Frostax Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 jeg skal nå bygge meg pc, og vil da satse på vannavkjøling. har ikke vært borti dette før og er litt forvirret. pc'n jeg skal sette sammen består av et asus a7n8x v2 deluxe hovedkort, xp3000+ cpu, 1024 ram (3200), maxtor 120 gig ide og et sapphire 9800 pro skjermkort. har egentlig ikke noe sterkt behov for å overklokke, men hviss kjølingen strekker til så blir det selvsagt gjort.. har sett spesielt på Zalman Reserator 1, Corsair hydrocool 200 og Asetek WaterChill CPU/VGA/Chip cool KIT. men er ikke sikker på hva jeg skal se etter på spesifikasjonene og hva som er viktig. er det noen som har erfaringer med noen av disse systemene, eller forslag til andre systemer jeg burde vurdert? vil helst komme under 2500 på kjølingen. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Usikker på hvor mye en 3000+ klokker.... Lenke til kommentar
killerwhale Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Kan anbefale Zalman sin RESERATOR 1 på det varmeste (elller kaldeste ) ! Har hatt systemet en stund nå og må si jeg er imponert over hvor stabilt det fungerer Har i tillegg montert GPU blokken som leveres for både ATI og GForce (kjøpes separat). Monteringen går smertefritt og er unnagjort på kun kort tid. Klokkingen på gammelprosessoren (XP 3000+) var helt overraskende bra, kjørte 2.66 GHz denne stabilt. Ellers har du en fin test av systemet HER Lykke til Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Har også xp300+ og eg har ei http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCW5000A]slik[/url] vannblokk. Ole-Johan Lenke til kommentar
Frostax Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Ok. Men med et saphire radeon 9800 atlantis 256 mb 128 bit kort, er vannblokken til skjermkortet fra zalman tilstrekkelig? det er jo et forholdsvis krevende kort og vannblokken bør jo kjøle ned mer enn den originale vifta.. er sikkert et dumt spørsmål, men er best å være på den sikre siden.. hehe Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEI!!! ikke kjøp det kortet!!! (håper det stoppet deg) Kjøp heller et 9800pro kort med 128MB og 256bit som for eksempel Power Color kortet på komplett... http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120304&cks=PRL edit: linky Endret 6. august 2004 av arnosmith Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEI!!! ikke kjøp det kortet!!! (håper det stoppet deg) Kjøp heller et 9800pro kort med 128MB og 256bit som for eksempel Power Color kortet på komplett... http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120304&cks=PRL edit: linky Enig!!!!! IKKE kjøp et 128bit skjermkort!!!!!! Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Kan anbefale Zalman sin RESERATOR 1 på det varmeste (elller kaldeste ) ! er d ikke litt plagsomt å ha alt utenfor kabinette? Lenke til kommentar
TurboCg Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Er egentlig ikke spesielt plagsomt, men det tar jo en hel del plass da. Fordelen er jo at vannet i beholderen ikke blir varmet opp av den varme lufta i kabinettet, men heller nedkjølt utenfor. Skal forøvrig montere mitt sett i morra, så får se hvor fornøyd jeg blir da! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Frostax: Jeg vil tro at du vil bli mest fornøyd med et internt system, totalt sett. Zalmans løsning(er) er ikke på noen måte dårlige, men en ulempe er jo at den tar litt plass. Det er jo opp til hver og en å vurdere dette, med de fordeler og ulemper dette gir. Men hvorfor ikke komponere et vannkjølingssett selv? Planlegger du litt, og kombinerer dette med "riktige" innkjøp av komponenter, kan du faktisk komme vel så godt ut av det, både økonomisk og ytelsesmessig. Lenke til kommentar
Jolle99 Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 begynn å lage dine egne blokker/tank ol. Det er morro og ganske lett Blir lett hektet etterhvert Noe sikkert mange her på forumet kan bekrefte Ellers hør på skrue, noe vi alle gjør hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå