Jeg har satt Brightness til fult baade i spillet, paa skjermkortet under properties og paa skjermen uten at det hjelper. Det er rett og slett umulig aa spille for det er for moerkt. . Noen som om noen andre muligheter til aa faa spillet til aa bli litt lysere. Vet at spillet er ganske moerkt men ikke SAA moerkt som jeg har det, ser jo ingenting Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Har vært borti skjermer som rett og slett er for mørke til å spille.. Men du kan jo prøve å laste ned powerstrip, og prøve det.. Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 jeg tror faktisk det er skjermen som er for moerk.. Hmm.. faar vel kjoepe meg en ny skjerm. Men det rare er at det blir ikke lysere naar jeg skrur opp brightness paa fult i skjermkort settingsene i 3D full Screen.. Virker som Doom3 overrider settingsene, Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 prøv å sett opp brightnessen på skjermen kanskje ? Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 jeg tror faktisk det er skjermen som er for moerk.. Er mulig det. Har sett dette på 17" CRT av eldre modell. De var så mørke at det var rett og slett ikke mulig å spille noe FPS spill med glede. Hvis du vil kjøpe brukt er www.jmdata.as billig på store og greie skjermer Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 prøv å sett opp brightnessen på skjermen kanskje ? Som jeg skrev saa har jeg gjort det Lenke til kommentar
Bach Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Leste om en fiks for mørke skjermer et eller annet sted på nettet. Husker ikke hvor. Uansett... Om skjermen ellers fungerer er det kanskje unødvendig å kjøpe ny. -Skru av dekselet på skjermen. -Koble sammen ting som vanlig og skru på maskina. -Bakerst på skjermen (vanligvis på den venstre siden) er det en del potmeter. To til størrelse, to til plassering og to til lys og fokus. -Finn den til lys og juster til ønsket nivå. Gjorde dette selv for en tid siden på en gammel 15" Siemens/Nixdorf. Fungerte helt topp og skjermen ble "som ny". På denne skjermen var skruknappene til lys og fokus ganske store og var plassert helt bakerst bak bilderøret (må IKKE forveksles med justeringshendlene som sitter PÅ bilderøret). De andre potmeterne var bittesmå og var lodda rett på printkortet. Men det er høy spenning i en skjerm så vær litt OBS! på hvor fingrene plasseres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå