Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk, se skisse

Anbefalte innlegg

Hei! Husverten har fått seg bærbar med trådløs nettverkskort.

Jeg får ikke dette til å fungere.

Har satt utstyret opp på denne måten.

Nettverk3.jpg

Accesspunktet er av merke Belkin F5D7130. Den er satt opp med følgende ip:

nettverk1.jpg

Stasjonær pc har disse instillinger:

Nettverk2.jpg

Denne pcen klarer å koble seg til med IP 10.0.0.4 også.

Jeg får kontakt fra stasjonær pc til access punkt. (Kan konfigurere access punktet fra stasjonær.)

Jeg finner access punktet fra den bærbare pcen når den søker etter trådløse nettverk. Har satt den opp med samme internett protokoll som den stasjonære, bortsett fra ip 10.0.0.4.

Når den skal koble seg til står den og venter på å mota IP konfugurasjon. Og der står den. Hva er galt?

All sikkerhet og brannmurer er avslått over alt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett hva jeg gjør, når jeg skal koble meg til finner den bærbare maskinen access punkt.

Når jeg skal koble meg til accesspunktet, står det:

IBM Access Connections - Status

Tilkobling mislyktes

Lokalt wlan

V Tar i bruk instilling for nettleser...

X Venter på ipkonfigurering...

Har hatt den bærbare i et annet trådløst nettverk før, og da gikk alt som bare det. Men ikke her...

Men har jeg satt riktig IP adresse til access punktet og riktig subnetmask? (Se screenshot lenger oppe)

Lenke til kommentar
Default gateway på bærbar skal vel være 10.0.0.3 ?

Han har vel ikke router i aksesspunktet sitt, så han får vel ikke mye ut av det...

Uansett, du kan jo prøve å se hva slags dns-informasjon du har på den stasjonære og kopiere den, skal vel være akkurat den samme. Aksesspunktet er jo bare en forlengelse av nettverket.

Det kan vel være en ide å sjekke de trådløse sikkerhetsinstillingene på aksesspunktet og evt. prøve å slå disse av. Hvis dhcp virker på den stasjonære, skal det virke på den bærbare også, hvis det er riktig satt opp...

Endret av Solidox_
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takker, skal teste det i morgen. IBM programvaren overstyrer windows sitt eget, og jeg har hatt en mistanke om at det er her problemene er. Det er ikke min bærbare maskin, og jeg kunne ikke bare gå i gang med å installere og avinstallere programmer på den.

Men men. nå har jeg hatt en meget varm mc ferie, puhh.

Lenke til kommentar

Har du IBM maskin? Jeg har også det og må koble til "manuelt" hver gang for å koble meg til WLAN'et. Må velge "Rett dette for meg" -> IP Konfigurering -> Release IP -> Renew IP. Vet ikke hvorfor jeg må dette selv om Netopia'en står som DHCP (DHCP på 3COM Office Connect er slått av).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...