Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1280x1024 ultra quality -> 10 fps

1024x768 medium -> fullt spillbart på 44,1 fps

 

XP2100@2,167MHz

512 MB

GF ti4800se @300/610 (FW 61.77)

 

Gamle nVidia-brett lyser virkelig i ogl.

 

Nå har jeg dual-boot XP som idler på 70MB bruk av ram i spill-partisjonen. Kjører CacheMem før jeg starter, og kun 14 prosesser. Alikevel peaker minneforbruk på 567MB. Ser ut til at >768MB er eneste måte å unngå swapping...

Lenke til kommentar

1024x768x32, uten AA+AF:

 

atioglxx.dll versjon 4.7 Medium - 38,1 fps

atioglxx.dll versjon 4.7 High - 35,3 fps

atioglxx.dll versjon 4.9b Medium - 38,6 fps

atioglxx.dll versjon 4.9b High - 36,1 fps

 

Abit DigiDice

Pentium 4 2,6C @ 3,25GHz

2x OCZ Gold 512MB PC4000 DDR-RAM

Sapphire Radeon 9800Pro 128MB @ XT (ikke klokket)

 

Det som overrasket meg mest, var at forskjellen mellom Medium og High var såpass liten...

Lenke til kommentar
Utrolig hvor mye VSYNC har å si for ytelsen! Har dere testet med og uten det og kjørt timedemo? F.eks hvis jeg kjører 1600x1200 HQ uten VSYNC så får jeg høyere framerate enn ved 1280x1024 HQ med VSYNC!

 

Hva kjører dere med? (tenker mest på de med 6800 kort)

Det er fordi Vsync synkroniserer fps'en i spillet med antall Hz på skjermen... Du får ikke lavere minimums fps, men det begrenser topp fps slik at det ser negativt ut på gjennomsnittet. Dette har dog lite å si for spillopplevelsen og man slipper "tearing" i bildet.

 

Men ja... hvis man bencher så tar man uten Vsync.

Lenke til kommentar

Det begrenser ikke bare topp fps hvis skjermkortet ikke klarer å holde følge og det kan gå ganske hard utover spill opplevelsen. Hvis skjermkortet misser på en vsync vil framraten falle til det halve av refreshraten og den kan også misse en tredje gang. Så Vsync må brukes med måte. Men som nevnt har man mulighet til å tvinge tripple buffering i Doom3.

Lenke til kommentar
Det begrenser ikke bare topp fps hvis skjermkortet ikke klarer å holde følge og det kan gå ganske hard utover spill opplevelsen. Hvis skjermkortet misser på en vsync vil framraten falle til det halve av refreshraten og den kan også misse en tredje gang. Så Vsync må brukes med måte. Men som nevnt har man mulighet til å tvinge tripple buffering i Doom3.

Hvordan tvinger man tripple buffering i Doom3 da? Å gå fra 76 fps uten VSYNC til 53 fps med VSYNC er drastisk spør du meg...

Lenke til kommentar

Thermaltake Xaser V V5000A Kabinett SORT

Thermaltake Silent strømforsyning 480W

Thermaltake Venus 12 CPU Vifte

MSI K8N NEO Platinum Edition

POV GeFORCE 6800 ULTRA 256MB

AMD Athlon 64 3200+ 2.2GHz

OCZ 1024MB EL Dual Channel(pc3200)CL2-3-2-6

Western Digital 74GB Raptor+ 2 ganger WD 12OGB MINE GAMLE

Plextor DVD±R/RW brenner 12x(PX-712A)

 

 

1600*1200 Ultra High Quality, no AA/AF + ultra_extreme_quality_mod

 

70 fps

 

ikke så lenge siden jeg satt sammen denne

 

er selfølgelig ultra happy med ytelsen

Lenke til kommentar
Alt uklokket og alt av instillinger på maks;

 

P4 2.8Ghz

1GB ram

Hercules Radeon 9800pro @ standar

 

Fikk 36.0;

 

Ultra Quality

1280x1024

AA=16

 

Btw, steg faktisk i FPS, da jeg gikk fra 1024 x768 & AA=0 til 1280x1024 med AA=16.. Steg med hele 6-7 fps..

 

:w00t:

Du må gjøre noe alvorlig feil, om du ikke kødder da.. Umulig at du får 36 fps i 1280x1024 ultra high og AA 16 med den PCen der, _så_ bra er den ikke.

 

Dessuten er det ikke mulig å få mer fps i høyere oppløsning og høyere AA, det sier seg jo selv...

 

 

Starta du D3 på nytt etter at du skifta oppløsning osv? Når du gjør visse grafikkinnstillinger i D3 må du enten starte spillet på nytt eller skrive vid_restart i console for at endringene skal tre i kraft (som det så pent heter på windowsk).. Pluss at du må kjøre timedemoen 2 ganger for å få riktig resultat... Tror ikke du helt fulgte den her oppskrifta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...